Auteur Topic: Goedkope MTM vs. Dure RTW  (73043 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #90 Gepost op: 27 juni 2011 - 22:45:32
Dit. Ik heb 3 pagina's doorgespit om tot de conclusie te komen dat moeilijk c.q formeel taalgebruik blijkbaar weinig zegt over de inhoud. Ik lees verdoemme 30x dezelfde argumenten in iets andere bewoordingen.

Zullen we het anders ff over ss blousjes hebben?  :mrgreen:

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 27 juni 2011 - 22:50:08
Dit. Ik heb 3 pagina's doorgespit om tot de conclusie te komen dat moeilijk c.q formeel taalgebruik blijkbaar weinig zegt over de inhoud. Ik lees verdoemme 30x dezelfde argumenten in iets andere bewoordingen.

Da's het mooie inderdaad. Een aantal hier roepen wat dingen uit de hoogte, maar durven er daarna niet meer op in te gaan.
Het is in ieder geval wel duidelijk dat je niet aan SbH moet beginnen. :)
//

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 27 juni 2011 - 22:52:03
Ik denk dat jij dat nu juist wel moet doen.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #93 Gepost op: 27 juni 2011 - 22:54:54
Ik ga niet persoonlijk worden, maar ik probeerde tenminste nog oprecht te informeren naar zaken waar ik zelf weinig tot niets over kan vertellen. Dat kun je niemand kwalijk nemen.
Zo'n opmerking als dit benadrukt dan ook direct mijn punt.
//

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 27 juni 2011 - 22:56:14
Ik heb nog een aantal shirts van SbH in de kast. Stoffen slijten sneller dan gemiddeld door, naden laten vrij snel los, en de boorden zijn toch wel hard en de knopen zijn inderdaad lelijk. Gros van de stoffen is ook niet mooi IMO. Geen klachten over de pasvorm trouwens, die is best behoorlijk.

Niet doen dus.

Hoe is dat voor on-topic?  :wink:
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 27 juni 2011 - 23:01:42
Ik ga niet persoonlijk worden, maar ik probeerde tenminste nog oprecht te informeren naar zaken waar ik zelf weinig tot niets over kan vertellen. Dat kun je niemand kwalijk nemen.
Zo'n opmerking als dit benadrukt dan ook direct mijn punt.

Van mij mag jij persoonlijk worden hoor.
En als je iets wilt weten, feel free.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 27 juni 2011 - 23:14:54
Heb mijn vraag al meerdere malen herhaald, maar een concreet antwoord komt er niet. Het blijft bij onderbuikgevoelens en duur=beter. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een vermaakte RTW Finamore mij meer 'plezier' gaat geven dan een MTM Vanita, om maar een bekend voorbeeld te noemen.
Maar wellicht had ik ook geen concreet antwoord moeten verwachten. Jammere is alleen dat er dan toch zo hard wordt gesteld dat Finamore altijd beter is.
Maar laten we het hier bij houden, uiteindelijk blijft de keuze toch gebaseerd op lichaam, smaak en ervaringen.
//

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #97 Gepost op: 27 juni 2011 - 23:32:10
Heb mijn vraag al meerdere malen herhaald, maar een concreet antwoord komt er niet. Het blijft bij onderbuikgevoelens en duur=beter. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een vermaakte RTW Finamore mij meer 'plezier' gaat geven dan een MTM Vanita, om maar een bekend voorbeeld te noemen.
Maar wellicht had ik ook geen concreet antwoord moeten verwachten. Jammere is alleen dat er dan toch zo hard wordt gesteld dat Finamore altijd beter is.
Maar laten we het hier bij houden, uiteindelijk blijft de keuze toch gebaseerd op lichaam, smaak en ervaringen.

Ik weet niet of mijn mening telt, maar Finamore is absoluut de beste MTM/RTW aanbieder die makkelijk te verkrijgen is in Nederland. Vanita kan hier niet aan tippen. Ook al zijn mijn ervaringen met Vanita louter positief. Dat is ook logisch, want Finamore kost het dubbele van een Vanita MTM shirt.

Mijn figuur nu is helaas dat ik eigenlijk MTM nodig heb. De laatste paar jaar is mijn buik te veel gegroeid  :oops: :oops: :oops: Maar in het verleden kocht ik liever Finamore RTW dan bijv. MN Black Label MTM. De schouderpartij is beter afgewerkt en beter van snit dan bij de meeste MTM aanbieders. Met relatief weinig aanpassingen heb je een geweldig shirt. Gewoon omdat de RTW patronen al zo verschrikkelijk goed zijn.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 27 juni 2011 - 23:35:10
@Stromen: De knoopsgaten van de je mazza shirt zijn machinaal. Er zijn nieuwe naaimachines die op een dergelijke wijze gaten maken. Erg mooi

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 27 juni 2011 - 23:37:18
Maar in het verleden kocht ik liever Finamore RTW dan bijv. MN Black Label MTM. De schouderpartij is beter afgewerkt en beter van snit voor mijn postuur dan bij de meeste MTM aanbieders. Met relatief weinig aanpassingen heb je een geweldig shirt. Gewoon omdat de RTW patronen al zo verschrikkelijk goed zijn  voor mijn postuur.

Volgens mij ben je een paar woorden vergeten (althans, dat hoop ik van harte). Ben zo vrij geweest om ze even toe te voegen  :wink:

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #100 Gepost op: 27 juni 2011 - 23:45:47
Volgens mij ben je een paar woorden vergeten (althans, dat hoop ik van harte). Ben zo vrij geweest om ze even toe te voegen  :wink:

Carwo moedigde me al aan om dronken te gaan posten, nu weten jullie wat er van komt  :oops:

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 28 juni 2011 - 11:06:55
Da's het mooie inderdaad. Een aantal hier roepen wat dingen uit de hoogte, maar durven er daarna niet meer op in te gaan.
Het is in ieder geval wel duidelijk dat je niet aan SbH moet beginnen. :)
Precies, wat PB zegt. Overigens zie ik dat moeilijke c.q. formele taalgebruik niet zo. Zo spreek c.q. schrijf ik immer heur! Kom jij trouwens toevallig uit Rotterdam? ;)

Ik heb nog een aantal shirts van SbH in de kast. Stoffen slijten sneller dan gemiddeld door, naden laten vrij snel los, en de boorden zijn toch wel hard en de knopen zijn inderdaad lelijk. Gros van de stoffen is ook niet mooi IMO. Geen klachten over de pasvorm trouwens, die is best behoorlijk.

Niet doen dus.

Hoe is dat voor on-topic?  :wink:
Prima, dat lijkt mij objectief en concreet genoeg om SBH af te schrijven. Het ging mij inmiddels meer om het principe. ;)

Ik weet niet of mijn mening telt, maar Finamore is absoluut de beste MTM/RTW aanbieder die makkelijk te verkrijgen is in Nederland. Vanita kan hier niet aan tippen. Ook al zijn mijn ervaringen met Vanita louter positief. Dat is ook logisch, want Finamore kost het dubbele van een Vanita MTM shirt.

Mijn figuur nu is helaas dat ik eigenlijk MTM nodig heb. De laatste paar jaar is mijn buik te veel gegroeid  :oops: :oops: :oops: Maar in het verleden kocht ik liever Finamore RTW dan bijv. MN Black Label MTM. De schouderpartij is beter afgewerkt en beter van snit dan bij de meeste MTM aanbieders. Met relatief weinig aanpassingen heb je een geweldig shirt. Gewoon omdat de RTW patronen al zo verschrikkelijk goed zijn.
Ik ben het nog steeds met PB eens, maar dit is wel een redelijk genuanceerd antwoord, gebaseerd op jouw ervaringen, Huey. Daar valt natuurlijk geen speld tussen te krijgen. Helaas gaat het voor mij denk ik niet op, RTW heeft vrijwel altijd te rechte schouders etc. Daarnaast vind ik Vanità wel de limiet voor wat ik mij als student kan permitteren, maar dat soort zaken zijn natuurlijk wel heel persoonlijk.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 28 juni 2011 - 11:15:40
Dat is ook logisch, want Finamore kost het dubbele van een Vanita MTM shirt.

Fijn dat je een antwoord geeft op mijn nog niet uitgesproken vraag; ik was erg benieuwd wat een Finamore (MTM) tegenwoordig doet. Maar uh.. €169 x 2 = €338,- en dat vind ik wel erg pittig voor mijn budget..
You can buy clothes, but you can't buy style

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #103 Gepost op: 28 juni 2011 - 11:19:42
@ Mad Hatter

Pas gewoon eens een hemd van Finamore, ik weet haast wel zeker dat de schouders niet zo 'recht' zijn als je denkt.

@Dirk
Er zijn ook wel iets goedkopere Finamore shirts, maar volgens mij moet je wel in de buurt van die 300 euro blijven rekenen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 28 juni 2011 - 11:24:38
Kennelijk is Finamore best wat duurder geworden:

Laatste (RTW) Finamore-shirt dat ik gekocht heb was ruim boven de 300. EUR 370 of zoiets.

MTM via Frans Boone rond de €280, duurste was MTM via Drumohr €340

duur stofje dan,Marcos?

En in de uitverkoop bij Oger (http://www.oger.nl/content.php?id=home&subid=728&parent=1):
Citaat
Isaia en Maffeis: 1 voor 175 en 2 voor 300 euro
Finamore: 1 voor 200 en 2 voor 350 euro 
Laatst bewerkt op: 28 juni 2011 - 11:28:55 door MMorley