Auteur Topic: Goedkope MTM vs. Dure RTW  (66182 keer gelezen)

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #15 Gepost op: 25 juni 2011 – 12:44:49
Dat is de prijs voor Caclini maar hebben ze ook niet een goedkopere huislijn?

Niet meer. De prijs was in het begin inderdaad 119 euro, daarna is dat 129 geworden. Hemden uit het Canclini-boek waren toen 159 euro en zijn nu 169 euro. De stoffen uit de "huisselectie" tot 159 euro waren voornamelijk stoffen uit de basisrange van Tessitura Monti. Door recente prijsstijgingen van katoen zijn deze echter veel duurder geworden maar is de kwaliteit hetzelfde gebleven. Aangezien de heren van Vanità deze stoffen ook al enkele jaren verkocht voordat Vanità open ging hebben ze redelijk wat ervaring met de kwaliteit opgedaan. Deze stoffen bleken echter toch wat sneller te slijten dan zij prettig vonden. Dat gecombineerd met de forse prijsverhogingen heeft hun doen besluiten deze basislijn niet meer te voeren.
Laatst bewerkt op: 25 juni 2011 – 13:02:04 door Bootstrap
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #16 Gepost op: 25 juni 2011 – 12:56:12
Ah die ken ik nog niet. Heb je toevallig wat pics van een Micamisa shirt dat je hebt waar je erg tevreden over bent? Ik kan op shirts ook nog wel wat breedte gebruiken, maar blijf door de algemene SF mening nogal huiverig over de internetleveranciers...

Ben ook wel benieuwd.

Anaszi

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #17 Gepost op: 25 juni 2011 – 12:58:04
Ah die ken ik nog niet. Heb je toevallig wat pics van een Micamisa shirt dat je hebt waar je erg tevreden over bent? Ik kan op shirts ook nog wel wat breedte gebruiken, maar blijf door de algemene SF mening nogal huiverig over de internetleveranciers...

Ben je niet tevreden met je moderntailor shirt? Die van mij is best behoorlijk.
Laatst bewerkt op: 25 juni 2011 – 12:59:38 door Anaszi

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #18 Gepost op: 25 juni 2011 – 15:00:51
Ah die ken ik nog niet. Heb je toevallig wat pics van een Micamisa shirt dat je hebt waar je erg tevreden over bent? Ik kan op shirts ook nog wel wat breedte gebruiken, maar blijf door de algemene SF mening nogal huiverig over de internetleveranciers...

Foto's heb ik nog niet eerder geschoten van deze hemden, maar ik zal eens kijken of ik daar dit weekend verandering in kan brengen. Wordt vervolgd!

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #19 Gepost op: 25 juni 2011 – 19:03:30
Ben je niet tevreden met je moderntailor shirt? Die van mij is best behoorlijk.

Het is niet dat ik ontevreden ben - dat kan je niet zijn voor dat geld - maar het is wel zo dat ik niet zo onder de indruk ben dat ik meteen sta te springen om daar voor fullprice weer wat nieuws te proberen. Probeer ik liever eerst een online toko uit waar een andere SF'r positieve resultaten heeft gehad.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #20 Gepost op: 26 juni 2011 – 12:56:40
Hierbij enkele foto's van een van mijn hemden van Micamisa. De stof komt uit de 'trend-bunch'.
http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,59.msg385998.html#msg385998

Bakkerrr

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.064
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #21 Gepost op: 26 juni 2011 – 14:12:44
Ik wil jullie nog bedanken voor de tip van Modern Tailor: 30 euro als kennismakingsaanbieding voor een plain wit shirt met parelmoer knoopjes lijkt me een leuke aanvulling. Meteen besteld.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #22 Gepost op: 26 juni 2011 – 14:20:22
Goh, die Modern Tailor ziet er ook goed uit. Wellicht dat ik dat ook een keer ga proberen. Dank voor de tip.

Anaszi

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #23 Gepost op: 26 juni 2011 – 14:48:47
Ik heb twee shirts van ze. Als er interesse in is wil ik best eens een paar foto's schieten.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #24 Gepost op: 26 juni 2011 – 14:55:35
Nou, graag Anaszi. Ik vind vooral de grotere keus aan boorden en stoffen interessant, dat is bij Micamisa een nadeel.

Grappig trouwens, we vervuilen dit topic onderhand wel een beetje met suggesties voor andere MTM-aanbieders. Dat lijkt me wel een beetje ironisch...  :mrgreen:

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #25 Gepost op: 26 juni 2011 – 18:19:51
Er is een algemeen shirttopic.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Bakkerrr

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.064
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #26 Gepost op: 26 juni 2011 – 19:52:18
Kom maar op met die foto's als je wilt, en je blind staren op 1 aanbieder is ook niet goed dus als er betere aanbieders zijn wat het maten doorgeven betreft en een shirt bestellen, heel graag.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.364
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #27 Gepost op: 26 juni 2011 – 19:56:02
Kwaliteit kost nu eenmaal geld, heren.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #28 Gepost op: 26 juni 2011 – 21:43:30
Nou Bogart, in het algemeen genomen heb je wellicht gelijk, maar in dit geval vind ik het een dooddoener.
Op een paar kleine details na, zoals bijvoorbeeld een ruimere keus aan boorden, vind ik mijn Micamisa hemd weinig onder doen voor een hemd van een gerenommeerde aanbieder zoals Vanità. Je zult mij echt niet horen zeggen dat de kwaliteit slecht is eerlijk gezegd, ook al is Vanità dan op sommige punten beter.
 
Zou een Mod wellicht al deze posts kunnen verplaatsen naar het algemene shirttopic? Bij voorbaat dank.
Laatst bewerkt op: 26 juni 2011 – 21:45:28 door Mad Hatter

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.364
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #29 Gepost op: 26 juni 2011 – 21:47:21
Ik heb geen ervaring met Vanita.
Heb voornamelijk Finamore en Mazzarelli.
En die zijn top.