Auteur Topic: Goedkope MTM vs. Dure RTW  (73042 keer gelezen)

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #120 Gepost op: 29 juni 2011 - 00:25:05
@Stromen: De knoopsgaten van de je mazza shirt zijn machinaal. Er zijn nieuwe naaimachines die op een dergelijke wijze gaten maken. Erg mooi

Nou heb ik een aantal shirts van deze aanbieder en knoopsgaten zijn zeker handgemaakt.... had laatst bij een bezoekje een shirt aan van mazza en kwam in gesprek met een andere liefhebber/pro, hij was bij ze in het atelier geweest en was verbaasd over de kunst van het creëren van een knoopsgat. Tevens zie je duidelijk de ongelijke steken aan de achterkant en daar is geen patroon in te vinden.
Respect the beard

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #121 Gepost op: 29 juni 2011 - 06:26:00
Hier nog 1.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 29 juni 2011 - 07:16:11
Overigens kan je kiezen bij Mazza voor machinale knoopsgaten, deze zijn absoluut mooier dan op shirts van Ettemadis, New Tailor en andere, maar er zit wel degelijk verschil tussen de twee opties.

Foto laat volgens mij een machinaal gemaakt knoopsgat zien. Wanneer ik weer in NL ben, zal ik een gedetailleerde foto maken van 1 van mijn shirts. 

[attachment deleted by admin]
Respect the beard

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 29 juni 2011 - 09:07:08
Overigens kan je kiezen bij Mazza voor machinale knoopsgaten, deze zijn absoluut mooier dan op shirts van Ettemadis, New Tailor en andere, maar er zit wel degelijk verschil tussen de twee opties.

Foto laat volgens mij een machinaal gemaakt knoopsgat zien. Wanneer ik weer in NL ben, zal ik een gedetailleerde foto maken van 1 van mijn shirts. 

Ook mooi om de aanzet van je boord te zien.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 29 juni 2011 - 09:12:16
Wat ik mij afvraag is of handgemaakt kwalitatief duurzamer is dan een steek op de machine. Het lijkt mij alleen een gevoelsmatig, esthetisch iets.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #125 Gepost op: 29 juni 2011 - 09:27:33
Wat ik mij afvraag is of handgemaakt kwalitatief duurzamer is dan een steek op de machine. Het lijkt mij alleen een gevoelsmatig, esthetisch iets.

Bij het knoopsgat lijkt me dat inderdaad niet het geval, maar bij de boord heb je een minder dikke naad in je nek zitten.
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 29 juni 2011 - 09:56:34
Goedkope MTM versus dure MTM

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 29 juni 2011 - 10:03:26

Een van de handwerkmythen ontkracht (gaat niet over shirts, maar misschien toch inhakend op je vraag):

http://tuttofattoamano.blogspot.com/search/label/hand%20sewn%20shoulders

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #128 Gepost op: 29 juni 2011 - 10:48:29
Mooie post C. Ik heb altijd gedacht dat handgenaaide spullen inderdaad meer rek zouden kunnen verdragen.

(Oh, en waarom is vs. niet goed? Staat in het Van Dale zag ik net.)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 29 juni 2011 - 11:04:06
(Niet fout, maar er staan al genoeg afkortingen in de titel... De hoofdletter in Dure was belangrijker.)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 29 juni 2011 - 11:55:13
Jezus wat een vermoeiend topic dit :roll:

Goede RWT is gewoon allemaal net wat lekkerder dan MTM van de bekende aanbieders - qua stof, afwerking, stijl (boorden 8)), etc. Misschien kun je ver komen met de pasvorm van die MTM, maar ik word er persoonlijk gewoon minder blij van dan - evt. verbouwde - RTW uit het hogere segment.

Er is waarschijnlijk bijna niemand die het ziet maar ik vind het heel fijn om te weten dat ik een mooi overhemd draag. Ik houd nu eenmaal van mooie dingen. Daarom kom ik op dit forum. En niet voor die eindeloze foto's van Suitsupply, Magnanni en SbH of nog erger en discussies over most bang for the buck.

Helaas wordt er steeds minder recht gedaan aan de ondertitel van dit forum.
The man with style, is the man who can smile

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 29 juni 2011 - 12:01:33
You're my kind of guy, Avvocato. ;)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #132 Gepost op: 29 juni 2011 - 12:04:18
Dat SuSu gedeelte heb ik inderdaad ook vaak aangehaald. Echt een ramp!!!!!

Verder ben ik wel overtuigd, en zal mijn volgende shirt een RTW worden. Ik ben benieuwd.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 29 juni 2011 - 12:11:16
Er is waarschijnlijk bijna niemand die het ziet maar ik vind het heel fijn om te weten dat ik een mooi overhemd draag. Ik houd nu eenmaal van mooie dingen. Daarom kom ik op dit forum. En niet voor die eindeloze foto's van Suitsupply, Magnanni en SbH of nog erger en discussies over most bang for the buck.

Helaas wordt er steeds minder recht gedaan aan de ondertitel van dit forum.

Ja dan zul je af en toe maar even de andere kant op moeten kijken, want zoiets hoort er bij. Mooie dingen hoeven niet altijd veel geld te kosten en ik vind het persoonlijk van meer stijl als iemand met 'mindere' producten een goed plaatje aflevert. Stijl is niet altijd te koop, hoewel kwaliteit vaak wel geld kost.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 29 juni 2011 - 12:16:10
Dat Suit Supply gedeelte heb ik inderdaad ook vaak aangehaald. Echt een ramp!!!!!

Verder ben ik wel overtuigd, en zal mijn volgende shirt een RTW worden. Ik ben benieuwd.

Ik heb geen enkel mtm-shirt op de bespoke Ettemadis-polo na, bevalt prima.