Auteur Topic: Goedkope MTM vs. Dure RTW  (66269 keer gelezen)

Bakkerrr

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.064
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #75 Gepost op: 27 juni 2011 – 19:24:51
@Madhatter: Net nog eens gekeken op die site van Micamisa. Als ik daar een shirt samenstel zoals de jouwe en ik kom op een prijs van 62,50 incl. verzenden en MoP, tsja, dan denk ik dat Shirt by Hand toch zelfs aan de prijzige kant is voor wat ze bieden. Het feit dat ze geen parelmoer knoopjes bieden vind ik toch echt een minpunt, ik stelde wel dat 1 op de 20 mensen die MoP zien, echter vind ik het zelf echt wel mooier staan.  :wink:

Denk dat ik mijn volgende shirt daar eens ga proberen, eerst wil ik controleren of de maten die ik aan Moderntailor heb doorgegeven, naar mijn smaak zijn. Heb de maten overgenomen van een shirt van Shirt by Hand waarvan ik tevreden ben over de pasvorm.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #76 Gepost op: 27 juni 2011 – 19:38:19
Heren, ik heb het gevoel alsof ik verkeerd begrepen wordt. Er zijn enkele SF-veteranen die het vreemd vinden als zij niet op hun woord geloofd worden als zij hun mening over een bepaald product geven.

Wat word ik toch weer serieus genomen. Natuurlijk had ik niet verwacht zomaar op mijn woord te worden geloofd – al was dat wel beter geweest.
 

Het argument "Ik ga al zolang mee en heb zoveel ervaring" doet mij weinig eerlijk gezegd. Ik sta meer open voor argumentatie.

Tsja, argumentatie wordt overschat, heb ik wel eens eerder gezegd op dit forum. Hetzelfde geldt voor objectiviteit en nuance. Of misschien zeg ik dat alleen maar omdat ik niet zo goed ben in zaken als objectiviteit en argumentatie. Hoe dan ook: ik zou met wat pijn en moeite wel kunnen uitleggen waarom RTW Finamore beter zit en staat dan MTM Vanitΰ – en ik zou natuurlijk hartstikke gelijk hebben – maar ik vrees dat ik niemand zou overtuigen. En ik wil ook niemand overtuigen, dus ik begin er maar niet aan.


Men krijgt natuurlijk alle waar naar zijn geld, uiteraard. Dat is iets anders dan te beweren dan dat producten van een andere klasse ondermaats zijn.

Zeg dat wel! Wie heeft dat eigenlijk beweerd, en waar?

NY

  • Gebruiker
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #77 Gepost op: 27 juni 2011 – 19:52:41
Mijn broer heeft wat spullen van Vanita, maar gaat voortaan weer naar Pauw en/of Oger.
En die draagt ook Finamore, Mazzarelli (en Maffeis).



Misschien mag ik mij in deze materie mengen daar mijn naam genoemd is.
Ben inderdaad minder tevreden met de kwaliteit van Vanita: grootste tekortkoming van de hemden van Vanita is dat ze absoluut te kort zijn. Als ik mijn arm in de lucht steek, komt het hemd uit de broek. Had het in de winkel aangegeven, maar daar werd naar mijn bescheiden mening niet goed op gereageerd. Ook de knoppen laten te snel los: op een vakantie zelf naald en garen aan de receptie moeten vragen.
Heb ook enkele kanttekeningen over de pakken die ik heb laten maken.

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #78 Gepost op: 27 juni 2011 – 20:14:20
Tsja, argumentatie wordt overschat, heb ik wel eens eerder gezegd op dit forum. Hetzelfde geldt voor objectiviteit en nuance. Of misschien zeg ik dat alleen maar omdat ik niet zo goed ben in zaken als objectiviteit en argumentatie. Hoe dan ook: ik zou met wat pijn en moeite wel kunnen uitleggen waarom RTW Finamore beter zit en staat dan MTM Vanitΰ – en ik zou natuurlijk hartstikke gelijk hebben – maar ik vrees dat ik niemand zou overtuigen. En ik wil ook niemand overtuigen, dus ik begin er maar niet aan.

Ja, dan wordt de discussie natuurlijk lastig. Laten we hopen dat ik over tien jaar zelf de vergelijking kan maken tussen MTM webshop - RTW Finamore - MTM Vanitΰ - MTM Finamore en het dan ook nog kan uitleggen op het forum.

Ben inderdaad minder tevreden met de kwaliteit van Vanita: grootste tekortkoming van de hemden van Vanita is dat ze absoluut te kort zijn. Als ik mijn arm in de lucht steek, komt het hemd uit de broek. Had het in de winkel aangegeven, maar daar werd naar mijn bescheiden mening niet goed op gereageerd. Ook de knoppen laten te snel los: op een vakantie zelf naald en garen aan de receptie moeten vragen.

Mmm, ja dat is vervelend. Zelf heb ik ook aangeven lange shirts te prefereren en zo zijn ze ook uitgepakt.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #79 Gepost op: 27 juni 2011 – 20:35:17
Het hele MTM vs RTW vergelijk is met name afhankelijk van welk postuur je bezit. Hoe afwijkender je postuur is van de 'standaard', hoe moeilijker het wordt om RTW goed passend te krijgen. En het ene RTW-shirt is qua fit het andere niet. Beetje een arbitraire discussie lijkt me.

Wat marcos zegt dus  :wink:
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.377
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #80 Gepost op: 27 juni 2011 – 21:53:36
En vergeet niet de deskundigheid van degene die dit " vertaalt" naar de kleermaker.

NY, wel mooi op stift nu die knopen. ;)



Nieuw draadje, heren mods?

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #81 Gepost op: 27 juni 2011 – 21:55:17
Ik zou zeggen lees het nog eens door.

Kwaliteit kost geld!
Ja, ik zou jou hetzelfde kunnen zeggen, lees het nog eens door. Volgens mij heb ik heel wat meer argumenten gegeven waarom dat niet altijd op gaat. Wat wil je nu eigenlijk zeggen met die 'one-liner'? Bovendien vind ik het een misplaatste opmerking (zoals patrique al zei) in een topic waarin we juist op zoek zijn naar een goede prijs-kwaliteitsverhouding.

Ben ik absoluut ook met je eens. Maar dat zegt niets over de paskwaliteit, die wordt niet beter als het uit een duur atelier komt, tenminste naar mijn idee.
...
Precies, dat is maar wat ik wil zeggen. Finamore etc. is absoluut mooi maar het zal mij RTW nooit passen. Wellicht iemand anders met een gemiddeld figuur wel. MTM van dat merk heeft het allemaal, ongetwijfeld, maar het is in mijn ogen marginaal beter, voor een verdubbeling van de prijs die men betaalt voor een hemd dat ook niet slecht is.

Wat word ik toch weer serieus genomen. Natuurlijk had ik niet verwacht zomaar op mijn woord te worden geloofd – al was dat wel beter geweest.

 
Tsja, argumentatie wordt overschat, heb ik wel eens eerder gezegd op dit forum. Hetzelfde geldt voor objectiviteit en nuance. Of misschien zeg ik dat alleen maar omdat ik niet zo goed ben in zaken als objectiviteit en argumentatie. Hoe dan ook: ik zou met wat pijn en moeite wel kunnen uitleggen waarom RTW Finamore beter zit en staat dan MTM Vanitΰ – en ik zou natuurlijk hartstikke gelijk hebben – maar ik vrees dat ik niemand zou overtuigen. En ik wil ook niemand overtuigen, dus ik begin er maar niet aan.
Ja, natuurlijk heb jij de waarheid in pacht. Het is mijns inziens wel vreemd dat je de vinger er zelf niet op kunt leggen waarom dat zo is. Objectiviteit en argumentatie is het enige middel dat men kan gebruiken om te toetsen of iets echt zo is, of dat het tussen de oren zit. Maar wellicht ben jij ontvankelijker voor emotie dan voor ratio in deze, dat zou kunnen. Hoe dan ook vind ik het jammer dat deze discussie over merken die duidelijk een klasse hoger zijn losbarst in een topic waarin wij op zoek zijn naar prijs-kwaliteit. Bovendien is het naar aanleiding van het opperen van een merk waarvan ik ook nooit beweerd heb dat het beter dan Finamore is, echter wel dat het een zeer goede verhouding van voorgaand aspect heeft.

Zeg dat wel! Wie heeft dat eigenlijk beweerd, en waar?
Om met Bogart te spreken:
Ik zou zeggen lees het nog eens door.

Het begon geloof ik met deze one-liner die naar mijn mening nogal ongenuanceerd is, nog objectief en niet onderbouwd:
Kwaliteit kost geld!

For what it's worth:
Mijn hemden, zowel van Vanitΰ als van Micamisa hebben een prima kwaliteit, voor het geld dat ze hebben gekost. En ze kostten mij relatief niet zoveel geld.

Misschien mag ik mij in deze materie mengen daar mijn naam genoemd is.
Ben inderdaad minder tevreden met de kwaliteit van Vanita: grootste tekortkoming van de hemden van Vanita is dat ze absoluut te kort zijn. Als ik mijn arm in de lucht steek, komt het hemd uit de broek. Had het in de winkel aangegeven, maar daar werd naar mijn bescheiden mening niet goed op gereageerd. Ook de knoppen laten te snel los: op een vakantie zelf naald en garen aan de receptie moeten vragen.
Heb ook enkele kanttekeningen over de pakken die ik heb laten maken.

Ai, dat is jammer dat je die ervaring hebt. In dat geval heb je een goed argument om de volgende keer kritisch te zijn of je daar nog eens koopt. Ik denk zelf wel dat ze dit soort zaken mee kunnen nemen in een volgende hemd c.q. pak.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

@Madhatter: Net nog eens gekeken op die site van Micamisa. ...
Denk dat ik mijn volgende shirt daar eens ga proberen...
Leuk om te horen dat je het gaat proberen Bakkerr. Eerlijk gezegd vind ik het ook een leuke toevoeging dat er parelmoer mogelijk is voor die prijs. En omdat ik zelf maten heb ingevoerd (gekopieerd van andere hemden) is de pasvorm ook meteen naar wens. Wel jammer is het dat er minder boord- en stofkeuzes zijn als ik wel zou willen.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #82 Gepost op: 27 juni 2011 – 21:57:31
En vergeet niet de deskundigheid van degene die dit " vertaalt" naar de kleermaker.

Nieuw draadje, heren mods?
Daar heb je twee goede punten, maar tot nu toe ben ik goed opgemeten door Mike en Alexander. Maar het is zeker van belang om tot een goed passend kledingstuk te komen.

Wat een monsterdiscussie in dit topic inderdaad, het zou fijn zijn om dit in een nieuw draadje te parkeren, daar het niets meer met SBH te maken heeft...

Huey

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 1.527
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #83 Gepost op: 27 juni 2011 – 22:02:37
Ga maar door. Ik splits het wel af zodra ik bij een pc kan
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #84 Gepost op: 27 juni 2011 – 22:04:23
De notie dat kwaliteit geld kost is niet in tegenspraak met een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Kwaliteit is verder tot op zekere hoogte een subjectieve maat. Wat voor de een wel acceptabel is, is dat voor een ander niet.

Er bestaat geen pasklaar antwoord op een vraag waarom een dure Mazzarelli RTW beter zou zitten dan een relatief goedkope Vanita MTM. It's that simple.

De discussie met 'argumenten' gaat in cirkeltjes. Jullie proberen met termen als 'prima kwaliteit' en 'relatief weinig geld' een subjectieve maat objectief te maken.


Laatst bewerkt op: 27 juni 2011 – 22:06:21 door floriss
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #85 Gepost op: 27 juni 2011 – 22:06:41
Ik heb het nog eens doorgelezen, Mad Hatter. Maar de bewering zoals je die omschreef kan ik echt niet terugvinden.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #86 Gepost op: 27 juni 2011 – 22:27:16
Kunnen we het er wel over eens zijn dat SbH niet echt een aanrader is? Dan zijn we wel klaar in dit topic.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.377
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #87 Gepost op: 27 juni 2011 – 22:32:28
Kunnen we het er wel over eens zijn dat SbH niet echt een aanrader is? Dan zijn we wel klaar in dit topic.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #88 Gepost op: 27 juni 2011 – 22:36:47
Wat word ik toch weer serieus genomen. Natuurlijk had ik niet verwacht zomaar op mijn woord te worden geloofd – al was dat wel beter geweest.


Caesarius

  • Gebruiker
  • Berichten: 648
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #89 Gepost op: 27 juni 2011 – 22:41:23
Kunnen we het er wel over eens zijn dat SbH niet echt een aanrader is? Dan zijn we wel klaar in dit topic.

Dit. Ik heb 3 pagina's doorgespit om tot de conclusie te komen dat moeilijk c.q formeel taalgebruik blijkbaar weinig zegt over de inhoud. Ik lees verdoemme 30x dezelfde argumenten in iets andere bewoordingen.
Always have a better answer.