Auteur Topic: Goedkope MTM vs. Dure RTW  (66213 keer gelezen)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #60 Gepost op: 27 juni 2011 – 16:10:46
Maakt niet uit maakt het levendig.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #61 Gepost op: 27 juni 2011 – 16:11:50
Goede foto's Stromen. Vooral stikwerk van het knoopsgat laat duidelijk verschil zien.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #62 Gepost op: 27 juni 2011 – 16:25:27
Mijn broer heeft wat spullen van Vanita, maar gaat voortaan weer naar Pauw en/of Oger.
En die draagt ook Finamore, Mazzarelli (en Maffeis).
[speculatie]
Wellicht was het voor een gedeelte ook de ambiance die deze winkels uitdragen?
[/speculatie]

Dat speelt natuurlijk ook mee voor sommigen. Mij doet het niet zoveel, maar ieder het zijne.

Goed vergelijk Stromen, zo kan men objectief oordelen. Maar: met SBH heb ik geen ervaring, dat vooropgesteld.
Nog was het mij er om te doen te stellen dat dergelijke fabrikanten op hetzelfde niveau staan als Mazzarelli. Je ziet duidelijk het verschil, maar ik zou zo'n fabrieksmatig hemd nog niet afschrijven.
Mijn Micamisa heeft bijvoorbeeld ook fijnere stiknaden dan SBH. Vanitΰ is nog fijner gestikt.

Het handwerk is bovendien moeilijk te vergelijken met de fabrieksmatige stiksels. Die hebben een totaal andere afwerking.
Mazzarelli is wel erg mooi om te zien, maar ik ben verder niet gevoelig voor dergelijke opties.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #63 Gepost op: 27 juni 2011 – 16:31:35
Dat hangt ervan af. MTM gaat, net als RTW, uit van een standaard patroon. Beide zijn dus aan te passen, alleen doen je dat bij MTM op voorhand.


Even overheen gelezen, excuus:
Ik ben bekend met de werkwijze van MTM, maar het gaat er bij mij dus niet om dat er simpelweg een beetje stof weggehaald moet worden. De stand van de schouders moet meestal compleet anders zijn dan bij een RTW hemd. Daarnaast kan men stof inderdaad niet 'bijplakken' dus mouwlengte is meestal niet aan te passen.
Nu maak ik af en toe ook wel eens een compromis als ik een RTW- kledingstuk mooi vind, maar pasvorm staat meestal voorop.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #64 Gepost op: 27 juni 2011 – 16:33:49
Goede foto's Stromen. Vooral stikwerk van het knoopsgat laat duidelijk verschil zien.

Mooi en duidelijk.
Dank, Clay

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #65 Gepost op: 27 juni 2011 – 16:36:08
@Madhatter,

Heeft helemaal niets met ambiance te maken.
Jij bent niet te overtuigen, jammer.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #66 Gepost op: 27 juni 2011 – 16:37:42
Bogart, zou je mij nog eens kunnen proberen te vertellen waarvan jij mij probeert te overtuigen? Ik heb het idee dat wij namelijk langs elkaar heen praten.

Peter Bastian

  • Gebruiker
  • Berichten: 795
  • //
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #67 Gepost op: 27 juni 2011 – 16:47:14
Mooie foto's Stromen, inderdaad een duidelijk verhaal wat betreft maakwijze. Persoonlijk val ik wel voor details, dus er zal hier eerder een Mazzarelli dan een SbH aangeschaft worden. Kan niet anders zeggen dat dat echt -vreselijk- is afgewerkt.

Maar dat geeft nog geen antwoord op de vraag; waarom zit een dure Mazzarelli RTW beter dan een relatief goedkope Vanita MTM?
//

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #68 Gepost op: 27 juni 2011 – 16:59:36
PB, ik bedoelde met details de met de hand verwerkte schouders etc.
Dat het SBH er niet zo netjes afgewerkt uitziet t.o.v. de andere hemden ben ik ook met je eens. Het is de €70 die het geloof ik kost niet waard. Maar er zijn meerdere bedrijven die dergelijke producten leveren.

Maar dat geeft nog geen antwoord op de vraag; waarom zit een dure Mazzarelli RTW beter dan een relatief goedkope Vanita MTM?

Ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd.

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #69 Gepost op: 27 juni 2011 – 17:17:30
Met een normaal postuur zit je met een RTW-Finamore (of Mazzarelli) al op zeg 80% van waar je wezen moet. Met wat aanpassen krijg je die laatste procenten er ook wel bij, zo ingewikkeld zijn hemden niet. Bij MTM bregin je op 0 en ik vraag me af of bij zaken waar goedkope MTM wordt verkocht de beste opmeters werken (jouw hemd ziet er trouwens wel mooi uit, MH). 

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #70 Gepost op: 27 juni 2011 – 17:30:00
Ik zou zeggen ga het zelf eens proberen. ;)
Eigen ervaring is de beste graadmeter.
Frans Boone meet je graag op voor een Mazzarelli. :mrgreen:

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #71 Gepost op: 27 juni 2011 – 17:33:00
Met een normaal postuur zit je met een RTW-Finamore (of Mazzarelli) al op zeg 80% van waar je wezen moet. Met wat aanpassen krijg je die laatste procenten er ook wel bij, zo ingewikkeld zijn hemden niet. Bij MTM bregin je op 0 en ik vraag me af of bij zaken waar goedkope MTM wordt verkocht de beste opmeters werken (jouw hemd ziet er trouwens wel mooi uit, MH).  

Mee eens. Zoals ik al eens eerder heb gezegd bezit ik uberhaupt geen MTM. Het lijkt me vooral interessant om bepaalde stof / optie combinaties te maken die als RTW niet bestaan. Maar qua fit heb ik geen probleem met RTW; een goede kleermaker kan een hoop.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #72 Gepost op: 27 juni 2011 – 18:00:59
Ik zou zeggen ga het zelf eens proberen. ;)
Eigen ervaring is de beste graadmeter.
Frans Boone meet je graag op voor een Mazzarelli. :mrgreen:
Wellicht in de toekomst ooit nog eens.  ;)
Maar:
Bogart, zou je mij nog eens kunnen proberen te vertellen waarvan jij mij probeert te overtuigen? Ik heb het idee dat wij namelijk langs elkaar heen praten.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #73 Gepost op: 27 juni 2011 – 18:38:26
Ik zou zeggen lees het nog eens door.

Kwaliteit kost geld!


Peter Bastian

  • Gebruiker
  • Berichten: 795
  • //
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #74 Gepost op: 27 juni 2011 – 19:12:46
Ben ik absoluut ook met je eens. Maar dat zegt niets over de paskwaliteit, die wordt niet beter als het uit een duur atelier komt, tenminste naar mijn idee.
Eerder in deze discussie werd er namelijk gezegd dat ook de fit bij duurdere RTW beter was dan bij 'normale' MTM, daar zou ik graag wat meer van willen weten. Is het alleen een ander patroon en heb je geluk met je bouw?
//