Auteur Topic: Goedkope MTM vs. Dure RTW  (73054 keer gelezen)

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #165 Gepost op: 29 juni 2011 - 19:06:49
Wat een gelul allemaal over die overhemden. Op Jermyn Street koop je nog steeds uitstekende RTW overhemden (tegenwoordig ook on-line), voor de helft van de prijs van al die Italiaanse MTM shit.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #166 Gepost op: 29 juni 2011 - 21:53:47
Wat een gelul allemaal over die overhemden. Op Jermyn Street koop je nog steeds uitstekende RTW overhemden (tegenwoordig ook on-line), voor de helft van de prijs van al die Italiaanse MTM shit.

Welke van de tailors koop je ze dan bij of kan je aanraden?
if i stop lying i just disappoint you

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #167 Gepost op: 29 juni 2011 - 22:15:57
Persoonlijk vind ik, zijnde Anglofiel, Engelse hemden ook leuker als het om RTW gaat. Helaas is de fit heel vaak klassiek te noemen en dat ambieer ik dan weer niet. Ik heb wel eens een hemd gehad van Hawes&Curtis, welke erg slank viel en mooi aansluitende schouders had. Echter was deze voor mijn huidige smaak te hip, te groot boord etc.

Vandaar dat ik nu open sta voor het experiment, omdat men beweert dat sommige Italiaanse RTW goed valt en tevens erg mooi is. Maar, indien jij een goede suggestie hebt voor hemden van Jermyn street sta ik daar uiteraard ook open voor.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #168 Gepost op: 29 juni 2011 - 22:19:06
Kiton is wel te koop ergens aan Jermyn street, zou ik doen.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #169 Gepost op: 29 juni 2011 - 22:27:12
Welke van de tailors koop je ze dan bij of kan je aanraden?

Ik denk dat Dantès onder andere de shirts van Thomas Pink bedoelt: http://www.thomaspink.com/
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #170 Gepost op: 29 juni 2011 - 22:30:30
Ik denk dat Dantès onder andere de shirts van Thomas Pink bedoelt: http://www.thomaspink.com/
Echt mooi spul is dat ook weer niet...
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #171 Gepost op: 29 juni 2011 - 22:35:39
Pink is een tijd geleden toch opgeslokt door zo'n luxespullenconglomeraat?

Hilditch & Key zit er een stapje boven (zeg ik op basis van twee H&K-shirts en drie Pink-shirts). Geen idee van de fit tegenwoordig.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #172 Gepost op: 29 juni 2011 - 22:37:59
En TM Lewin is master, maar helaas niet voor mij.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #173 Gepost op: 29 juni 2011 - 23:06:03
Ik hou het maar bij de Italianen.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #174 Gepost op: 30 juni 2011 - 00:48:46
Thomas Pink zit inderdaad ook op Jermyn Street maar daar doelde ik niet in de eerste plaats op. Jermyn Street is sinds mensenheugenis het mekka van de shirtmakers, Pink is in zekere zin een arriviste, net zoals Hackett en Tyrwhitt. Meer eerbiedwaardige firma's zijn Turnbull&Asser, Hilditch&Key, New&Lingwood, Harvie&Hudson, Herbie Frogg en Lewin&Sons. Maar allen maken ze kwalitatief zeer hoogstaande overhemden met split shoulder yokes en in allerlei boordvarianten. En tegenwoordig ook slim-fits.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #175 Gepost op: 30 juni 2011 - 01:01:06
Ik heb het helemaal nergens over geld, maar kan niet anders dan me aansluiten bij Bogart: Kwaliteit kost geld. En als voor jou Vanita het hoogste betaalbare is (en dan zit je al ver boven de meeste Nederlanders) dan moet je dat vooral doen, want ik denk dat de heren een prima product leveren.

Ik stoor me er meer aan dat het tegenwoordig voornamelijk over geld en bang for the buck gaat. Ik kom niet op een forum over herenkleding voor fijnproevers om te leren waar ik met de grootste korting Magnanni kan kopen. Of de duizendste vraag of er plakwerk in een Suisupply pak van 300 e zit (wat denk je zelf :roll:). Net zo min als ik naar een Porsche forum zou gaan om te lezen dat Skoda ook goede auto's maakt of dat je met een - spuuglelijke - Nissan ook 310 kunt rijden door de bebouwde kom. Of op een Rolex forum om te lezen dat je op een Swatch ook prima de tijd kunt aflezen en dat ze ook nog kekke kleurtjes hebben.

Maar ga vooral je gang,.  Ik lees steeds minder topics hier.

Ik begrijp je punt Avvocato. Als je je bepaalde producten kunt veroorloven, zit je wellicht niet te wachten op 90 % van alle topics gevuld met voor jou mindere producten. Daar kan ik inkomen.

Het is daarentegen geen Finamore Forum, maar een stijlforum. Net als in jouw vergelijking zitten we hier niet op een Porsche forum, maar op een mooie wagens forum. Dat ik nu een budget van 10.000 euro heb en toevallig een Fiat Panda van 20 jaar oud lekker wegdraag, is ook een topic waard.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #176 Gepost op: 30 juni 2011 - 02:31:01
De analogie die Bootstrap hier plaatst vind ik persoonlijk zeer sterk. Want zo zit het ook en ik begrijp nu ook wel meer de frustratie van de SF-veteranen.

Ik zou er graag nog wel aan toe willen voegen dat ik bij wijze van spreken wel graag over 'Porsche' lees. Ik weet er wellicht toch het één en ander van en ik kan de kwaliteiten ervan ook waarderen.

Op dit moment ben ik alleen in de fase van mijn leven dat ik met minder genoegen móet nemen. Ben ik dan minder een fijnproever? Mijns inziens niet, want ik weet heus wel waarvoor ik die Panda zou inruilen, gegeven de kans. Of in ieder geval naar welke merken ik zou moeten kijken.

Het heeft nu alleen niet zoveel zin voor mij om daar teveel over te posten (mischien een beetje ), het zou dan bij dromen blijven. Op zich is daar ook niets mis mee, maar ik heb er zelf meer aan realistisch te zijn.

@Dantès:
Leuk, dat zijn wel shirtmakers waarvan ik verwachtte dat je ze zou suggereren. Persoonlijk vind ik New&Lingwood erg mooi, helaas is de slimfit maar relatief slank en van een minder mooi boord voorzien. Die prachtige Cut-away lonkt...
De split-yoke is een mooi detail, maar ik was in de veronderstelling dat dat een overblijfsel is van bespoke, om ongelijke schouders te kunnen opvangen. Bij RTW is het nu toch puur esthetisch?

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #177 Gepost op: 30 juni 2011 - 12:36:06
@Dantès:
Leuk, dat zijn wel shirtmakers waarvan ik verwachtte dat je ze zou suggereren. Persoonlijk vind ik New&Lingwood erg mooi, helaas is de slimfit maar relatief slank en van een minder mooi boord voorzien. Die prachtige Cut-away lonkt...

Ik mis Budd
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #178 Gepost op: 30 juni 2011 - 14:47:25
Ja, dat is waar. Ik heb er nota bene twee vlinderdassen van... Mooie spullen maken die Engelsen toch, met veel kleur, waar ik van houd.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #179 Gepost op: 30 juni 2011 - 21:17:30
Dank je, Dantès.
if i stop lying i just disappoint you