Auteur Topic: Goedkope MTM vs. Dure RTW  (66270 keer gelezen)

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Goedkope MTM vs. Dure RTW
Gepost op: 24 juni 2011 – 17:34:28
^ , en de kei- en keiharde boord.
Heel simpel: voor de dubbele prijs krijg je 4x betere kwaliteit. No brainer dus.


Bakkerrr

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.064
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2011 – 19:20:29
Ik ben fan van shirt by hand, inmiddels al vier shirts naar alle tevredenheid in de kast, gewoon voor naar het werk en casual goed te dragen. Voor een stijlforum icoon zal het wel onvoldoende zijn, tsja.

Dat gezeur over slechte stoffen en draad dat los laat onderschrijf ik niet, ik vind de stoffen prima en de draden laten niet los. Als je de boorden te hard vind kunnen ze in het systeem een opmerking maken dat ze zachter innerlining of zoiets erin stoppen. De knopen zijn inderdaad van plastic, ik  heb al eens de opmerking gestuurd om tegen meerprijs parelmoer erin te stoppen maar dit gaat nog niet gebeuren. Maar dan nog: heb je al eens een opmerking gehad over je mooie parelmoeren knoopjes? Ik denk dat 1 op de 20 mensen het ziet, tenzij je op een stijlforum bijeenkomst loopt. Voor 7 tientjes heb je m.i. veel waar voor je geld.
Laatst bewerkt op: 24 juni 2011 – 19:23:59 door Bakkerrr

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2011 – 19:30:42
Maar dan nog: heb je al eens een opmerking gehad over je mooie parelmoeren knoopjes?

Sinds wanneer is dat belangrijk? Je koopt mooie kleding voor jezelf en niet wat anderen ervan vinden?

Ik heb 1 shirt van ze, was een kado. Dus een gegeven paard..
Maar verder zou ik deze hemden dus zeker niet aanraden. Een lage prijs betekent niet automatisch een goede prijs/kwaliteit verhouding. En in dit geval zeer zeker niet.

Verder begrijp ik best dat de verleiding groot is in een rap tempo een collectie op te bouwen. Maar op een gegeven moment ga je je de vraag stellen of je toch niet iets rustiger aan had kunnen doen en mooiere spullen had kunnen kopen.
Dat is mij in ieder geval overkomen en is wellicht en overweging voor anderen.
   

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2011 – 20:16:28

(...) Maar dan nog: heb je al eens een opmerking gehad over je mooie parelmoeren knoopjes? Ik denk dat 1 op de 20 mensen het ziet, (...)

Vergelijk het met een made-in-china-Rolex. Punt is dat jij weet dat hij inferieur is, en vraag is of je met die gedachte kunt leven. Klaarblijkelijk wel, dus good for you.

Ik snap alleen jouw hang niet om anderen tot inferieure producten te bekeren. Ik noem jou toch ook geen billige rat?

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2011 – 20:33:22
Sinds wanneer is dat belangrijk? Je koopt mooie kleding voor jezelf en niet wat anderen ervan vinden?

Mee eens. Het is een privé geneugte. Daarentegen is het niet te ontkennen dat het aardig is als iemand het wél opmerkt, maar dat doet er niet toe in deze discussie.

Verder begrijp ik best dat de verleiding groot is in een rap tempo een collectie op te bouwen. Maar op een gegeven moment ga je je de vraag stellen of je toch niet iets rustiger aan had kunnen doen en mooiere spullen had kunnen kopen.

Ik probeer ook wat meer in de diepte te investeren dan in de breedte. Voor beide is wat te zeggen, overigens, maar mijn voorkeur gaat daar ook naar uit. Op de lange termijn houd je er mooier spul aan over. Overigens is het nooit verkeerd wat te experimenten met RTW, alvorens je op MTM overgaat.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

patrique

  • Gebruiker
  • Berichten: 723
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2011 – 22:07:31
^ , en de kei- en keiharde boord.
Heel simpel: voor de dubbele prijs krijg je 4x betere kwaliteit. No brainer dus.



No offence, maar ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet/mag bepalen.

Verder, als je alleen ervaring hebt met shirt by hand kan ik wel begrijpen dat je er tevreden mee bent: het zal allicht beter zitten dan RTW. Je kunt pas eerlijk vergelijken als je met meerdere firma's ervaring hebt IMHO.
Dit geldt ook voor stoffen. Je weet pas hoe goed een stof is als je het kunt vergelijken met een 'topstof'.

Hier generaliseer ik natuurlijk heerlijk zonder te weten of mensen daadwerkelijk wel/niet die vergelijking gemaakt hebben.
Van Stromen ga ik er overigens vanuit dat dat wel het geval is ;-)

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2011 – 23:58:02
Tuurlijk mag iedereen dat voor zichzelf bepalen. Ik geef alleen aan dat de prijs/kwaliteitverhouding in mijn ogen niet best is. Er zijn genoeg betaalbare alternatieven inmiddels.

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2011 – 00:01:50
Tuurlijk mag iedereen dat voor zichzelf bepalen. Ik geef alleen aan dat de prijs/kwaliteitverhouding in mijn ogen niet best is. Er zijn genoeg betaalbare alternatieven inmiddels.

Het is daarentegen wel zo, dat voor iemand die 400 euro uitgeeft aan schoenen, een MTM paar van 1200 wellicht ook een 4 maal betere kwaliteit levert. De vraag is dan echter, tot waar reikt het budget. Hetzelfde geldt voor shirts. Als je er bijvoorbeeld 100 euro aan uit kan geven, dan kan iets van 180 euro wel vier maal beter zijn, maar als je de pieken niet hebt, houdt het op.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #8 Gepost op: 25 juni 2011 – 00:29:29
... De vraag is dan echter, tot waar reikt het budget. ... dan kan iets van 180 euro wel vier maal beter zijn, maar als je de pieken niet hebt, houdt het op.

Daar sla je de spijker op zijn kop, Bootstrap.
Zelf heb ik enkele MTM hemden en daarvan zijn er slechts een paar van een gerenomeerde aanbieder, in dit geval Vanità. De rest van mijn op maat gemaakte hemden komen van een internetbedrijf.

Toegegeven, de hemden van Vanità zijn wel een stukje mooier afgewerkt. De boorden en manchetten zijn soepeler en van een mooiere vorm, de knopen zijn van een iets dikkere parelmoer en zijn netter aangezet, de stof is ook iets fijner.
Maar dat neemt niet weg dat mijn hemden van de internetkleermaker ook prima zijn. De snit is goed, de stoffen vind ik ook van acceptabele kwaliteit en ze hebben bovendien nog parelmoeren knopen ook.

De vraag is nu waarom ik niet meteen al mijn hemden van Vanità heb aangeschaft. Welnu, hoewel er iets voor te zeggen is om door te sparen voor het mooiste wil men toch wel elke dag een hemd aan zijn lijf. Dat zou dan bij voorkeur nog wel een MTM hemd moeten zijn, voor een mooiere pasvorm. Ik vind het dus voor zoiets als hemden wel de moeite lonen om eerst een beetje in de breedte te investeren om een collectie op te bouwen en later bij het verslijten steeds een hemd te vervangen voor een van een betere kwaliteit. Daarbij is de prijs van een 'internethemd' een kwart van een hemd van de eerder genoemde gerenomeerde aanbieder, dus zolang als ik student ben zal ik nog wel af en toe van dit soort 'trucs' gebruik maken.

Bij een grotere aanschaf zoals schoenen zou ik weldegelijk het advies opvolgen. Daar moet men niet teveel op bezuinigen, aangezien een goed paar schoenen een diepte-investering is. Met het juiste onderhoud gaan die een stuk langer mee dan een hemd.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2011 – 01:26:12
De prijs van de internetaanbieder een kwart van de prijs bij Vanita? Parelmoer knopen? Mag ik vragen wie jouw internetaanbieder precies is?

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2011 – 06:48:40
Ja dat mag. Mijn hemdenleverancier via het internet welke ik zo af en toe gebruik is Micamisa: www.micamisa.com  Daarbij kies ik voor de optie om maten van een hemd op te geven. Zo heb ik ooit mijn eigen 'patroon' bij elkaar geklust door verschillende maten te combineren. Tegenwoordig zijn zelfs 'complicaties' op te geven zoals afhangende schouders.

Gisteravond heb ik het even nagerekend en ik heb iets overdreven, gemiddeld kost een hemd van Micamisa ongeveer een derde van een Vanità-hemd. Daar zitten alle mogelijke opties bij inbegrepen, zoals parelmoeren knopen. Deze kosten namelijk een paar euro extra.

Reinier

  • Gebruiker
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #11 Gepost op: 25 juni 2011 – 11:42:14
wat is de prijs van een vanita mtm shirt met hanenpoot en mop knopen?

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #12 Gepost op: 25 juni 2011 – 11:46:43
€169,- + €15,- voor losse handwerkopties, naar ik meen. Zou neerkomen op €184,-
You can buy clothes, but you can't buy style

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #13 Gepost op: 25 juni 2011 – 12:23:00
Dat is de prijs voor Caclini maar hebben ze ook niet een goedkopere huislijn?

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #14 Gepost op: 25 juni 2011 – 12:27:41
Ja dat mag. Mijn hemdenleverancier via het internet welke ik zo af en toe gebruik is Micamisa: www.micamisa.com

Ah die ken ik nog niet. Heb je toevallig wat pics van een Micamisa shirt dat je hebt waar je erg tevreden over bent? Ik kan op shirts ook nog wel wat breedte gebruiken, maar blijf door de algemene SF mening nogal huiverig over de internetleveranciers...