Auteur Topic: Goedkope MTM vs. Dure RTW  (73044 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #195 Gepost op: 12 oktober 2011 - 11:02:21
Lorenzini misschien? Hoogstaand machinaal werk. Verkoopt Oger dat nog?

En Gherardi inderdaad, via Oger maar ook via Yoox vaak aardige exemplaren te vinden.

Zelf vind ik Finamore uiteraard nog steeds onverslaanbaar. Mét zoveel mogelijk handwerk. :P
Laatst bewerkt op: 12 oktober 2011 - 11:05:45 door Velponi

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #196 Gepost op: 12 oktober 2011 - 11:14:32
Zegna is ook machinaal goed. Pasvorm varieert per lijn (waar ik verder geen overzicht over heb).

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #197 Gepost op: 12 oktober 2011 - 11:49:24
Charvet. Onovertroffen in stofkwaliteit en machinale afwerking. Pasvorm voor mij niet je van het, maar misschien wel veel geschikter voor mensen die snappen waar het fitnesstopic over gaat. Oppassen voor suffe boorden.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #198 Gepost op: 12 oktober 2011 - 12:05:40
Gherardi en Lorenzini ken ik niet. De shirts op Yoox.com zien er alleraardigst uit en volgens Oger.nl zouden er zelfs plooitjes op de Gherardi shirts moeten zitten. Zijn ze ook degelijk?

Oh en Charvet is misschien leuk, maar ik geloof dat RTW 300 euro doet.
Laatst bewerkt op: 12 oktober 2011 - 12:08:17 door MMorley

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #199 Gepost op: 12 oktober 2011 - 12:08:33
Ja, mooie plooitjes op die Gherardi shirts. Volgens mij heeft Patrick Bateman er een aantal? Maar vergeet vooral ook Barba niet, mooi en betaalbaar (rond de 200 euro) en hele fijne fit (al ben ik niet zo'n fitnessfiguur ;-)).
The man with style, is the man who can smile

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #200 Gepost op: 12 oktober 2011 - 12:10:13
Lorenzini is erg degelijk; Gherardi ken ik niet.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #201 Gepost op: 12 oktober 2011 - 12:11:19
Ik ben ook niet zo'n afgetraind Mens Health figuur, maar mijn borstomtrek en schouders zijn wel redelijk breed.

Binnenkort maar eens langs Oger.
Laatst bewerkt op: 12 oktober 2011 - 12:18:12 door MMorley

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #202 Gepost op: 12 oktober 2011 - 13:14:04
Je vergeet Isaia nog. Prachtige slanke shirts met niet al te veel aanwezige poespas, maar wel zeer degelijk en een prima kwaliteit. Gherard vind ik eerlijk gezegd niet echt geweldig. Heb daar een shirt van waar de kreukels al in de stof komen wanneer je er maar naar kijkt. Heb ook een shirt waarbij dat minder het geval is, maar ze steken in kwaliteit duidelijk af tegen mijn hemden van  Isaia en Maffeis. Wel standaard met plooitjes op de schouders en slim fit, maar niet zo slank gesneden als de shirts van Isaia. Maffeis heeft ook prachtige shirts, met ontzettend mooie stoffen, alleen vallen deze hemden niet zo slank. Hebben ook vaak wat langere mouwen. De afwerking is wel gewoon goed en de meeste shirts hebben plooitjes op de schouders.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #203 Gepost op: 12 oktober 2011 - 13:24:07
Ik heb nog nooit Isaia shirts gezien. Waar moet ik aan denken qua prijs?

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #204 Gepost op: 12 oktober 2011 - 13:39:52
Ik heb nog nooit Isaia shirts gezien. Waar moet ik aan denken qua prijs?

Rond de tweehonderd euro.

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #205 Gepost op: 12 oktober 2011 - 13:44:30
Van mijn shirts vind ik Maffeis zeker het mooist. Super stoffen en  mooie boorden. Mouwen zijn inderdaad lang maar dat is zo gefixed. Isaia doet me niet heel veel op het gebied van shirts. De pakken vind ik wel prachtig. Zelf draag ik het liefst:

1. Maffeis
2. Finamore
3. Borrelli

Ik draag alleen RTW. Zijnaden innemen / mouwen inkorten en de fit is prima naar mijn mening.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #206 Gepost op: 12 oktober 2011 - 13:55:34
Maffeis is niet heel slank wel? Als ik jou postuur zie dan rijmt dit niet Samuel. Of verbouw je veel?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #207 Gepost op: 12 oktober 2011 - 13:58:16
Ik kan me MMorley's zoektocht wel voorstellen. Waar je echter wel vaak tegenaan zal lopen is dat je beperkt de mogelijkheid tot passen hebt. We hebben de opmerkingen in het Oger-topic destijds wel gelezen, en er zullen vast meer zaken zijn die niet graag een hemd van 200-300 euro even uit het papiertje halen om vervolgens te horen dat de klant er nog even over nadenkt. Als je eenmaal het shirt met de voor jou juiste fit gevonden hebt is dit natuurlijk niet meer nodig, maar als je een beetje kritisch bent, zal het misschien toch tegenvallen, als je MTM gewend bent.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #208 Gepost op: 12 oktober 2011 - 14:08:06
Ik kan me MMorley's zoektocht wel voorstellen. Waar je echter wel vaak tegenaan zal lopen is dat je beperkt de mogelijkheid tot passen hebt. We hebben de opmerkingen in het Oger-topic destijds wel gelezen, en er zullen vast meer zaken zijn die niet graag een hemd van 200-300 euro even uit het papiertje halen om vervolgens te horen dat de klant er nog even over nadenkt. Als je eenmaal het shirt met de voor jou juiste fit gevonden hebt is dit natuurlijk niet meer nodig, maar als je een beetje kritisch bent, zal het misschien toch tegenvallen, als je MTM gewend bent.

Is dat echt zo? Dat zou ik toch wel heel onbehoorlijk vinden. Dan kom je eigenlijk niet in de juiste zaken.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #209 Gepost op: 12 oktober 2011 - 14:15:38
Maffeis is niet heel slank wel? Als ik jou postuur zie dan rijmt dit niet Samuel. Of verbouw je veel?

Maffeis valt niet heel slank, maar de fit bepaald de kleermaker. Als schouders / borst / boord maar goed zit. Ik ben btw verre van slank :P