Auteur Topic: Goedkope MTM vs. Dure RTW  (73047 keer gelezen)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
Reactie #210 Gepost op: 12 oktober 2011 - 14:33:28
Hehehe dat is dan weer heel eerlijk. :lol:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 12 oktober 2011 - 14:43:27
Hehe ja. In ieder geval kom ik goed weg met RTW pakken en shirts. Heb nooit de meerwaarde gezien van MTM (buiten het feit dat je zelf details / fabric kunt bepalen uiteraard). Een (goede) kleermaker is voor mij voldoende om de fit te realiseren die ik voor ogen heb.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #212 Gepost op: 12 oktober 2011 - 14:46:48
Dan kom je eigenlijk niet in de juiste zaken.

Daar kom ik dan ook niet. :mrgreen:

Ze doen het vast wel als je erom vraagt, maar de lichaamstaal spreekt boekdelen, zeker als je van een koop afziet.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 12 oktober 2011 - 15:31:24
Ah even naar Frans toe dan, uit de randstad ;)

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 12 oktober 2011 - 15:35:13
Ah even naar Frans toe dan, uit de randstad ;)

Als je dan van koop afziet ben je zelf niet zo blij.

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 12 oktober 2011 - 15:57:28
Daar kom ik dan ook niet. :mrgreen:

Ze doen het vast wel als je erom vraagt, maar de lichaamstaal spreekt boekdelen, zeker als je van een koop afziet.

Begrijpelijk, het is een klus om alles weer netjes strak ingepakt te krijgen. Desalniettemin zou je als verkoper toch de klant het hemd moeten laten passen wanneer je er zeker van bent dat hij het zal passen en wanneer je weet dat de klant het hemd mooi vindt.
Laatst bewerkt op: 12 oktober 2011 - 16:05:55 door treviorum

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 12 oktober 2011 - 16:05:04
Ja ach altijd wel wat te vinden voor je ;)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #217 Gepost op: 12 oktober 2011 - 16:14:37
Rond de tweehonderd euro.

Is dan net niets voor mij. Ik vind het rond de 150 euro wel best.

Ik kan me MMorley's zoektocht wel voorstellen. Waar je echter wel vaak tegenaan zal lopen is dat je beperkt de mogelijkheid tot passen hebt. We hebben de opmerkingen in het Oger-topic destijds wel gelezen, en er zullen vast meer zaken zijn die niet graag een hemd van 200-300 euro even uit het papiertje halen om vervolgens te horen dat de klant er nog even over nadenkt. Als je eenmaal het shirt met de voor jou juiste fit gevonden hebt is dit natuurlijk niet meer nodig, maar als je een beetje kritisch bent, zal het misschien toch tegenvallen, als je MTM gewend bent.

Dat speelt ook wel een rol. Het liefst zou ik gewoon weten welk merk bij mij 'past' en het dan gewoon kopen om al dat soort praktijken te vermijden. Online of in de winkel maakt dan weer weinig uit.

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 12 oktober 2011 - 16:19:01
Is dan net niets voor mij. Ik vind het rond de 150 euro wel best.

Dat speelt ook wel een rol. Het liefst zou ik gewoon weten welk merk bij mij 'past' en het dan gewoon kopen om al dat soort praktijken te vermijden. Online of in de winkel maakt dan weer weinig uit.

Haal je het toch in de pre-sale? Dan kost het nog maar zo'n 135 euro per shirt (wanneer je er twee haalt met klantenkaart).

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #219 Gepost op: 12 oktober 2011 - 16:20:29
Daar heb je gelijk in.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #220 Gepost op: 12 oktober 2011 - 17:47:04
Is er eigenlijk wel goede confectie in het middensegment? Ik ken alleen rond de honderd euro en daarna rond de tweehonderd en hoger, maar een goed middensegment ken ik eigenlijk niet.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 12 oktober 2011 - 17:55:00
Is er eigenlijk wel goede confectie in het middensegment? Ik ken alleen rond de honderd euro en daarna rond de tweehonderd en hoger, maar een goed middensegment ken ik eigenlijk niet.

Licht off-topic, maar ik vroeg me dat laatst ook af met de zoektocht naar een overjas. Of SuSu-prijzen of richting de 1000,-. Vrij weinig ertussenin.

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 12 oktober 2011 - 18:00:06

Gherardi (100-140 euro) en Truzzi (rond de 180 euro), Van Laack (rond de 150 euro), Giampaolo (rond de 160 euro).

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #223 Gepost op: 12 oktober 2011 - 18:26:51
Ja, mooie plooitjes op die Gherardi shirts. Volgens mij heeft Patrick Bateman er een aantal? Maar vergeet vooral ook Barba niet, mooi en betaalbaar (rond de 200 euro) en hele fijne fit (al ben ik niet zo'n fitnessfiguur ;-)).

heb eigenlijk van alles, vooral veel finamore (de oger variant), lorenzini, maffeis ook wel redelijk veel borrelli en andere merken 1 of 2; attolini, ign joseph, zegna, gherardi, brioni, isaia en wat van de oger huismerken. o ja en van ralph lauren purple, black en polo label.

het beste? finamore en lorenzini. tegenvallend: brioni. ik zou gewoon in de sale proberen je slag te slaan. 
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #224 Gepost op: 12 oktober 2011 - 18:29:57
o ja mmorley, toen ik zeven jaar geleden begon met mijn eerste baantje kwamen er al snel wat kilo's bij. Maar goed wat wil je, hard werken en soms wel drie keer per week een kantoorborrel  :-k
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.