Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027744 keer gelezen)

Tom | .IT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #2910 Gepost op: 18 september 2008 - 11:01:39
Allen,

Zal me voor de volledigheid ook nog even voorstellen. Tom, 31 jaar, woonachtig in het pittoreske A'dam Zuid, sinds 1 maart getrouwd en sinds kort trotse eigenaar/oprichter van Punto Italiano (.IT in't kort): mijn eigen shirtlabel.

Verder belangrijk om te weten: werkzaam in het bankwezen (als business consultant) tot binnenkort. Mijn vrouw en ik zeggen beiden onze baan op om een onzeker bestaan tegemoet te gaan in Italië. We gaan beginnen met 3 maanden Italiaanse les in Rome en daarna zien we wel verder. Wel het doel om in de stad te blijven (wellicht in Rome blijven, maar ook Firenze lijkt me heerlijk). Een spannende tijd dus... zo'n sprong in het diepe. Natuurlijk verwachten we veel van .IT, maar het zal waarschijnlijk nog wel even duren wil je hier een boterhammetje (pizza) aan overhouden.

Sinds kort ook bezitters van een VW T2b uit 1978. Een prachtige oude camper met 4 slaapplekken die momenteel helemaal gerestaureerd wordt en in Italiaanse kleuren wordt gespoten. Bedoeld om in de weekenden het Italiaanse land mee te verkennen. Zodra 'ie af is, zal ik een fotootje posten.

Stijl? Mijn eigen shirts, een te grote collectie schoenen (die helaas steeds duurder worden), al 2 jaar niet meer geïnvesteerd in pakken, aangezien ik die in Italië voorlopig niet nodig heb (en zo ja, koop ik ze met veel plezier daar), etc. Verder: reizen, duiken, eten/koken, whisky, wijn, hockey (beetje gestopt, maar zo af en toe), m'n bus, hardlopen (zondag Dam tot Dam, in oktober de halve marathon van A'dam).

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2911 Gepost op: 18 september 2008 - 12:40:41
Waar was jij dan lid Bogart?
Die discussie niet hier he...

OK, ik verwacht dat Bogart dan wel in het café zal antwoorden.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2912 Gepost op: 18 september 2008 - 12:53:12
1 jaar NSV Carolus Magnus.
Laatst bewerkt op: 22 september 2008 - 12:47:42 door Bogart

Jonathan

• Bekijk profiel
Reactie #2913 Gepost op: 22 september 2008 - 12:15:03
Gegroet,
graag stel ik mij voor: Jonathan, zoals in de nick. (waarvoor wegens de originaliteit: mijn excuses)
29 jaar.
Belg.
Marketeer en chemicus.
Sportduiker.
Werk voor een Nederlandse firma en per 1 november wordt ik iedere dag strak in pak verwacht. (nieuwe locatie, nieuwe functie)

Verder: superforum (!), hoop hier veel te leren...
1° pak ooit gekocht: H&M, supergoedkoop linnen pak, kwaliteit tweemaal noppes, maar sta er geweldig sexy mee :-)
2° pak onlangs gekocht (beetje snel snel): WE, ook goedkoop, moet een beetje een 'werkpak' worden.

Nu stilletjes op zoek naar andere pakken om te dragen bij klantenbezoeken (bij Nederlanders overigens...)

Tom | .IT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2914 Gepost op: 23 september 2008 - 15:31:49
Gegroet,
graag stel ik mij voor: Jonathan, zoals in de nick. (waarvoor wegens de originaliteit: mijn excuses)
29 jaar.
Belg.
Marketeer en chemicus.
Sportduiker.
Werk voor een Nederlandse firma en per 1 november wordt ik iedere dag strak in pak verwacht. (nieuwe locatie, nieuwe functie)

Verder: superforum (!), hoop hier veel te leren...
1° pak ooit gekocht: H&M, supergoedkoop linnen pak, kwaliteit tweemaal noppes, maar sta er geweldig sexy mee :-)
2° pak onlangs gekocht (beetje snel snel): WE, ook goedkoop, moet een beetje een 'werkpak' worden.

Nu stilletjes op zoek naar andere pakken om te dragen bij klantenbezoeken (bij Nederlanders overigens...)

Wij Nederlanders dragen over het algemeen groene pakken naar onze klanten, een blinkend dasspeldje en schoenen met rubberzolen. Dan weet je dat alvast ;-)

Zonder gekheid: succes met je nieuwe baan & natuurlijk succes bij je zoektocht naar een nieuw pak!

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2915 Gepost op: 23 september 2008 - 15:34:36
Wij Nederlanders dragen over het algemeen groene pakken naar onze klanten, een blinkend dasspeldje en schoenen met rubberzolen. Dan weet je dat alvast ;-)

Zonder gekheid: succes met je nieuwe baan & natuurlijk succes bij je zoektocht naar een nieuw pak!

Daar is toch helemaal geen gekheid bij :-)
Je vergeet de fluoriserend gele shirts nog.

Welkom Jonathan
Niets zo veranderlijk als de mens

stefanvg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2916 Gepost op: 23 september 2008 - 23:44:14
Gezellig! De champagne staat hier àltijd koud! :-)

Weet je dat dit slecht is voor de champagne?  :wink: Beter koel bewaren en op termperatuur brengen met ijs, dan hem dagen koud te zetten in de koelkast. Dan komt immers de alcohol te hard naar boven.

Maar misschien bedoel je met koud 'koel' en heb ik hier niks te zeggen  :D

By the way : Strelli Louisalaan bovenste verdieping. Maar het laatste anderhalf jaar maakt die kerel geen mooie kleren meer  ](*,)

Tom | .IT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2917 Gepost op: 24 september 2008 - 12:59:47
Weet je dat dit slecht is voor de champagne?  :wink: Beter koel bewaren en op termperatuur brengen met ijs, dan hem dagen koud te zetten in de koelkast. Dan komt immers de alcohol te hard naar boven.

Stefan,

Ik neem toch aan dat je hier niet bedoelt ijs in je champagne...? Over champagne gesproken: heb nog een hele mooie Cristal thuis staan en weet denk ik al wanneer die op(en) gaat! Als ik daarna nog die Brunello uit 1996 optetter die ernaast ligt, heb ik in ieder geval een leuke avond!

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2918 Gepost op: 24 september 2008 - 13:02:50
Ah, Brunello.
Kan haast niet wachten. :mrgreen:

stefanvg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2919 Gepost op: 24 september 2008 - 23:28:35
Stefan,

Ik neem toch aan dat je hier niet bedoelt ijs in je champagne...? Over champagne gesproken: heb nog een hele mooie Cristal thuis staan en weet denk ik al wanneer die op(en) gaat! Als ik daarna nog die Brunello uit 1996 optetter die ernaast ligt, heb ik in ieder geval een leuke avond!

Neen dat bedoel ik niet. Champagne bewaar je koel op een donkere plaats. Bij voorkeur een kelder waar je vloer geen fundering heeft. De ondergrond van aarde is beter voor de wijn en de champagne. Voor je hem gaat drinken leg je hem in een champagne ijsemmer met ijs en water erbij. Hem snel even in de diepvries leggen zorgt voor een veel te snelle reactie van de alcohol.

Als je optimaal wil genieten van de champagne moet je hem toch een hele tijd laten staan in de ijsemmer alvorens hem op te drinken. De cliché erbij zijn aardbeien, maar denk ook eens bijvoorbeeld aan ananas (gaat er wonderwel goed bij! heb ik geleerd bij restaurant Bruneau in Brussel).

Persoonlijk hou ik niet zo van cristal, maar eerder van een brut dom perignon. Hier staan er ook aardig wat, maar dan van het dagelijks drinkbare zonder dat je spijt hebt dat je hem uitgedronken hebt  :wink: Heb wel nog twee flessen millésimé van 1982. Op restaurant vragen ze voor die flessen zeer veel geld en ze zijn nog te drinken. Maar ze zijn van mijn geboortejaar  O:)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2920 Gepost op: 24 september 2008 - 23:33:43
Het topic Wijnen lijkt me wel iets voor jou, stefanvg. Er zijn hier meer liefhebbers.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2921 Gepost op: 28 september 2008 - 13:51:57
Na een aantal posts op dit forum lijkt het me tijd om me voor te stellen. Ik ben dus Duco, ik ben 15 jaar jong en denk dat ik een van de jongste leden ben. Ik zit nog op school, doe de HAVO na 3 jaar TVWO. Heb mijn English Degree gehaald maar nu naar de HAVO gegaan door onvoldoendes op oninteressante vakken en doordat ik school minder boeiend vind dan andere dingen. Ik wil na mijn middelbare school, toch nog VWO afronden op het Luzac, daarna in Groningen of Amsterdam bedrijfseconomie of algemeen recht gaan studeren. Ik ben bezig met een eigen bedrijfje met 4 andere ondernemende vrienden. Wij geven zelf feesten en organiseren feesten en partijen voor particulieren en ondernemingen.

Vragen zijn welkom.
Laatst bewerkt op: 30 september 2008 - 13:53:07 door Duco

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2922 Gepost op: 28 september 2008 - 16:21:43
Foto in het verkeerde topic Duco, je moet wat dragen de heren vandaag hebben  :) :wink:

Welkom op stijlforum.nl  :!:

Tom | .IT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2923 Gepost op: 01 oktober 2008 - 09:34:44
Als je optimaal wil genieten van de champagne moet je hem toch een hele tijd laten staan in de ijsemmer alvorens hem op te drinken. De cliché erbij zijn aardbeien, maar denk ook eens bijvoorbeeld aan ananas (gaat er wonderwel goed bij! heb ik geleerd bij restaurant Bruneau in Brussel).

Persoonlijk hou ik niet zo van cristal, maar eerder van een brut dom perignon. Hier staan er ook aardig wat, maar dan van het dagelijks drinkbare zonder dat je spijt hebt dat je hem uitgedronken hebt  :wink: Heb wel nog twee flessen millésimé van 1982. Op restaurant vragen ze voor die flessen zeer veel geld en ze zijn nog te drinken. Maar ze zijn van mijn geboortejaar  O:)

Dank voor de uitvoerige uitleg, maar begreep natuurlijk ook dat je dat niet bedoelde. Bruneau? Erg goed. heb daar vorig jaar ook gegeten in het zaaltje boven. Cristal of Dom? Drink het helaas niet genoeg om een sterke voorkeur te hebben, maar een gegeven paard... kijk je niet in de bek.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2924 Gepost op: 01 oktober 2008 - 09:37:17
Dom P. is gehyped,
zijn genoeg andere champagnes die stukken goedkoper zijn en lekkerder.