Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027709 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #2940 Gepost op: 08 oktober 2008 - 09:07:21
Nogmaal welkom, we hebben ook een audiotopic ergens, dus daar kan je je denk ik ook uitleven.  :)

UneXisted

• Bekijk profiel
Reactie #2941 Gepost op: 12 oktober 2008 - 11:17:28
Ik ben Vincent, ik ben 18 jaar en ik woon in Almere. Ik studeer momenteel Elektrotechniek en ik zit in mijn eerstejaar. Het forum vind ik erg interessant. Aangezien ik voor het eerst een bijbaan heb waarbij je in pak moet ( financieel adviseur ), wil ik me ook graag bezig houden met stijlvolle pakken etc.

Wat wel vervelend is, is dat ik geen kennis heb erover. Ik wil niet dit forum vervuilen met 5 topics waarin ik kleine vraagjes stel. Is er iemand waar ik met mijn vragen terecht kan? Vragen zoals: Zijn er verschillen tussen overhemden die je koopt voor onder een pak of een overhemd die je gewoon draagt zonder. Zo heb ik wel meer vragen. In ieder geval bedankt!

(Hebben jullie eigenlijk wel eens gedaan aan een meeting?)

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2942 Gepost op: 12 oktober 2008 - 12:55:47
Welkom UX! Op het forum vind je algemene topics (voor oa pakken en overhemden), daar kan je prima de vragen stellen die je wilt stellen. Je zult ook zien dat daar al heel veel informatie staat. Veel plezier hier.
Laatst bewerkt op: 12 oktober 2008 - 12:57:48 door Gaja
Life is too short to drink bad wine

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2943 Gepost op: 12 oktober 2008 - 15:39:20
Korte introductie over mijzelf. Ik ben een 20 jarige student International and European Law aan de Universiteit van Tilburg. Ik werk momenteel voor de rechtbank te Dordrecht voor de sector strafrecht als griffier. Mijn interesses liggen met name in het internationale publiek recht, strafrecht en mensenrechten. Dit zijn arbeidsmarkten die beheerst worden door een behoorlijk conservatieve, nette, klederdracht en ik moet ook zeggen dat dergelijke klederdracht bij mij past.

Ik weet ondertussen het nodige over de kwaliteit van stoffen en de essenties van stijl uit eigen onderzoek en ik lees dan ook graag over herenkleding. Het probleem ligt hem echter dat mijn kennis met name zich richt op de klassiek-Engelse markt, de plekken als Jermyn Street, Rue de Rivolo en Via Spadari worden genoemd als bronnen van kwaliteitskleding. Ik ben eigenlijk zelf meer op zoek naar dergelijke plekken binnen Nederland. Waar haalt men wat in Nederland? Waar moet ik op letten?

Wellicht voor de wat oudere man ondertussen vergaarde kennis, dus ik ben dan ook benieuwt wat ik kan leren van jullie en wellicht heb ik nog wat tips of informatie.

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2944 Gepost op: 12 oktober 2008 - 15:40:05
Ik ben Vincent, ik ben 18 jaar en ik woon in Almere. Ik studeer momenteel Elektrotechniek en ik zit in mijn eerstejaar. Het forum vind ik erg interessant. Aangezien ik voor het eerst een bijbaan heb waarbij je in pak moet ( financieel adviseur ), wil ik me ook graag bezig houden met stijlvolle pakken etc.

Je studeert Elektrotechniek en je geeft financieel advies, interessante combi  :-k

Anyway, welkom

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2945 Gepost op: 12 oktober 2008 - 15:58:17
(...)

Ik weet ondertussen het nodige over de kwaliteit van stoffen en de essenties van stijl uit eigen onderzoek en ik lees dan ook graag over herenkleding. Het probleem ligt hem echter dat mijn kennis met name zich richt op de klassiek-Engelse markt, de plekken als Jermyn Street, Rue de Rivolo en Via Spadari worden genoemd als bronnen van kwaliteitskleding. Ik ben eigenlijk zelf meer op zoek naar dergelijke plekken binnen Nederland. Waar haalt men wat in Nederland? Waar moet ik op letten?

(...)

Er is hier een groot tekort aan informatoe over de klassieke Engelse merken, dus ik zou zeggen: leef u uit in de topics over Jermyn street hemden, Britse pakken etc etc.

Welkom op het forum.

Jay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2946 Gepost op: 12 oktober 2008 - 21:32:01
Beste leden,

Ik ben Jasper, 18 jaar en student. Ik heb al lang meegelezen hier, en mijns inziens al een hoop goede keuzen op grond van de informatie op dit forum gemaakt.

Het dragen van pakken op universiteiten is in de eerste jaren niet gebruikelijk (echter heb ik er natuurlijk wel), aan mij dus de uitdaging om een mooie verzameling overhemden op te bouwen zodat ik daar op meerdere manieren mee uit de voeten kan. Helaas speelt het studentenbudget natuurlijk ook niet de geringste rol.

Ik zal in het begin nog niet veel bijdragen en juist veel blijven lezen, mocht ik weer een keer in pak zijn maak ik daar uiteraard een foto van. Ben benieuwd in hoeverre het me dan is gelukt een mooie combinatie te vinden.

Ik heb al veel gelezen hier, daarvoor in ieder geval een groot compliment aan iedereen.

Jasper

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2947 Gepost op: 12 oktober 2008 - 21:42:55
Korte introductie over mijzelf.
Welkom!
Als (assistent van de???) griffier zul je aan goede kledingadviezen geen gebrek hebben hier!

Maar, sorry voor dit: kun je als (aankomend ?) griffier en SF-er je misschien wel wat duidelijker en in correcter Nederlands uitdrukken?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2948 Gepost op: 12 oktober 2008 - 21:46:53
Welkom, Jasper! Hier valt inderdaad het nodige op te steken, is mijn ervaring, en niet alleen over hemden: men leeft niet bij / met een hemd alleen :-).
Menigeen zal foto's appreciëren!

UneXisted

• Bekijk profiel
Reactie #2949 Gepost op: 12 oktober 2008 - 22:08:16
Je studeert Elektrotechniek en je geeft financieel advies, interessante combi  :-k

Anyway, welkom
Jazeker, ik werk voor het bedrijf Laser. Een bedrijf dat creditcards en hypotheken uitgeeft. Het is een bijbaantje, maar het is zeker leuk en uitdagend werk!

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2950 Gepost op: 12 oktober 2008 - 22:11:39
Jazeker, ik werk voor het bedrijf Laser. Een bedrijf dat creditcards en hypotheken uitgeeft. Het is een bijbaantje, maar het is zeker leuk en uitdagend werk!
In deze tijden lijkt me dat zéker uitdagend! :-)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2951 Gepost op: 12 oktober 2008 - 23:06:39
Welkom!
Als (assistent van de???) griffier zul je aan goede kledingadviezen geen gebrek hebben hier!

Maar, sorry voor dit: kun je als (aankomend ?) griffier en SF-er je misschien wel wat duidelijker en in correcter Nederlands uitdrukken?
Ik ben griffier. Niks aankomend, wat jouw opmerking betreffende getroebleerd Nederlands niet ten gunste komt overigens, maar gewoon griffier. Het is een bijbaantje dat wel meer rechtenstudenten hebben. Verder begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2952 Gepost op: 12 oktober 2008 - 23:35:05
Ik ben griffier. Niks aankomend, wat jouw opmerking betreffende getroebleerd Nederlands niet ten gunste komt overigens, maar gewoon griffier. Het is een bijbaantje dat wel meer rechtenstudenten hebben. Verder begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt.
Aha: men kan dus al griffier zijn als men nog niet eens afgestudeerd is?

Míjn getroubleerde Nederlands vindt, vermoed ik, deels zijn oorzaak in mijn Nederlandse oorsprong, gecombineerd met een bijna 15-jarig exiel in België met als dag-dagelijkse [=Vlaams] talen Frans en Engels.

Verder: zie PM.
Laatst bewerkt op: 13 oktober 2008 - 21:42:36 door paulbrussel

jaak

• Bekijk profiel
Reactie #2953 Gepost op: 13 oktober 2008 - 17:13:06
Hallo, mijn naam is jaak, een pas afgestudeerd rechtenstudent die nu ergens te lande zijn stageverplichtingen aan het vervullen is. Ik heb reeds wat gelezen op deze site, en nu heb ik me geregistreerd om wat advies te vragen.

Groeten,
jaak

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2954 Gepost op: 13 oktober 2008 - 21:20:02
Welkom Allemaal
Niets zo veranderlijk als de mens