Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795800 keer gelezen)

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #465 Gepost op: 09 juli 2009 - 22:17:30
Ok, in Amsterdam weet ik niet direct een goede zaak, anderen wellicht wel. Als je weet wat de kleur moet zijn, is de stofkeuze een volgende stap. Daarna de details; kijk hiervoor ik de diverse MTM en Bespoke topics. En verder: jij bent de baas, jij hebt het geld wat zij willen...
Life is too short to drink bad wine

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #466 Gepost op: 09 juli 2009 - 22:26:21
Voor welk seizoen is het? Hou je van gladde of juist wat groffere stoffen? Wordt het een werkpak of een vrijetijds/gelegheidspak? Zomaar wat vragen.

Nylez

• Bekijk profiel
Reactie #467 Gepost op: 09 juli 2009 - 22:30:31
Het wordt een pak voor het najaar/winter. Qua stof wil ik voor een wat grovere stof gaan. Het wordt wel een pak om naar mijn werk te dragen, maar het hoeft niet extreem netjes. Op mijn werk heb je 2 soorten kledingstijlen: gewoon netjes als je aan het werk bent en erg netjes als je naar een klant toe gaat. Dit pak moet meer voldoen aan het eerste, dus mag een beetje richting casual-achtig (hmmz echt duidelijk is dit niet heb ik het gevoel..)

Aanpassing:
Uit een ander topic haal ik deze foto (van Carwo, maar dat is puur toeval)

De stof van deze broek is een beetje welke kant ik op denk, alleen dan donkerder.. of is dat niet echt iets voor een compleet pak?
Laatst bewerkt op: 09 juli 2009 - 22:41:44 door Nylez
The difference between you and me? I make this look good..

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #468 Gepost op: 09 juli 2009 - 22:47:32
Dit is linnen, dus meer voor het voorjaar. Ik vind zoiets leuk als pak (is de broek ook onderdeel van), maar als werkpak zal het misschien te casual zijn; daar heb ik geen verstand van.

Ik heb een midgrijze flanel met krijtstreep (zie hier) die aan je voorwaarden voldoet en ook donker genoeg is voor een bleke huidskleur. Het is maar een voorbeeld, maar misschien biedt het inspiratie.

Nylez

• Bekijk profiel
Reactie #469 Gepost op: 09 juli 2009 - 22:58:29
Die is zeker mooi, maar ik wil liever geen streep... Morgen maar even op zoektocht naar een voorbeeld van een stofje!
The difference between you and me? I make this look good..

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #470 Gepost op: 09 juli 2009 - 23:48:15
Die is zeker mooi, maar ik wil liever geen streep... Morgen maar even op zoektocht naar een voorbeeld van een stofje!
Carwo heeft een mooi stoffentopic aangemaakt, dacht ik.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #471 Gepost op: 10 juli 2009 - 12:37:11
Voor welk seizoen is het? Hou je van gladde of juist wat groffere stoffen? Wordt het een werkpak of een vrijetijds/gelegheidspak? Zomaar wat vragen.

Eindelijk  \:D/
Niets zo veranderlijk als de mens

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #472 Gepost op: 10 juli 2009 - 12:40:54
Hehe.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #473 Gepost op: 10 juli 2009 - 12:43:05
Nylez,

Je hoeft natuurlijk ook niet meteen te beslissen als je in een winkel staat. Je kan ook eerst goed rondkijken, en dan langzaam tot een besluit komen. Kleuren/stoffen/details....kun je denk ik heel goed zelf kiezen.

Voor pasvorm, denk ik, moet je naar een zaak gaan waar je veel vertouwen in hebt. Een beetje serieuze zaak (op het forum genoeg van te vinden denk ik) gaat je echt helpen. Vind ik persoonlijk belangrijk, want hoe mooi de stof ook is, als het als een hobbezak om je heen hangt is het toch niet echt een fraai gezicht.

(Is overigens ook andersom, erg lelijke stof welke heel mooi past, wordt 'm ook niet.
Niets zo veranderlijk als de mens

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #474 Gepost op: 07 september 2009 - 23:36:16
Het kàn ook wel, maar het risico van saaiheid bestaat, vind ik. Of een das (al dan niet met pochet), zoals MF suggereert, voldoende compenseert, weet ik niet.

Het is tijdloos. Je moet het wel goed doen - maar dat geldt natuurlijk voor alles. Zie:
Ik moest meteen aan SF denken, hoewel de houding niet ideaal is om de pasvorm van het jasje te laten zien.
De maker van de foto is Brad Trent, de man op de foto is Oscar Schafer (schijnt welvarend te zijn).

'Saai' is wel het láátste wat bij me opkomt als ik deze man zie. Hoewel zijn werk waarschijnlijk onwaarschijnlijk saai is :P

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #475 Gepost op: 08 september 2009 - 16:57:42
Saai is het niet maar dat ik nou van mijn stoel moet vallen bij het zien van deze foto.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #476 Gepost op: 09 september 2009 - 00:20:21
Saai is het niet maar dat ik nou van mijn stoel moet vallen bij het zien van deze foto.
Vooràl die manchetknopen doen me huiveren...

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #477 Gepost op: 09 september 2009 - 00:23:49

Dan moet je een wit pak aantrekken, een monocle afstoffen en er nog een groene tophat bij doen. Beter gekleed dan deze man ga je niet zo snel vinden. Als je weet waar je over praat val je alleen al bij het zien van het horloge van deze man van je stoel. Dat een gouden Rolex met diamanten meer mensen van hun stoel laat vallen betekent niet dat het stijlvol is.

Luukx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #478 Gepost op: 09 september 2009 - 00:27:19
Sorry Janus, maar volgens mij word er hier op het forum de genoemde Rolex ook niet echt geaccepteerd, en al helemaal niet bij een pak.
 :-({|=

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #479 Gepost op: 09 september 2009 - 00:30:35
Dan moet je een wit pak aantrekken, een monocle afstoffen en er nog een groene tophat bij doen. Beter gekleed dan deze man ga je niet zo snel vinden. Als je weet waar je over praat val je alleen al bij het zien van het horloge van deze man van je stoel. Dat een gouden Rolex met diamanten meer mensen van hun stoel laat vallen betekent niet dat het stijlvol is.
Waar héb je het over :P?! Met van je stoel vallen wordt echt niet bedoelt dat je er belachelijk uit moet zien [-X. Newbees :mrgreen:...
This, madame, is Versailles.