Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795793 keer gelezen)

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #540 Gepost op: 10 november 2009 - 08:23:08
Hartelijk dank voor jullie razendsnelle reacties! Ik denk dat ik morgen een afspraak bij Nieuwenhuis ga maken. Al lijkt die aanbieding bij Suit Supply ook aantrekkelijk. Wordt daar een beetje de tijd genomen bij het aanmeten van een maatpak?

In Rotterdam, waar ik vorige week een pak heb laten aanmeten, werd zeker ruimschoots de tijd genomen. Met andere vestigingen heb ik geen ervaring.

Dan zou ik minder snel bij SuSu naar binnen lopen dus.

Hier heb ik dus nog nooit last van gehad bij de Suit Supply. Alleen positieve ervaringen, maar zoals gezegd, ik ken alleen Rotterdam.

Wat je ook kiest, veel succes er mee! En geniet er ook een beetje van, het is echt mooi!

Groeten,

Bootstrap
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #541 Gepost op: 10 november 2009 - 08:40:42
Hartelijk dank voor jullie razendsnelle reacties! Ik denk dat ik morgen een afspraak bij Nieuwenhuis ga maken. Al lijkt die aanbieding bij Suit Supply ook aantrekkelijk. Wordt daar een beetje de tijd genomen bij het aanmeten van een maatpak?

Beste Sander, maak gewoon wat afspraken en laat je informeren. Dit heb ik ook gedaan en dan vorm je een eigen beeld en gevoel. Zelf ben ik terecht gekomen en gebleven bij Menco N, maar dit kan voor jou weer anders uitpakken. Ik ben zelf nog maar net lid hier en heb veel gehad aan de tips en adviezen, maar wat voor de 1 super is, is voor de andere een misser.

Ik ben wezen kijken/contact gehad met:

1 Suit Supply --> was niet wat ik zocht
2 Oger --> toen boven budget, maar met Red is dat ook een perfecte optie
3 Menco N --> eerste bestelling en bestel ik nog steeds
4 New Tailor --> prachtig, maar geen klik (andere kijk op producten/pasvorm)
Respect the beard

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #542 Gepost op: 10 november 2009 - 09:11:59
Is een bedrag van Euro 800-1000 realistisch? Alvast bedankt.

Persoonlijk vind ik dit bedrag aan de hoge kant voor een eerste pak. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je 'een' (één) nieuw pak nodig hebt voor je werk. Van dit bedrag zou ik de helft parkeren en met 500,- E aan de slag gaan. Voor dat geld kan je bij SuSu (R'dam +1) goed terecht en zelfs bij Oger tegenwoordig. Als je dit pak dan hebt, ga je door het te gaan dragen erachter komen wat je prettig vind en wat je minder prettig vind. Pas na deze ervaring zou ik voor een duurder pak gaan.

€ 0,02.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #543 Gepost op: 10 november 2009 - 20:16:11
Persoonlijk vind ik dit bedrag aan de hoge kant voor een eerste pak. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je 'een' (één) nieuw pak nodig hebt voor je werk. Van dit bedrag zou ik de helft parkeren en met 500,- E aan de slag gaan. Voor dat geld kan je bij SuSu (R'dam +1) goed terecht en zelfs bij Oger tegenwoordig. Als je dit pak dan hebt, ga je door het te gaan dragen erachter komen wat je prettig vind en wat je minder prettig vind. Pas na deze ervaring zou ik voor een duurder pak gaan.

€ 0,02.
Goede suggest. Als er bij jouw werkgever een pakkencultuur heerst dan zul je toch echt wel meer dan een pak nodig hebben.

Kris

• Bekijk profiel
Reactie #544 Gepost op: 12 november 2009 - 14:49:27
Na doorlezen van diverse topics (dank voor de tips), ben ik tot de slotsom gekomen dat ik MTM nodig heb. Hier en daar heb ik wat meer vlees vanwege wat te fanatiek sporten (fietsen & roeien). Het gaat hooguit om enkele centimeters, maar dat is al voldoende om ervoor te zorgen dat bij confectie de broekspijpen blijven plakken rond de bovenbenen en dat het lijkt alsof een jasje niet goed is dichtgetrokken.

Voor mij als beginner zal Suit Supply volstaan. Het plan is als volgt: pak, tweede broek (in een andere kleur/stof) en twee maathemden. Het is de bedoeling om de nieuwe garderobe enkel te dragen als ik naar klanten moet, 2 à 3 keer per week. Voor de rest zit ik redelijk casual te werken op bureel. Klanten kunnen zijn: een kleine zelfstandige, een overheid alsook een beursgenoteerd bedrijf.

Ik wil ook niet overdressed aankomen bij een nieuwe klant, dus zou de garderobe als volgt inzetbaar moeten zijn:

• informeler (kleine zelfstandige bvb): enkel broek & hemd met bovenste knoopje open. Kan dat? Wat voor een kraag moet ik dan kiezen bij de hemden?
  • formeler (gemeentelijke overheid bvb): de broek in andere stof, het jasje en hemd met bovenste knoopje open. Werkt dat idee met een broek in een andere stof of is het complete onzin?
  • formeel (grotere bedrijven): full house met pak & das

De afspraak is gemaakt bij SuSu (in Maastricht), maar als iemand nu al antwoorden weet op bovenstaande vragen, dan ben ik niet alleen op het advies van de verkoper aangewezen.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #545 Gepost op: 12 november 2009 - 14:54:37
Navy pak en een grijze losse broek. Dat is wat ik zou kiezen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #546 Gepost op: 12 november 2009 - 14:57:29
Hi Kris, allereerst: welkom. Goed om wat voorwerk te doen, voordat je overgaat tot bestellen.

In jouw geval zou ik kiezen voor een navy pak. Als je dan gaat voor een effen stof en op het jasje opgestikte zakken neemt, heb je ook meteen een jasje wat je prima los kan dragen op bijvoorbeeld een grijze pantalon. Mooi wit shirt erbij, met een eenknoopskraag, en bijv. een cuttaway, en klaar ben je.

edit: wat Timothy zegt, dus.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #547 Gepost op: 12 november 2009 - 14:59:29
Wat voor een kraag moet ik dan kiezen bij de hemden?

Dit hangt in mijn optiek een beetje af van je vorm van je hoofd. Een een lang smal hoofd is niet goed bij een straight point en een breed hoofd past weer niet echt bij een cut away.

Navy pak en een grijze losse broek. Dat is wat ik zou kiezen.

Goed idee. Navy is altijd een goede keuze voor een eerste pak. Antraciet zou ook nog een optie kunnen zijn, maar navy heeft ook mijn voorkeur gekregen.

Groeten,

Bootstrap

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #548 Gepost op: 12 november 2009 - 15:01:24
Hoe mooi een pak ook is, schoenen maken het geheel af. Heb je een mooi paar schoenen?

Kris

• Bekijk profiel
Reactie #549 Gepost op: 12 november 2009 - 15:07:13
Dit hangt in mijn optiek een beetje af van je vorm van je hoofd. Een een lang smal hoofd is niet goed bij een straight point en een breed hoofd past weer niet echt bij een cut away.
How, dat gaat hier snel, dank voor de antwoorden tot dusver! Heb een redelijk smal en lang hoofd, dus die cutaway zou kunnen. Het mag er in ieder geval niet raar uitzien als ik het hemd eens zonder das draag.

Hoe mooi een pak ook is, schoenen maken het geheel af. Heb je een mooi paar schoenen?
Ik weet het, wilde een topic openen onder "schoenen", maar kan dat als groentje nog niet blijkbaar. Zal het later nog eens proberen.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #550 Gepost op: 12 november 2009 - 15:09:07
How, dat gaat hier snel, dank voor de antwoorden tot dusver! Heb een redelijk smal en lang hoofd, dus die cutaway zou kunnen. Het mag er in ieder geval niet raar uitzien als ik het hemd eens zonder das draag.

Laat je niet binden hoor door dat soort regeltjes, die zijn er om gebroken te worden!

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #551 Gepost op: 12 november 2009 - 15:18:53
Misschien ten overvloede: als je voor navy pak en een grijze extra broek gaat, dan geen antraciet maar muisgrijs of misschien nog een tikje lichter.

Kris

• Bekijk profiel
Reactie #552 Gepost op: 12 november 2009 - 19:15:57
Bedankt voor de tips, naar die kleuren ga ik zeker uitkijken. Ook het idee van opgestikte zakken verken ik verder.

Nog vergeten te vragen, mijn bovenlijf is wat korter dan gemiddeld, is het een goed idee om dat te compenseren door bvb de broek minder hoog te laten komen?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #553 Gepost op: 12 november 2009 - 19:25:45
Ja, dat is een redelijke manier om de verdeling van het lichaam wat natuurlijker te laten ogen.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #554 Gepost op: 12 november 2009 - 20:19:46
Dit soort zaken merkt een goede verkoper zelf ook. Ik heb precies hetzelfde probleem en de verkoper bij de SuitSupply (Marcel) stelde inderdaad voor de band iets te verlagen.