Na doorlezen van diverse topics (dank voor de tips), ben ik tot de slotsom gekomen dat ik MTM nodig heb. Hier en daar heb ik wat meer vlees vanwege wat te fanatiek sporten (fietsen & roeien). Het gaat hooguit om enkele centimeters, maar dat is al voldoende om ervoor te zorgen dat bij confectie de broekspijpen blijven plakken rond de bovenbenen en dat het lijkt alsof een jasje niet goed is dichtgetrokken.
Voor mij als beginner zal Suit Supply volstaan. Het plan is als volgt: pak, tweede broek (in een andere kleur/stof) en twee maathemden. Het is de bedoeling om de nieuwe garderobe enkel te dragen als ik naar klanten moet, 2 à 3 keer per week. Voor de rest zit ik redelijk casual te werken op bureel. Klanten kunnen zijn: een kleine zelfstandige, een overheid alsook een beursgenoteerd bedrijf.
Ik wil ook niet overdressed aankomen bij een nieuwe klant, dus zou de garderobe als volgt inzetbaar moeten zijn:
- informeler (kleine zelfstandige bvb): enkel broek & hemd met bovenste knoopje open. Kan dat? Wat voor een kraag moet ik dan kiezen bij de hemden?
- formeler (gemeentelijke overheid bvb): de broek in andere stof, het jasje en hemd met bovenste knoopje open. Werkt dat idee met een broek in een andere stof of is het complete onzin?
- formeel (grotere bedrijven): full house met pak & das
De afspraak is gemaakt bij SuSu (in Maastricht), maar als iemand nu al antwoorden weet op bovenstaande vragen, dan ben ik niet alleen op het advies van de verkoper aangewezen.