Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795769 keer gelezen)

Kevin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #450 Gepost op: 03 juli 2009 - 13:29:57
Oké, thanks :D, nu weet ik waar ik zo ongeveer naar op zoek moet gaan!

Trouwens, zal ik 3 of 4 knopen nemen aan de mouw?
Ik weet niet of het ene klassiek is of niet. Zit er ook bij de knoopjes aan de mouw een bijbehorende gedachte/etiquette?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #451 Gepost op: 03 juli 2009 - 13:45:43
Ben ik ook niet met je eens Paul. Een effen shirt vind ik prima kunnen onder een donker pak.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #452 Gepost op: 03 juli 2009 - 13:52:24
Ben ik ook niet met je eens Paul. Een effen shirt vind ik prima kunnen onder een donker pak.
Het kàn ook wel, maar het risico van saaiheid bestaat, vind ik. Of een das (al dan niet met pochet), zoals MF suggereert, voldoende compenseert, weet ik niet.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #453 Gepost op: 03 juli 2009 - 13:54:09
Daar kan je gelijk in hebben, hangt denk ik ook weer af van de persoon die het draagt en misschien nog wat andere factoren. :)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #454 Gepost op: 03 juli 2009 - 13:58:39
Oké, thanks :D, nu weet ik waar ik zo ongeveer naar op zoek moet gaan!

Trouwens, zal ik 3 of 4 knopen nemen aan de mouw?
Ik weet niet of het ene klassiek is of niet. Zit er ook bij de knoopjes aan de mouw een bijbehorende gedachte/etiquette?

Drie of vier, kan beide, los of kissing (tegen elkaar aan).

Hier meer over knoopjes en over hoe er mee om te gaan ;) :

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,2192.0.html

Kevin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #455 Gepost op: 04 juli 2009 - 22:44:54
Hier meer over knoopjes en over hoe er mee om te gaan ;) :

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,2192.0.html

Dank, daar heb ik wat aan ;)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #456 Gepost op: 04 juli 2009 - 23:19:56
Niet met je eens Paul, dan kan je het geheel opfleuren met een das met een mooi motiefje.

Omdat je pas begint aan een garderobe zou ik tóch voor een effen wit shirt gaan, dat kan je namelijk echt overal mee combineren. Streepje kan ook hoor, maar ik zou met de echt basics beginnen.

Das en pochet uit hetzelfde materiaal, niet doen. Verschillende texturen en kleurnuances geeft een veel minder 'bestudeerd' beeld.

Kijk maar eens op de weblog van Frans Boone, die is erg goed met pochets( o.a.)

Kevin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #457 Gepost op: 06 juli 2009 - 22:08:48
Ik denk dat ik ga voor een navy pak (of alleen jasje in combinatie met een witte broek). Ik zal bij SuitSupply kijken voor een RTW, en eventueel laten vermaken. Ik had ook mijn volledige kledingbudget op het pak kunnen storten, maar ik zag een mooi paar dubbele monks van Magnanni die ik graag wil kopen :wink: ... Alleen nog kijken voor een mooie das, en een mooi pochet. En dan heb ik eindelijk mijn eerste pak :D

Nylez

• Bekijk profiel
Reactie #458 Gepost op: 09 juli 2009 - 21:17:03
Hoi kenners,

Ik wist even niet zo goed of ik nu een nieuw topic hiervoor moest openen, maar ik heb het maar hier geplaatst. Mocht dit beter in een nieuw topic passen (moderater?) dan verplaats ik hem wel. Het gaat om het volgende: ik loop al een tijd na te denken over een grijs pak en omdat ik in de komende maanden mijn eerste maatpak wil gaan laten maken, kan dit mooi gecombineerd worden.

Nu heb ik de laatste tijd veel topics doorgelezen en veel mooie pakken voorbij zien komen, maar mijn vraag is nu, wat zijn jullie ideeen over een grijs pak. Anders gezegd: wat vinden jullie een mooie kleur stof/met streep/ruit? Ik zit wel met het probleem dat ik een lichte huid heb, dus het kan niet heel erg licht grijs.

Tweede vraag is natuurlijk, waar kan ik voor een redelijke prijs een goed pak laten maken. Het hoeft geen bodemprijs te zijn maar ik wil ook liever niet een 2e hypotheek ;-) (omgeving A'dam als het kan) Qua figuur ben ik redelijk lang (1.90) en niet al te breed gebouwd (al fitness ik veel, bodybuilder zal ik niet worden): wat vinden jullie nu een mooi soort pak hiervoor?

Misschien is bovenstaande wel te open qua vraagstelling, het gaat mij er in ieder geval om om wat ideeen op te doen. Als jullie je antwoorden met plaatjes kunnen onderbouwen, zou dat zeer hulpvol zijn. En als ik iets vergeten ben te vermelden, wat voor jullie de beantwoording onmogelijk maakt, hoor ik dat graag (ook als het sowieso onmogelijk is om te beantwoorden).

Ik wacht in ieder geval in volle spanning op de antwoorden.
The difference between you and me? I make this look good..

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #459 Gepost op: 09 juli 2009 - 21:34:51
Het eerste wat je moet doen is een budget voor jezelf neerzetten. Zo concreet mogelijk.

Nylez

• Bekijk profiel
Reactie #460 Gepost op: 09 juli 2009 - 21:39:24
Dat vind ik erg lastig om te concretiseren omdat ik nog niet echt gevoel heb bij wat een "normale" prijs is voor een beetje maatpak. Maar tot 1000 euro kan je een heel eind komen toch?

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #461 Gepost op: 09 juli 2009 - 21:41:15
Nylez, goed dat je zo bewust bezig bent met de aanschaf van je eerste pak. Ik denk dat het belangrijk is dat je kleur e.d. vooral zelf kiest; jij moet het slotte dragen.
Verder raad ik je graag aan dit topic door te nemen. Het overgrote deel van je vragen wordt hier ruim behandeld. De verdere vragen kan je daarna, uiteraard, hier kwijt.
Tot slot: staar je niet blind op MTM.
Life is too short to drink bad wine

Nylez

• Bekijk profiel
Reactie #462 Gepost op: 09 juli 2009 - 21:46:39
Nou het wordt niet mijn eerste pak, maar mijn eerste MTM pak.. Ik snap dat het belangrijk is dat ik zelf de kleur kies, maar ik heb op dit forum af en toe kleuren gezien die ik zelf nooit zou uitkiezen/waar ik overheen zou kijken, maar zeer leuk waren. Daarom was ik benieuwd naar wat anderen een mooie grijstint vinden...

Kort gezegd komt het erop neer dat ik zelf al snel kies voor de veilige weg en daardoor zie je mooie dingen makkelijk over het hoofd..

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #463 Gepost op: 09 juli 2009 - 21:51:40
Ah, duidelijk. Echter waar ben je bang voor over het hoofd te zien?
Life is too short to drink bad wine

Nylez

• Bekijk profiel
Reactie #464 Gepost op: 09 juli 2009 - 21:54:45
Als ik in zo'n winkel sta en zo'n man begint een heel verhaal dan laat ik mij te snel overrulen... voordat ik het weet kom ik thuis met een blauw effen pak, terwijl ik toch echt een grijs pak wilde... Ik wil dus graag goed voorbereid die kant op, zodat ik eigenlijk al bijna precies weet waarmee ik naar huis ga ;-) Zo bereid ik mij ook altijd voor als ik op zoek ga naar bijvoorbeeld een overhemd of iets, maar bij pakken heb ik die kennis gewoon nog niet... Eigenlijk is het dus gewoon opdoen van kennis (of als jullie zeggen: ga naar die en die winkel, want daar zijn ze zo geweldig dat ze je echt helemaal je eigen ding laten doen...)