Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795785 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #510 Gepost op: 07 oktober 2009 - 18:11:12
Volgens mij kan je beter naar Suit Supply wel zo makelijk voor een eerste pak.

Luukx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #511 Gepost op: 07 oktober 2009 - 18:12:28
Bedankt! Denk dat ik ook maar naar SuSu ga.

En waar voor schoenen en riem, ook SuSu?

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #512 Gepost op: 07 oktober 2009 - 18:37:57
Ik zou eerst schoenen kopen van bijvoorbeeld Magnanni en daar dan een bijpassende SuSu riem bij kopen.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #513 Gepost op: 07 oktober 2009 - 18:42:35
Goede tip van Duco. Koop alleen een niet al te extravagant model schoen. 

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #514 Gepost op: 07 oktober 2009 - 18:55:55
(...) Kreeg de volgende site van mijn leraar: www.victorgiglio.com
Is het wat? Ikzelf dacht gewoon aan Suit Supply voor mijn eerste pak. (...)

Sla die zaak maar over, ziet er Cavallaro-achtig uit:

Bij Suitsupply kun je vast wel een aardig beginnerspak vinden.

Luukx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #515 Gepost op: 07 oktober 2009 - 19:19:35
Inderdaad Jesper, vond het zelf ook niks.

Ik kijk al enige tijd rond op het forum en kwam tot tot de conclusie dat, dat soort pakken niet helemaal in mijn "straatje" vallen ;-)

Mediaman

• Gast
Reactie #516 Gepost op: 07 oktober 2009 - 20:36:44
Ga naar SuSu, je leraar is op dit gebied geen autoriteit vrees ik.

Henry Winter

• Bekijk profiel
Reactie #517 Gepost op: 19 oktober 2009 - 17:12:00
Recentelijk ben ik mij wat meer gaan interesseren in "klassiek nette" stijl. Ik ben echter achtergekomen dat het wat lastiger is dan ik dacht. Ik hou van de getailleerde strakke look, ik hou niet van van drukke prints of opzichtige kleuren; ik hou van subtiele kwaliteit. Ik merk wel dat ik gemakkelijk geld uitgeef aan kleding, waarvan ik later denk of dat wel een goede keuze is geweest. Ik geef toe dat ik snel wordt "verleid" om een pak te kopen omdat het een naam heeft, verkopers kunnen mij veel wijsmaken. Ik heb ook twee MtM pakken, waarvan het op het eerste gezicht goed eruit ziet, maar dan heb ik zo mijn bedenkingen of het wel  goed is dat er draad uitsteekt. Of dat de achterkant niet wat te strak is.

Het kan ook aan mijzelf liggen, ik ben in 5 jaar tijd van een waist van 32/33 "gegroeid" naar een waist van 35/36. Ik ben 1,83m lang en weeg nu 95 kilo. Als ik naar mijzelf in de spiegel kijk, dan lijk ik niet zo dik en mensen geloven mij ook niet als ik hen vertel dat ik 95 kilo weeg, ik lijk veel slanker, misschien komt dat ook door de kleding?

Maar goed, waar ik naartoe wil, is; er is zoveel keuze. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Zou iemand mij een duw in de juiste richting kunnen geven. Waar kan ik, gezien mijn smaak en postuur, het best naartoe gaan, waar moet ik op letten, wat voor vragen moet ik stellen. Ik ben voorlopig niet van plan om meer dan EUR1000 voor een kledingstuk uit te geven.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #518 Gepost op: 19 oktober 2009 - 18:21:37
Recentelijk ben ik mij wat meer gaan interesseren in "klassiek nette" stijl. Ik ben echter achtergekomen dat het wat lastiger is dan ik dacht. Ik hou van de getailleerde strakke look, ik hou niet van van drukke prints of opzichtige kleuren; ik hou van subtiele kwaliteit. Ik merk wel dat ik gemakkelijk geld uitgeef aan kleding, waarvan ik later denk of dat wel een goede keuze is geweest. Ik geef toe dat ik snel wordt "verleid" om een pak te kopen omdat het een naam heeft, verkopers kunnen mij veel wijsmaken. Ik heb ook twee MtM pakken, waarvan het op het eerste gezicht goed eruit ziet, maar dan heb ik zo mijn bedenkingen of het wel  goed is dat er draad uitsteekt. Of dat de achterkant niet wat te strak is.

Het kan ook aan mijzelf liggen, ik ben in 5 jaar tijd van een waist van 32/33 "gegroeid" naar een waist van 35/36. Ik ben 1,83m lang en weeg nu 95 kilo. Als ik naar mijzelf in de spiegel kijk, dan lijk ik niet zo dik en mensen geloven mij ook niet als ik hen vertel dat ik 95 kilo weeg, ik lijk veel slanker, misschien komt dat ook door de kleding?

Maar goed, waar ik naartoe wil, is; er is zoveel keuze. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Zou iemand mij een duw in de juiste richting kunnen geven. Waar kan ik, gezien mijn smaak en postuur, het best naartoe gaan, waar moet ik op letten, wat voor vragen moet ik stellen. Ik ben voorlopig niet van plan om meer dan EUR1000 voor een kledingstuk uit te geven.

Ik weeg 94 kilo en ben 1,92m. Zelf vind ik dat ik wat te... uhhh... gezet ben....
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #519 Gepost op: 19 oktober 2009 - 22:59:17
zware botten...heb ik ook. Da's epidemisch in mijn omgeving :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

Henry Winter

• Bekijk profiel
Reactie #520 Gepost op: 20 oktober 2009 - 09:15:09
 :lol:

Ok, ik ben een beetje dik, maar probeer af te vallen. Echter op het moment is dit de situatie, ik heb echter geen dikke pens en ik sport regelmatig, ik moet alleen de frequentie van het sporten wat verhogen.

Welk merk, winkel, faciliteert mijn smaak en postuur het meest?

En is er een zaak in Amsterdam of nabije omgeving waar bespoke schoenen worden gemaakt? Ik kan niks vinden op het internet/google.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #521 Gepost op: 20 oktober 2009 - 10:03:54
http://www.nilskalf.nl/
http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,4350.0.html

Deze Amsterdamse winkel doet bespoke schoenen, alleen vraag ik mij af waarom je voor bespoke schoenen zou kiezen? Wat is voor jou daarvan de meerwaarde tegenover ready-to-wear schoenen?

Henry Winter

• Bekijk profiel
Reactie #522 Gepost op: 20 oktober 2009 - 11:24:39
Ik heb brede platvoeten, met een sterke overpronatie. Maar ik hou van smalle elegante schoenen... Ik hoop dat ze iets voor me kunnen maken wat geschikt is voor zowel mijn fysiek en aesthetiek.

Jay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #523 Gepost op: 20 oktober 2009 - 11:35:14
Ik heb brede platvoeten, met een sterke overpronatie. Maar ik hou van smalle elegante schoenen... Ik hoop dat ze iets voor me kunnen maken wat geschikt is voor zowel mijn fysiek en aesthetiek.

Ik zie een contradictio in terminis. 'Mijn eerste pak' topic versus bespoke schoenen? Als je begint met een garderobe opbouwen kun je je geld wel beter besteden dan aan een paar besproken schoenen.

Ik zou daarnaast eerst een gedegen smaak ontwikkelen binnen de schoenenwereld alvorens bespoke te gaan. Je moet namelijk helemaal zelf bedenken wat je wilt. Daarnaast zijn er, hoe moeilijk voeten ook zijn (Carwo bijvoorbeeld) ook in RTW echt wel oplossingen te vinden. Een goede schoenwinkel zal dat beamen en zal je ongetwijfeld kunnen helpen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #524 Gepost op: 20 oktober 2009 - 12:05:19
Het blijft toch een beetje behelpen. Misschien is het juist wel een hele goede eerste stap.