Recentelijk ben ik mij wat meer gaan interesseren in "klassiek nette" stijl. Ik ben echter achtergekomen dat het wat lastiger is dan ik dacht. Ik hou van de getailleerde strakke look, ik hou niet van van drukke prints of opzichtige kleuren; ik hou van subtiele kwaliteit. Ik merk wel dat ik gemakkelijk geld uitgeef aan kleding, waarvan ik later denk of dat wel een goede keuze is geweest. Ik geef toe dat ik snel wordt "verleid" om een pak te kopen omdat het een naam heeft, verkopers kunnen mij veel wijsmaken. Ik heb ook twee MtM pakken, waarvan het op het eerste gezicht goed eruit ziet, maar dan heb ik zo mijn bedenkingen of het wel goed is dat er draad uitsteekt. Of dat de achterkant niet wat te strak is.
Het kan ook aan mijzelf liggen, ik ben in 5 jaar tijd van een waist van 32/33 "gegroeid" naar een waist van 35/36. Ik ben 1,83m lang en weeg nu 95 kilo. Als ik naar mijzelf in de spiegel kijk, dan lijk ik niet zo dik en mensen geloven mij ook niet als ik hen vertel dat ik 95 kilo weeg, ik lijk veel slanker, misschien komt dat ook door de kleding?
Maar goed, waar ik naartoe wil, is; er is zoveel keuze. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Zou iemand mij een duw in de juiste richting kunnen geven. Waar kan ik, gezien mijn smaak en postuur, het best naartoe gaan, waar moet ik op letten, wat voor vragen moet ik stellen. Ik ben voorlopig niet van plan om meer dan EUR1000 voor een kledingstuk uit te geven.