Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795771 keer gelezen)

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
'vlot' pak/ niet traditionele pakken
Reactie #420 Gepost op: 13 juli 2008 - 18:38:25
Oger DFS. Niet al te duur, maar wel 'vlot' zoals je bedoelt.

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #421 Gepost op: 13 juli 2008 - 18:57:54
prada

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #422 Gepost op: 13 juli 2008 - 20:09:03
Citaat van: "Daedalus"
Verder is het raadzaam een das te dragen icm met een pak, zeker als advocaat, tenzij je het pak casual draagt icm met een poloshirt en instappers. Een das creeert een extra verticale lijn en zorgt voor een verzorgder voorkomen. Met een goede, mooi geknoopte das op een weggesneden boord en een pochet zie je er gegarandeerd beter uit dan al je collega's.

Dus een pak zonder das is not done? Wist ik niet. Je ziet het toch vrij veel. Zelfs in de advocatuur.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #423 Gepost op: 13 juli 2008 - 20:09:42
Citaat van: "ruby tuesday"
prada

Citaat van: "Evan_S"
Oger DFS. Niet al te duur, maar wel 'vlot' zoals je bedoelt.

Dank voor die tips!

Citaat van: "Bogart"
Boglioli.

Dank voor de tip. Ik zie dat het ook in de buurt wordt verkocht, dus daar ga ik eens kijken.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #424 Gepost op: 13 juli 2008 - 20:58:21
Zonder das kan uiteraard prima.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #425 Gepost op: 13 juli 2008 - 20:58:45
Citaat van: "Edgar"
Citaat van: "Daedalus"
Verder is het raadzaam een das te dragen icm met een pak, zeker als advocaat, tenzij je het pak casual draagt icm met een poloshirt en instappers. Een das creeert een extra verticale lijn en zorgt voor een verzorgder voorkomen. Met een goede, mooi geknoopte das op een weggesneden boord en een pochet zie je er gegarandeerd beter uit dan al je collega's.

Dus een pak zonder das is not done? Wist ik niet. Je ziet het toch vrij veel. Zelfs in de advocatuur.

Tsja, Nederlanders hebben niet voor niks de reputatie van een smakeloos, slechtgekleed volkje.

Citaat van: "marcos"

Ik vind het een beetje 'net niet', maar ik ben een conservatief baasje, daar kan ik ook niets aan doen...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #426 Gepost op: 13 juli 2008 - 23:21:09
Citaat van: "marcos"

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #427 Gepost op: 14 juli 2008 - 08:38:37
Das in de advocatuur: altijd om als er een client is, de rest van de tijd mag de das net als je jasje aan een haakje hangen.

Persoonlijk hou ik echter zelf liever mijn das ten alle tijden om, jasje. Tsja ach, misschien mag die wel eens uit ;).

Nog even een tip aan Edgar: Je zegt dat je vooral de bandplooi als de 'vijand van vlotheid' ziet. Ook ik geef toe: zonder is wel een stuk mooier en inderdaad net een tikkeltje moderne (zonder 'vlot' te worden, ook ik vind 'vlot' en 'hip' erg nare woorden).
Maar ook ik draag de mooie merken waar je het over hebt. No problemo: Je laat gewoon even de bandplooi eruit halen. Klaar! Je bent weer helemaal 'up-to-date'.

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #428 Gepost op: 14 juli 2008 - 09:26:17
Die grote omslagen zijn toch ook wel vlot of in elk geval weer hip, zag ze hier laatst nog :)
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #429 Gepost op: 14 juli 2008 - 10:46:07
Wel apart om knoopjes ipv rits als 'vlot' te beschouwen. Omdat de enige plek waar ik rederlijkerwijs een rits kan voorstellen de gulp van een broek is, moet het dan vast gaan om een knopengulp. En dat is nou absoluut niet 'vlot'. Hoogstens populair onder connaisseurs: een groep mensen die buiten de wereld van 'hip' en 'vlot' leven.
Maar objectiverend bezien is een knopengulp behoorlijk archaïsch en kan zodoende niet snel beschouwd worden als 'vlot' naar maatschappelijke maatstaven...

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #430 Gepost op: 14 juli 2008 - 16:11:38
Kan in de OP ook een verwijzing worden gemaakt voor mensen die nieuw zijn in de pakken? Dit met als doel dat niet voor iedere gerelateerde vraag een topic wordt aangemaakt, maar de vraag gewoon in dit topic gesteld wordt.

Kevin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #431 Gepost op: 03 juli 2009 - 08:32:41
Ik laat binnenkort een pak op maat (want het is maatconfectie) opmeten door Suits4all. Het zal waarschijnlijk een simpel grijs pak worden, mogelijk met een dunne witte krijtstreep.

Maar kan een grijs pak - met krijtstreep - ook casual worden gedragen? Of is krijtstreep juist casual?

Verder dacht ik er aan om cognac-kleurige schoenen er onder te dragen. Is cognac juist casual of formeler?

Ik kijk uit naar jullie antwoorden :)

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #432 Gepost op: 03 juli 2009 - 10:58:37
Doorgaans is het zo dat donkere kleuren (bijvoorbeeld: blauw, zwart en grijs) meer formeel zijn dan lichte kleuren. Voor 18uur mag een pak volgens de etiquette wat lichter van kleur zijn.

Verder is het bij krijtstrepen zo dat: hoe dikker de streep des te informeel is het pak. Een lichte ingetogen krijtstreep (in verhouding met de breedte) is weer formeler dan een prominente streep.

‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #433 Gepost op: 03 juli 2009 - 11:21:50
Ik zou voor een donker pak gaan. Dit omdat je het pak op jou leeftijd vooral voor speciale gelegenheden zal gebruiken en donker dus formeler zal zijn dan een krijtstreep.

Over de schoenen, hier heerst  de mening dat cognac-kleurige schoenen informeler zijn en je dus eerder aan een zwarte dan wel bruine schoen moet denken.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Kevin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #434 Gepost op: 03 juli 2009 - 11:34:57
Dank u :), ik zal het onthouden :wink: