Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795784 keer gelezen)

Henry Winter

• Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #525 Gepost op: 20 oktober 2009 - 13:46:16
Ik heb al wat pakken (Bijenkorf/Adam's Wear :oops: (Van Gils, ZZegna)), maar ik wil goeie schoenen. Want wat er nu gebeurt is het dat de schoen na een tijd wat uitbolt en verkleurt aan de zijkant en dat uiteindelijk daar een gat in komt.

marceldk

• Bekijk profiel
Reactie #526 Gepost op: 28 oktober 2009 - 09:10:31
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op het forum. Ik heb al heel wat reacties gelezen en daar zitten zeer nuttige tips bij. Ik ga in juli 2010 trouwen en ben nu opzoek naar een bruidspak. Ik vind het zonde van mijn geld om naar een bruidspeciaalzaak te gaan en wil dus liever een maatpak kopen. Aangezien ik in de zomer trouw zoek ik geen dik pak. Heeft iemand tips waar ik die zou kunnen kopen, liefst in de regio Utrecht. Ik lees veel over Suits Suplly, Suits4all etc, is dat wat?

Alvast bedankt,

groeten Marcel

Arthur Dent

• Gebruiker
  • What's the story?
    • Bekijk profiel
Reactie #527 Gepost op: 28 oktober 2009 - 10:27:21
Aan het oudkerkhof in Utrecht zit een SuitSupply, kan je zo even binnenlopen. Over SuitSupply zijn ze hier over het algemeen positief als het over mtm gaat. Het is ook aan te raden om langs Oger te gaan, hoewel die vaak wel een stukje duurder zijn.
Laatst bewerkt op: 28 oktober 2009 - 10:52:48 door JasperH
"A well-tied tie is the first serious step in life."
- Oscar Wilde

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #528 Gepost op: 28 oktober 2009 - 10:46:58
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op het forum. Ik heb al heel wat reacties gelezen en daar zitten zeer nuttige tips bij. Ik ga in juli 2010 trouwen en ben nu opzoek naar een bruidspak. Ik vind het zonde van mijn geld om naar een bruidspeciaalzaak te gaan en wil dus liever een maatpak kopen. Aangezien ik in de zomer trouw zoek ik geen dik pak. Heeft iemand tips waar ik die zou kunnen kopen, liefst in de regio Utrecht. Ik lees veel over Suits Suplly, Suits4all etc, is dat wat?

Alvast bedankt,

groeten Marcel

Hoi Marcel,

Hier een idee m.b.t. trouwschoenen:

Waarom zou je een ring alleen om je vinger dragen?
En in het woord "broguering", zit ook het woord "ring".

edit: helaas ligt de voorkeur hier op SF overwegend bij bruine schoenen met italiaans patina.
Laatst bewerkt op: 28 oktober 2009 - 21:08:59 door Pax
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Nightwatch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #529 Gepost op: 28 oktober 2009 - 23:53:43
Hallo allemaal,

Alvast bedankt,

groeten Marcel

Mocht je kiezen voor een maatpak dan plaats je bestelling in ieder geval ruim op tijd. Zorg dat je meer dan voldoende speling hebt en je pak enkele weken voor je bruiloft veilig in de kast hangt. Hou er rekening mee dat je een of zelfs een aantal keren terug zult moeten om je pak (aan) te passen. Naast SuitSupply en Oger is er ook een winkel in Den Haag waar men hier nogal enthousiast over is.

Lees eens wat rond op het forum en geef eventueel aan wat je smaak en budget is, dan helpen we je graag verder.

SanderB

• Bekijk profiel
Reactie #530 Gepost op: 09 november 2009 - 22:27:37
Ook ik ben nieuw op dit forum. Heb al het nodige lopen doorspitten. Toch nog een vraag. Ik moet voor mijn werk (vertegenwoordiging bij de rechtbank) een pak aanschaffen. Ik denk aan grijs of blauw. Degelijk maar wel een beetje vlot. Vanwege mijn afwijkende maten (zeer lang en smal) wordt het een maatpak. Ik heb vooral behoefte aan gedegen advies omdat ik zelf niet veel benul heb op dit terrein. Bij voorkeur niet een jeugdige bijdehante verkoper. Ik zit te denken aan New tailor of Romeyn in Amsterdam. Ik vind op dit forum wel veel ervaringen m.b.t. SuSu maar niet m.b.t. New Tailor of Romeyn. Wie kan mij uit eigen ervaring iets zeggen over genoemde zaken? Is een bedrag van Euro 800-1000 realistisch? Alvast bedankt.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #531 Gepost op: 09 november 2009 - 22:36:06
Bij de New Tailor is mij een week of twee geleden verteld dat een maatpak met volledig los binnenwerk (full canvas) start bij ongeveer 800 euro. Het bedrag is dan vooral afhankelijk van de stof die je kiest, maar met de range die jij noemt kan je bij de New Tailor zeker slagen.

Daarnaast is voor dat bedrag Menco Nieuwenhuis in Den Haag ook een goede optie. Een ander idee is wellicht Oger.

De SuitSupply biedt ook maatwerk aan, waar ik, tot nu toe, ook goede ervaringen mee heb. Daar ben je, ook weer afhankelijk van de stofkeuze, klaar voor ongeveer 700 euro (500 euro als je nu gebruik maakt van de Quote 500 actie ) , zodat je ook wellicht nog geld overhoudt voor een paar schoenen of iets dergelijks.

Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben, er zijn hier vast nog veel meer mensen die er nog veel meer over kunnen vertellen. Ik raad je ook vooral aan de verschillende topics over deze zaken eens door te spitten.

Groeten,

Bootstrap

PS. Stel je even voor in de desbetreffende topic. Dit wordt altijd op prijs gesteld heb ik gemerkt.  :)
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #532 Gepost op: 09 november 2009 - 22:37:54
Voor dat voorgestelde bedrag zou ik óf naar Frans Boone voor een mooie MTM-Caruso gaan in de acties, dan wel voor een pak bij Nieuwenhuis: dat zijn beiden, imho, goed adviserende kleermakers.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #533 Gepost op: 09 november 2009 - 22:52:16
Ik adviseer Menco Nieuwenhuis. Echt goed advies, en voor rond de 1000e heb je nu een prima zakelijk pak, full canvas.
This, madame, is Versailles.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #534 Gepost op: 09 november 2009 - 23:01:16
Ik adviseer Menco Nieuwenhuis. Echt goed advies, en voor rond de 1000e heb je nu een prima zakelijk pak, full canvas.

+1

Respect the beard

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #535 Gepost op: 09 november 2009 - 23:08:26
Ik geef overigens toe dat ik niet geheel objectief ben (niet dat ik betaald krijg, maar ik ken Menco onderhand een beetje), maar dan nog zijn het echt goede producten.
This, madame, is Versailles.

SanderB

• Bekijk profiel
Reactie #536 Gepost op: 09 november 2009 - 23:34:10
Hartelijk dank voor jullie razendsnelle reacties! Ik denk dat ik morgen een afspraak bij Nieuwenhuis ga maken. Al lijkt die aanbieding bij Suit Supply ook aantrekkelijk. Wordt daar een beetje de tijd genomen bij het aanmeten van een maatpak?

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #537 Gepost op: 09 november 2009 - 23:36:49
Hartelijk dank voor jullie razendsnelle reacties! Ik denk dat ik morgen een afspraak bij Nieuwenhuis ga maken. Al lijkt die aanbieding bij Suit Supply ook aantrekkelijk. Wordt daar een beetje de tijd genomen bij het aanmeten van een maatpak?

Goedbedoeld advies: lees, voordat je gaat investeren in een pak van 1000 euro, eerst even het Nieuwenhuis-topic (elders op dit forum) door.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #538 Gepost op: 09 november 2009 - 23:42:45
Citaat
Bij voorkeur niet een jeugdige bijdehante verkoper.

Dan zou ik minder snel bij SuSu naar binnen lopen dus.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #539 Gepost op: 09 november 2009 - 23:45:47
Al lijkt die aanbieding bij Suit Supply ook aantrekkelijk. Wordt daar een beetje de tijd genomen bij het aanmeten van een maatpak?
Wat ik begrepen heb, ik heb zelf geen ervaring met de SuSu, hangt het nogal van de plaatselijke verkopers af, en dus: onbetrouwbaar. MN en FB zijn dat beslist wel, volgens mij, en met die beiden heb ik wél ervaring.