Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795768 keer gelezen)

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het definitieve 'mijn eerste pak topic'
Reactie #390 Gepost op: 10 juli 2008 - 19:52:29
In de rtw pakken van Suitsupply zit geen plakwerk hoor.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Acipenser

• Gast
:)
Reactie #391 Gepost op: 10 juli 2008 - 19:53:00

Acipenser

• Gast
Reactie #392 Gepost op: 10 juli 2008 - 19:53:35
Citaat van: "Janusz"

zij vermelden dat het half-canvas is. dus er is geen los binnenwerk in heel het pak.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #393 Gepost op: 10 juli 2008 - 19:58:47
Pakken algemeen is een goede plek voor je vraag en wellicht ook voor antwoorden. Verder zou ik in eerste instantie niet de zoekfunctie gebruiken, maar even door de onderwerpen fietsen.

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #394 Gepost op: 10 juli 2008 - 20:00:48
Citaat van: "Acipenser"
Citaat van: "Janusz"

zij vermelden dat het half-canvas is. dus er is geen los binnenwerk in heel het pak.

Dat hoeft toch ook niet. Je pak hoeft toch niet tot onder met canvas gevoerd te zijn. Zeker in de zomermaanden lijkt me dat niet prettig.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Acipenser

• Gast
Reactie #395 Gepost op: 10 juli 2008 - 20:01:53

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #396 Gepost op: 10 juli 2008 - 20:06:07
Nou vooruit, ik heb m'n blije pet op vandaag.

Ik kan je Grisal aanraden. Het huismerk ziet er mooi uit en kent een prima prijs/prestatieverhouding. Ze verkopen ook Caruso en Partenopea.

Ik weet niet beter dan dat het full canvaspakken zijn. Ben blij dat ik je een vermoeiende en frustrerende zoektocht door dit forum heb kunnen besparen.  
Succes.

Acipenser

• Gast
Reactie #397 Gepost op: 10 juli 2008 - 20:09:52

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #398 Gepost op: 10 juli 2008 - 20:13:24
Nou, laat je even weten wat je van de pakken van Grisal vindt? Wordt het toch nog een nuttig topic.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #399 Gepost op: 10 juli 2008 - 20:23:49
Citaat van: "Skillz81"
Toen ik tijdens mijn studie een pak 'nodig' had, kwam ik uit bij SuitSupply en ben daar een beetje blijven hangen..

Nu twee jaar later en arbeider heb ik een:
                 - SuSu RTW antraciet s120 wol
                  - SuSu RTW zwart krijtstreep s110 wol
                   - SuSu CTTB navy s ??? (iig is de stof mooier dan die van de andere twee).

Op zich ben ik er redelijk tevreden mee maar ik weet dat er zoveel meer is en bovendien heb ik zelf, ( behalve een los jasje van boglioli), niets om het mee te vergelijken.

Na wat speurwerk op het forum heb ik voor mezelf drie opties gedestilleerd:
                    - NVN
                    - Caruso RTW ( in de sale  :D )
                    - Immanuel ( eigen merk?)

Mijn vraag aan jullie is: Voor welke zouden jullie gaan en waarom en zijn er re๋le alternatieven?

Mijn dank is groot  :)

Citaat van: "Mr.Barry"
Allereerste welkom.
Wat heb je zo ongeveer te besteden? Ik kan dat namelijk niet afleiden uit de genoemde opties, weet je zelf wat Caruso RTW en NvN kosten :P ?

Citaat van: "Skillz81"
Dank je wel Mr. Barry

Ik ben daarin dan ook redelijk flexibel, d.w.z. als ik in de sale een rtw caruso kan kopen voor €500,- prima. Voor een maatpak dacht ik meer aan max €800? Hoop dat ik daarmee uitkom..

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #400 Gepost op: 10 juli 2008 - 20:25:25
Citaat van: "jos"
Beste Mensen,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb al in heel veel draadjes het woord 'plakpak' gelezen. Mijn vraag is: wat is dit, en waarom hebben zoveel mensen er een hekel aan? Kun je het zien of voelen? Hoe kun je erachter komen of je een plakpak hebt.

Verder is mijn vraag wat het verschil is tussen een pak van zeg EUR 300 en EUR 1000 als we praten over confectie? Misschien vindt je dit raar, maar als ik gewoon een navy pak koop, waarin verschillen deze pakken dan meestal? Waar zit het grootste verschil in? Is het verschil van EUR 700 b.v. te verklaren doordat van dit bedrag al EUR 400 is voor het merklabeltje, dat je er bij SuSu b.v. niet bij krijgt?

Verder adviseren/vinden een aantal deelnemers dat een goed confectiepak beter is dan een slecht maatwerkpak. Mijn vraag is: wat is een goed confectiepak. Hoe kun je het herkennen? (Verder vind ik het frapant dat er zoveel mensen enthousiast zijn over de confectiepakken van SuSu, ik heb daar een paar keer wat gekocht, en veel pakken vertoonde al gebreken in de winkel (losse naden, etc.""Sorry meneer deze kan niet aan U verkopen." (...) "Sorry deze kan ik uiteraard ook niet aan U verkopen".).

Groetjes,

Jos

Citaat van: "Nexus"
Lees dit ook eens:
http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=51

Citaat van: "FFW"
je moet maatwerk en confectie niet verwarren met kwaliteit.
Je hebt pakken die volledig machinaal in elkaar zijn geplakt. Het pak blijft dus niet bijelkaar door draden maar door een of ander chemische substantie. Het voordeel van een pak wat dus niet geplakt is is dat het veel mooier valt omdat het soepeler is en dat het veel langer mooi blijft. ALs je een plakpak een paar keer te warm stoomt kun je het weg gooien.
Dus het prijsverschil in de pakken die je uit het rek koopt ligt aan het merk en de constructie.
made to measure is meestal zo'n 20% duurder en dan wordt het shirt of pak wat je normaal uit het rek koopt wat aangepast aan je lichaam. Dit is zowel bij plakpakken als bij volledig handgemaakte pakken mogelijk.
Als laatste heb je nog bespoke en dan is er 1 persoon die je maten opneemt en vervolgens een pak gaat maken speciaal voor jou.

Citaat van: "gusto napolitano"
Jos volgens mij valt het best wel mee met de mensen die weglopen met een SuSu pak.Soms komt er wel eens vraag van mensen die zeggen ik heb zo en zoveel geld te besteden.Je kan dan allerlei namen opnoemen wat niet moeilijk is maar wat moet hij daarmee als die aangeeft ik heb maar 400 euro bijvoorbeeld.

Citaat van: "Sergio"
:arrow: Hoe handwerk/plakwerk te herkennen in een pak

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #401 Gepost op: 10 juli 2008 - 20:26:44
Citaat van: "Retrogek"
Naar aanleiding van een discussie over of mijn pak nou wel of niet geplakt is kom ik nu met de vraag hoe je kan voelen of je pak wel of niet geplakt is. Iemand tips?

Waaraan herken je een kwaliteits pak?

Hoe handwerk/plakwerk te herkennen in een pak

Wat is (het probleem met) een plakpak?

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #402 Gepost op: 10 juli 2008 - 20:30:49
Citaat van: "Amice"
Gegroet,

Sinds kort heb ik intreden gemaakt in een bestuur van een politieke jongerenorganisatie. Naar mijn idee is het daarom van belang dat ik representatief voor de dag kom.

Ik overweeg nu dus de aanschaf van een pak. Alleen ben ik niet de rijkste en een enorm budget is er dus niet.  

Ik heb al wat gelezen op deze site, en ik heb al enigszins een idee gevormd van wat redelijk is.
Een MTM Suit Supply pak in het grijs, met een wit overhemd en een zwarte das.
Een wit op maat gemaakt Suit supply shirt leek mij wel redelijk.
Met brettels, want dat vind ik gewoon lekker zitten.

Qua schoeisel wil ik absoluut geen Italiaans schoeisel, omdat ik het gewoon lelijk en overdone vind. Ik wil Crocket & Jones oxfords in het donkerbruin.

Wat mijn vraag is: wat vinden jullie hiervan? Wat denken jullie dat dit alles gaat kosten?

Alstublieft reageer niet met de opmerking: 'ga andere topics maar lezen', want dat heb ik al gedaan.

bij voorbaat dank.

groeten.

Citaat van: "Migliore"
Amici,

Een net pak uit het rek (RTW) van SuSu inclusief vermaakkosten, komt ongeveer op eur 350,-

Een shirt (RTW) met wat aanpassingen zal niet meer dan eur 100,- kosten.

Schoenen zal de duurste post vormen.
C&J voor ongeveer eur 450,-

Bretels eur 65,-
en een das al vanaf eur 35,-

Totaal dus ongeveer eur 1000,- om te starten!!

Ik heb geen Vshirt gerekend en ook geen sokken en riem! :wink:

Citaat van: "Bogart"
Citaat van: "Zasa"
Alsof je "Italiaans" kan beschrijven als overdone en lelijk. Dacht je dat ze 1 soort produceren?

Anyway, met een Canda pak van de C&A zit je al goed in de politiek.. Niemand geeft er iets om.

:lol: , was ok mijn eerste gedachte.
Denk dat je met een SuSu pak de man bent .
Wit maathemd SuSu €118,
NvN aan laten meten.

Citaat van: "Huey"
Toch zou ik de opmerking willen maken om de andere topics door te lezen, daar staan deze antwoorden al meermalen in. Die had je dus tegen moeten komen.

Los daarvan zou ik niet kiezen voor een zwarte das tenzij de politieke partij dusdanig treurig is dat een grafstemming vereist is.

SuSu MTM kost gemiddeld €498,-

Zijn er geen partijdassen? ;)

Een bepaalde politicus werd erg populair door zijn krijtstreeppakken en JP Originals dassen. Als je dat combineert met een Beethoven kapsel kun je helemaal niet meer stuk.

Citaat van: "Amice"
Citaat van: "Zasa"
Alsof je "Italiaans" kan beschrijven als overdone en lelijk. Dacht je dat ze 1 soort produceren?

Anyway, met een Canda pak van de C&A zit je al goed in de politiek.. Niemand geeft er iets om.

Ik generaliseer inderdaad, omdat ik ervan overtuigt ben, dat een merk ้้n bepaalde hoofdstijl volgt. Dat lijkt me overigens niet bepaald raar voor een merk.
Ik vind Santoni en bijv. Magnanni absoluut te overdone en te pompeus. Terwijl ik Crocket & Jones erg stijlvol en chic vind.

Bedankt voor de tips trouwens! :)
Het wordt waarschijnlijk een Suit supply pak, maar ik neig er toch nog een beetje naar om voor een Borrelli RTW te gaan, desondanks realiseer ik me dan, dat ik een prijscategorie hoger ga  :?

Betreft dat ik dit ook allemaal had kunnen lezen in andere topics. Ik ben aandachtsgeil pur sang, maar dat terzijde. Ik wilde gewoon graag meningen hebben over mijn situatie op zich.

Groeten.

Citaat van: "Clay"
Toch zou ik de opmerking willen maken om de andere topics door te lezen, daar staan deze antwoorden al meermalen in. Die had je dus tegen moeten komen.

Los daarvan zou ik niet kiezen voor een zwarte das tenzij de politieke partij dusdanig treurig is dat een grafstemming vereist is.

SuSu MTM kost gemiddeld €498,-

Idd, zwarte das lijkt me ook minder.

Voor donkerbruine oxfords van C&J --> hallam. Ik krijg hopelijk volgende week een paar in het zwart binnen, zal tzt wel wat foto's maken.

RTW pak van SuSu voldoet volgens mij wel, tenzij je een raar figuur hebt en dus beter voor mtm kunt gaan. Zijden dassen bij SuSu voor 25,- overigens.

Citaat van: "giuliano"
Ik kan mijn lachen nauwelijks inhouden. Senor Amice geeft aan dat hij weinig budget heeft en in de politiek zit en men komt klakkeloos met C&J schoenen.

Ik kan me wel vinden in het advies over C&A. En qua schoenen:
stijlvolle Mephisto's komen een eind. Zitten heerlijk en zijn lekker praktisch met die rubberen zool kun je namelijk niet over de marmeren vloeren bij de ambtenarij onderuit gaan. Echt fijn Mephisto - niet zo pompeus ook.

Zo, mijn 5 minutes of sarcasm zijn weer voorbij

Happy shopping  :twisted:

En nu beschaafd antwoord:

Pak: SuSu
Schoenen: Geef in godesnaam geen 400 euro uit aan schoenen als je het geld er niet voor (over) hebt. Koop dan nette schoenen van een onbekender merk (Manfield whatever)  of van Hugo Boss ofzo - ook niets mis mee.
Shirt: Vittorio Marchesi of Hugo Boss en een heleboel andere merken hebben prima RTW shirts waar je goed mee voor de dag kunt komen.

350 euro is geen budget als je merknamen als Canali, Santoni, en Borrelli in de mond neemt, dus wees daar ook reeel in. Heeft weinig zin om over Ferrari te praten als je een Fiat punto met moeite kunt afrekenen, maar daarmee is niet gezegd dat je met de punto niet prima voor de dag kunt komen... no offense intended.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #403 Gepost op: 10 juli 2008 - 20:34:38
Citaat van: "Elmer"
Hey mensen,

net is een vriend van me overleden :cry:  en het grijse pak wat ik in mijn kast heb hangen kan niet meer.
Ik wil er weinig aan uitgegeven, draag zelden meer een pak en heb nog een erg mooi blauw pak. Vandaar dat ik max. 350 wil uitgeven maar liever iets minder.

Het pak zal ook zeer weinig gedragen gaan worden dus slijten oid maakt mij niet zoveel uit.

Ik wil morgen tussen allerlei zaken door even gaan kijken.

Wil het liefst wel flink strak gesneden en beetje italiaans ogend.

Ik denk zelf nu aan Suitsupply & Zara.

Iemand adviesen?

Citaat van: "Napoleon"
SuSu hebben prima pakken, voor 300 E een prachtig grijs pak met cashmere, evt. vermaakkosten zijn niet duur...!
en gecondoleerd uiteraard...

Citaat van: "Bachelor"
Dank heren, ik ga morgen kijken of ze maat 90 of 94 hebben! Hoop het maar!

mocht iemand een ander idee hebben hoor ik dit ook graag!

Indien je echt goedkoop wilt uit zijn kan je kijken bij SuSu Outlet in Roosendaal

Nee blauw vind ik zelf niet kunnen en er komt nog een begrafenis aan dus nu koop ik er maar 1.

Ik denk dat het grijs pak,  wit overhemd, zwarte monkstaps, zwarte riem

Twijfel over das: Zwart of grijs?
pochet lijkt mij not done?

Filiaal Den Haag is morgen dicht volgens hun site maar Rotterdam is open.Pakken vanaf 259 .Gecondoleerd Elmer met het verlies.

Citaat van: "Alex"
Voor extreem ruime openingstijden: SuSu Schiphol (dagelijks van 7 tot 22).
Ik weet niet of de collectie daar minder groot is, maar anders goed te doen, ook super te bereiken per ov.

Pak zoeken was drama, nergens mijn maat, 94 is meestal nog flink te ruim namelijk. Rond de 10 winkels af geweest en nergens iets in mijn maat, toen naar John Edward m'n oude werk.. en ja iets in me maat, pak van Roy Robson, maar zat waardeloos. Leo zou zich omdraaien in ze graf als ik daarmee zou aankomen:)!

Toen maar naar Oger. Gelukkig wel wat in mijn maat. Geloof een huismerk, 3 knoops (balen) maar zat verder redelijk. heb 450 betaald was normaal 600.

Had een erg nare verkoper trouwens maar was zo klaar.

Citaat van: "MarkM"
Ik heb nog nooit in mijn leven (23 jaar :) ) een pak gehad, dus voorkeuren heb ik niet. Enkel dat hij zwart moet zijn.

Ik zag wel vandeweek een pak van een vriend van me, en die had ipv manchetknopen een dik stukje touw met een knoop erin zitten. Dat is niet echt mijn stijl.

Ik heb btw een budget van ongeveer 350 eur, dat moet wel lukken denk ik voor een pak, shirt, das en riem.

Citaat van: "H_D"
MarkM, waarom moet het pak per se zwart zijn? Bij een begrafenis kun je ook prima bijv. een grijs pak aan.

En daar heb je meer aan mocht je bijv. bij een andere gelegenheid nog eens een pak moeten aantrekken (zwart is een kleur die voor dagelijks gebruik nl. nogal ongebruikelijk is).

Je hebt bij de SuSu volgens mij ook wel pakken van wat minder dan 300 euro. Shirt erbij voor 4 tientjes, bijpassende das voor 30 euro en dan ben je er wel. Wel zwarte schoenen aan natuurlijk.

Dat stukje touw met knoopjes zijn neem ik aan bachelerknots.

gecondoleerd overigens.

Citaat van: "Peer Gynt"
Citaat van: "Pietro"
Ik weet zo niet de prijzen van SuSu, maar 350,- voor een hele outfit gaat nog aardig wat problemen opleveren. SuSu is overigens wel de beste optie, natuurlijk.
Ik geloof dat ze twee prijzen hebben 259 en 299 euro.

3 prijzen, ook nog € 229

Beide heren uiteraard gecondoleerd.

@ Monsieur S. Ik geloof van niet, zwart is eigenlijk wel een must. En leer ook wel.

@ Mark, Perfect en een das is op een dusdanige gelegenheid zeker niet overdressed.. gewoon mooi zwart en slank staat altijd netjes en respectvol

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #404 Gepost op: 10 juli 2008 - 20:35:30
Hey mensen,

net is een vriend van me overleden :cry:  en het grijse pak wat ik in mijn kast heb hangen kan niet meer.
Ik wil er weinig aan uitgegeven, draag zelden meer een pak en heb nog een erg mooi blauw pak. Vandaar dat ik max. 350 wil uitgeven maar liever iets minder.

Het pak zal ook zeer weinig gedragen gaan worden dus slijten oid maakt mij niet zoveel uit.

Ik wil morgen tussen allerlei zaken door even gaan kijken.

Wil het liefst wel flink strak gesneden en beetje italiaans ogend.

Ik denk zelf nu aan Suitsupply & Zara.

Iemand adviesen?

Citaat van: "Napoleon"
SuSu hebben prima pakken, voor 300 E een prachtig grijs pak met cashmere, evt. vermaakkosten zijn niet duur...!
en gecondoleerd uiteraard...

Citaat van: "Bachelor"

Indien je echt goedkoop wilt uit zijn kan je kijken bij SuSu Outlet in Roosendaal

Nee blauw vind ik zelf niet kunnen en er komt nog een begrafenis aan dus nu koop ik er maar 1.

Ik denk dat het grijs pak,  wit overhemd, zwarte monkstaps, zwarte riem

Twijfel over das: Zwart of grijs?
pochet lijkt mij not done?

Filiaal Den Haag is morgen dicht volgens hun site maar Rotterdam is open.Pakken vanaf 259 .Gecondoleerd Elmer met het verlies.

Citaat van: "Alex"
Voor extreem ruime openingstijden: SuSu Schiphol (dagelijks van 7 tot 22).
Ik weet niet of de collectie daar minder groot is, maar anders goed te doen, ook super te bereiken per ov.

Pak zoeken was drama, nergens mijn maat, 94 is meestal nog flink te ruim namelijk. Rond de 10 winkels af geweest en nergens iets in mijn maat, toen naar John Edward m'n oude werk.. en ja iets in me maat, pak van Roy Robson, maar zat waardeloos. Leo zou zich omdraaien in ze graf als ik daarmee zou aankomen:)!

Toen maar naar Oger. Gelukkig wel wat in mijn maat. Geloof een huismerk, 3 knoops (balen) maar zat verder redelijk. heb 450 betaald was normaal 600.

Had een erg nare verkoper trouwens maar was zo klaar.

Ik heb nog nooit in mijn leven (23 jaar :) ) een pak gehad, dus voorkeuren heb ik niet. Enkel dat hij zwart moet zijn.

Ik zag wel vandeweek een pak van een vriend van me, en die had ipv manchetknopen een dik stukje touw met een knoop erin zitten. Dat is niet echt mijn stijl.

Ik heb btw een budget van ongeveer 350 eur, dat moet wel lukken denk ik voor een pak, shirt, das en riem.

Citaat van: "H_D"
MarkM, waarom moet het pak per se zwart zijn? Bij een begrafenis kun je ook prima bijv. een grijs pak aan.

En daar heb je meer aan mocht je bijv. bij een andere gelegenheid nog eens een pak moeten aantrekken (zwart is een kleur die voor dagelijks gebruik nl. nogal ongebruikelijk is).

Je hebt bij de SuSu volgens mij ook wel pakken van wat minder dan 300 euro. Shirt erbij voor 4 tientjes, bijpassende das voor 30 euro en dan ben je er wel. Wel zwarte schoenen aan natuurlijk.

Dat stukje touw met knoopjes zijn neem ik aan bachelerknots.

gecondoleerd overigens.

Citaat van: "Peer Gynt"
Citaat van: "Pietro"
Ik weet zo niet de prijzen van SuSu, maar 350,- voor een hele outfit gaat nog aardig wat problemen opleveren. SuSu is overigens wel de beste optie, natuurlijk.
Ik geloof dat ze twee prijzen hebben 259 en 299 euro.

Bedankt, dan weet ik een beetje wat er bij past.

Een zwarte das erbij en nette zwarte schoenen lijken mij inderdaad wel netjes, ik kan altijd nog de das afdoen als het te overdressed is.

Citaat van: "Dhr. Lex P"
@ Monsieur S. Ik geloof van niet, zwart is eigenlijk wel een must. En leer ook wel.

@ Mark, Perfect en een das is op een dusdanige gelegenheid zeker niet overdressed.. gewoon mooi zwart en slank staat altijd netjes en respectvol