Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795718 keer gelezen)

BeauG81

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2355 Gepost op: 27 juli 2026 - 19:18:10

Ik zou vooral kiezen voor een iets kleinere zaak. Daar krijg je meestal meer persoonlijke aandacht en is het eindresultaat vaak net wat mooier.

Op basis van wat je beschrijft, denk ik dat je een wat klassiekere pasvorm zoekt, zeker omdat je het hebt over drape en je het niet mooi vindt wanneer kleding gaat opkrullen of trekken.

Neem dan wel een stof met een open structuur, zodat deze goed blijft ademen.

Zeker als je wat steviger gebouwd bent, valt een iets zwaardere stof bij de schouders vaak veel mooier en geeft die het pak meer rust en structuur.
Klopt, ik vind de Anderson & Sheppard fit aansprekend. Heb je een goede suggestie voor een stof? Zat zelf richting een lichte merino of fresco te denken. Wellicht een hopsack structuur.

David Lane/Bigfits1 heeft een grotere maat en kleed zich goed. Veel bespoke van Sartoria Pastena maar volgens mij geeft hij op zijn substack meer tips voor grotere mannen die een pak zoeken.
Heeft inderdaad een fors postuur. Daar steek ik slank bij af. Bedankt voor de tip zal ernaar kijken.

Jacob Amsterdam ook goed adres.
Ik heb al contact gezocht met iemand anders. Jacob zal een tweede adres kunnen zijn. Heb je goede persoonlijke ervaringen, ook qua pakken?
Gewoon Gianni. Man heeft een superieure blik op maten en pasvorm was mij opgevallen.
Gister gelezen in het topic en een hoop mooie stoffen voorbij zien komen, ook regelmatig gelezen dat zaken anders zijn besloten of anders begrepen werden. Mogelijk is dit te wijten aan het punt dat een klant  in beginsel weinig in te brengen heeft. Komt wel onmiskenbaar Italiaans over.
Laatst bewerkt op: 27 juli 2026 - 20:07:50 door BeauG81
Just a bloke who wants to live life easy

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2356 Gepost op: 27 juli 2026 - 20:36:57
Ik zou naar Daniel van Pauw in Laren gaan.

BeauG81

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2357 Gepost op: 27 juli 2026 - 20:56:49
Ik zou naar Daniel van Pauw in Laren gaan.
Bedoel je Dhr. Meul?

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #2358 Gepost op: 27 juli 2026 - 20:59:37
Klopt, ik vind de Anderson & Sheppard fit aansprekend. Heb je een goede suggestie voor een stof? Zat zelf richting een lichte merino of fresco te denken. Wellicht een hopsack structuur.
Heeft inderdaad een fors postuur. Daar steek ik slank bij af. Bedankt voor de tip zal ernaar kijken.
Ik heb al contact gezocht met iemand anders. Jacob zal een tweede adres kunnen zijn. Heb je goede persoonlijke ervaringen, ook qua pakken?Gister gelezen in het topic en een hoop mooie stoffen voorbij zien komen, ook regelmatig gelezen dat zaken anders zijn besloten of anders begrepen werden. Mogelijk is dit te wijten aan het punt dat een klant  in beginsel weinig in te brengen heeft. Komt wel onmiskenbaar Italiaans over.
Anders besloten of anders begrepen is part of the deal, bij iedere bespoke operation ik durf zelfs te stellen dat Savile Row dit ook heeft.
Kan mij Jort Kelder herinneren die bij Huntsman een tweed 'shooting' driedelig pak bestelde en zijn broekspijpjes een cm of 5 te kort wilde laten maken (zoals we van Jort gewend zijn) en hij kreeg netjes een broek die dus 5cm langer was dan gewenst, is ook een beetje de charme van bespoke.

Binnenkort krijg ik mijn eerste jasje van Edoardo Longo binnen, op de foto's zag ik al dat de revers een cm of 2 smaller zijn dan gevraagd, dus idem dito. Ben benieuwd hoe Cheolmin van Maestoso het doet, denk dat het jasje te kort gaat zijn (althans korter dan wat ik wil). En zo blijf je altijd een beetje geven en nemen.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2359 Gepost op: 27 juli 2026 - 21:01:40

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2360 Gepost op: 27 juli 2026 - 21:03:50
100% bespoke is: eerste pannenkoeken is voor de hond, tweede pak/jasje zit hoe jij het echt wilt. 

Mtm als je één pak wilt en er dan niet verder meer een nodig hebt is goed. Ik zou er persoonlijk niet teveel geld tegenaan gooien, je hebt nooit een pak gedragen, dus je weet ook niet hoe je het precies wilt hebben.

En het derde pak zit weer voor geen meter, althans dat is mijn bespoke ervaring.

BeauG81

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2361 Gepost op: 27 juli 2026 - 21:07:39
Anders besloten of anders begrepen is part of the deal, bij iedere bespoke operation ik durf zelfs te stellen dat Savile Row dit ook heeft. En zo blijf je altijd een beetje geven en nemen.
Ik denk dat je gelijk hebt is ook niet kritiek op de persoon maar meer dat ik, gezien mijn gebrek aan ervaring, beter jouw advies kan volgen. En aangezien je veel ervaring hebt met Gianni zou je mij hem wel hebben aangeraden als je daar voldoende redenen voor zou hebben. Zo kijk ik ernaar.

Benieuwd naar je nieuwste aanwinsten binnenkort! De revers zullen wel tussen de 8.5-9.5 zijn (klassieke norm).

BeauG81

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2362 Gepost op: 27 juli 2026 - 21:16:19
Yes!
Dacht dat hij in Amsterdam zat. Volgens mij weleens een blog voorbij zien komen op de site van Pauw. Ik slaag niet makkelijk vanwege de ingekochte maten/ pasvormen, hij heeft mij toen wel correct verwezen naar andere winkels.
Laatst bewerkt op: 27 juli 2026 - 21:23:40 door BeauG81

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #2363 Gepost op: 27 juli 2026 - 21:39:24
En het derde pak zit weer voor geen meter, althans dat is mijn bespoke ervaring.
:mrgreen: :mrgreen: herkenbaar dit, LoL.

Ik denk dat je gelijk hebt is ook niet kritiek op de persoon maar meer dat ik, gezien mijn gebrek aan ervaring, beter jouw advies kan volgen. En aangezien je veel ervaring hebt met Gianni zou je mij hem wel hebben aangeraden als je daar voldoende redenen voor zou hebben. Zo kijk ik ernaar.

Benieuwd naar je nieuwste aanwinsten binnenkort! De revers zullen wel tussen de 8.5-9.5 zijn (klassieke norm).
Klopt, bespoke is echt voor diegene die er plezier in heeft en weet dat het fout kan gaan en dat dan ziet als 'leergeld'. Daarnaast is het pas echt leuk als je een lange termijn relatie aangaat met je kleermaker, dan krijg je het beste resultaat. Voor één pak is het allemaal niet nodig, en je moet ook wel echt ervaring hebben, weten wat je wilt en hoe je het wilt, en zo dat je dit ook goed kan uitleggen aan de kleermaker.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2364 Gepost op: 27 juli 2026 - 22:33:32
Dacht dat hij in Amsterdam zat. Volgens mij weleens een blog voorbij zien komen op de site van Pauw. Ik slaag niet makkelijk vanwege de ingekochte maten/ pasvormen, hij heeft mij toen wel correct verwezen naar andere winkels.

Hij is een paar jaar geleden verkast naar Laren.  Wat ze in de winkel hebben is mij ook te klein, in ieder geval de broeken. Voor iets op maat zou ik in ieder geval alle vertrouwen in Daniel hebben.