Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478929 keer gelezen)

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Kleer(ver)makers, stomers en strijkers
Reactie #750 Gepost op: 30 oktober 2012 - 19:57:06
Auw.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers
Reactie #751 Gepost op: 31 oktober 2012 - 12:32:35
OMG wat zijn de kleermakers hier toch prutsers! De Sterren sloopte mijn kleding, De Nieuwe Schaar zorgde ervoor dat de pinstripes van mijn broek schots en scheef gingen zitten... En het bovenstaande werk van de Diamant Schaar is ook schokkend te noemen...

Salvatore

• Gebruiker
  • pseudo-italiaan
    • Bekijk profiel
Reactie #752 Gepost op: 09 november 2012 - 16:28:12
Net bij Asgul in de javastraat geweest op aanraden van een user in dit topic. Eerste indruk was goed. Een amper gedragen jeans laten wegbrengen om te kijken wat ze daarvan kunnen maken. Zat net te ruim, dus laten inkorten en innemen. Ben benieuwd!

Wat een prutswerk hier overigens bij andere kleermakers, zoiets gelukkig (nog) niet meegemaakt. Al was de vorige ook geen topper, verpestte gelukkig niets maar hij durffde ook niet veel. Als ik bijvoorbeeld aangaf dat het écht strak moest was het resultaat meestal een pasvorm die me doet denken aan RL in een maat te groot. Daar betaal je dan 30€ en twee vrije middagen voor...

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #753 Gepost op: 09 november 2012 - 17:09:57
Na het fiasco van bij Diamant Schaar heb ik vorige week wat pantalons naar Prestige in Den Haag gebracht voor inkorten met en zonder omslag. Kan ze morgen ophalen, maar ben er vrij zeker van dat het goed zal zijn. Alleen de behandeling was al een verademing, ze hadden duidelijk verstand van zaken. Heb ook de foto's van het Brioni-jasje en de broek laten zien en volgens hen konden ze beiden nog redden. Ze lieten me ook gelijk allerlei kledingstukken zien waar ze op dat moment soortgelijke aanpassingen aan deden (hadden gedaan) en legden uit hoe ze dat precies deden. Zag er absoluut goed uit. Breng morgen het jasje gelijk mee en zal uiteraard het resultaat hier posten, maar in de toekomst neem ik absoluut liever een uur extra de moeite om naar Den Haag af te reizen.
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #754 Gepost op: 10 november 2012 - 20:02:22
Simpel jasje laten innemen, en zag er op zich prima uit, echter bij het weghangen viel mij ineens op dat er aan de mouw nog maar drie knopen zaten ipv. vier... Is het normaal dat dat gebeurt bij het verkorten van een mouw, om de ruimte onder de onderste knoop gelijk te houden, of was dit gewoon een makkelijkere manier voor de kleermaker?
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #755 Gepost op: 11 november 2012 - 08:53:48
Waar was dat Symme? Normaal gesproken worden de knopen gewoon verplaatst.
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #756 Gepost op: 11 november 2012 - 09:57:31
Kleermaker hier om de hoek in Alkmaar, normaal gaan ik ergens anders (duurder/beter blijkbaar haha) alleen omdat dit een simpele ingreep leek, en het jasje niet prijzig was dit eens geprobeerd, voor het laatst.
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.

NielsK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #757 Gepost op: 11 november 2012 - 22:09:03
Heren, iemand ervaring met het verwijderen van opgestikte elleboogstukken van een jasje?
Is dat aan te raden of blijft er een litteken over?
Heb een aantal jasjes op het oog waarbij de elleboogstukken me tegenstaan.
Alvast dank

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #758 Gepost op: 11 november 2012 - 23:27:55
Heeft lid 427 laatst gedaan met een katoenen jasje. Als je in zijn profiel bij zijn posts kijkt, kom je de post vrij snel tegen, denk ik.

427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel

NielsK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #760 Gepost op: 12 november 2012 - 13:39:28
Aha dank, wil het proberen met een flannel of tweed. Zal nog minder sporen achterlaten waarschijnlijk

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #761 Gepost op: 12 november 2012 - 14:19:16
In de meeste gevallen geen enkel probleem, NielsK.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #762 Gepost op: 13 november 2012 - 15:56:46
Vandaag even wat kleren weg wezen brengen. Toch maar voor de Nieuwe Schaar gekozen op aanraden van Amadeus. Geholpen door de eigenaar.
Hij had een erg scherpe blik, zag gelijk wat er beter kon. Kwam eigenlijk alleen voor het tailleren van een jas en het uitleggen van een broek. Maar van hem -moest- de kraagrol ook zeker uit de jas. En de mouwen moesten ook beter... Heb hem maar akkoord gegeven, gaat zeker een stuk mooier worden.
Toen ik er toch was heb ik gelijk mijn jasje daar achtergelaten. Had ook een kraagrolletje... En hij vond dat de schouders volledig aangepast en ingekort moesten worden om goed te lopen... Daar had hij gelijk in! En de mouwen mochten ook strakker... Zou hij als service erbij doen.
Uiteindelijk voor 100 euro ging hij alles doen. Meer geld dan ik van plan was uit te geven, maar een scherpe prijs voor de hoeveelheid aanpassingen denk ik zo...

Ik heb er wel vertrouwen in. Vrijdag is het als het goed is klaar, ik laat weten hoe het is geworden.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #763 Gepost op: 13 november 2012 - 18:58:20
waar zie ie, die nieuwe schaar?
live and let die

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #764 Gepost op: 13 november 2012 - 20:21:10
In Leiden, Breestraat.

Ik ken verschillende mensen die nergens anders naar toe gaan. Eerste keer dat ik er geweest ben kreeg ik een broek terug die slecht afgewerkt was. Het werk was niet door de eigenaar gedaan.

Afspelden heb ik deze keer wel door de eigenaar laten doen. Hij had iig een scherpe blik. Gezien de goede referenties heb ik goede hoop...