Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478908 keer gelezen)

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers
Reactie #720 Gepost op: 26 augustus 2012 - 14:54:57
Gisteren mijn verbouwde (oude) pak opgehaald bij Hoes Tailors in Alkmaar, ze waren niet goedkoop, maar aangezien ik natuurlijk verder niks bij ze kocht is dat wel weer logisch ook.
Het ziet er allemaal wel goed uit dus ik denk dat ik binnenkort ook maar even langsga om te kijken wat ze qua koopwaar aan te bieden hebben, ben wel benieuwd of het allemaal MTM is of dat ze ook RTW verkopen.
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #721 Gepost op: 29 augustus 2012 - 16:44:32

Ik kan er best om lachen dat iemand blijft volhouden dat hij niets heeft gedaan; ik heb mijn broek daar gelaten en heb hem verteld dat hij maar met een oplossing moet komen.

Ja, gewoon laten weten er verzekeringswerk van te maken. Laat ze het maar oplossen en anders vergoeden... Als ze een probleem constateren, zullen ze dat op de bon moeten noteren op het moment dat ze het kledingstuk aannemen. Anders is het makkelijk praten achteraf.

Shine

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #722 Gepost op: 30 augustus 2012 - 19:29:18
Gisteren mijn verbouwde (oude) pak opgehaald bij Hoes Tailors in Alkmaar, ze waren niet goedkoop, maar aangezien ik natuurlijk verder niks bij ze kocht is dat wel weer logisch ook.
Het ziet er allemaal wel goed uit dus ik denk dat ik binnenkort ook maar even langsga om te kijken wat ze qua koopwaar aan te bieden hebben, ben wel benieuwd of het allemaal MTM is of dat ze ook RTW verkopen.

Niet goedkoop, wel redelijk?
Hoe is het met de eigenaar, is hij alweer aan de slag?

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #723 Gepost op: 30 augustus 2012 - 22:08:27
Ik maak hieruit op dat jij ze een stuk beter kent als ik haha, als de eigenaar een wat gezette man is met een vlotte babbel, op een goede manier, geen autoverkoper manier, dan ja.
Bij SuSu was ik minder kwijt voor ongeveer dezelfde ingrepen, maar daar kocht ik toen een pak, zo was mijn opmerking meer bedoeld.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #724 Gepost op: 30 augustus 2012 - 22:32:59
....................................... als ik .......................

:r  :roll:  :shock:  ](*,)  [-X
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #725 Gepost op: 30 augustus 2012 - 22:44:21
Wiki geeft taalles. Het moet niet gekker worden.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #726 Gepost op: 30 augustus 2012 - 22:58:20
Wiki geeft taalles. Het moet niet gekker worden.

Het blijft lastig om hem te negeren hè?

Shine

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #727 Gepost op: 30 augustus 2012 - 23:13:14
Amadeus, dan komt in het West-Fries dialect niet voor, we doen ons best echter een missertje is snel gemaakt.
Iets wat er met de paplepel is ingegoten is spijtig genoeg moeilijk af te leren, al weet ik niet of Symme net "as" ik ook een WF is, maar ik doe mijn best.

Ik ben veel kleiner as hunnie (dan zij).
Ik ben later jarig as zoin (dan hij).
Hij is ouder as moin (dan ik).

Opm.: In de stellende trap van 't bijvoeglijk naamwoord gebruikt men in 't Ned. 'als', in de vergrotende trap 'dan':
Hij is even oud als jij (gelijkheid).
Hij is ouder dan jij (ongelijkheid).
De Wfr. gebruikt altijd 'als':
Hai is even groot as jij (gelijkheid).
Hai is groter as jij (ongelijkheid).
(bron: H. Langedijk of is het nu Langedoik?) hat 't ok zelluf kunnen skroiven, maar copy/paste ging me makkelijker af.

@Swann, negeren is inderdaad lastig.
@Symme, stuk beter wil ik niet zeggen, ik heb er wel eens wat laten maken en vermaken.
Laatst bewerkt op: 30 augustus 2012 - 23:38:11 door Shine

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #728 Gepost op: 30 augustus 2012 - 23:28:08
Shine, don't bother. Zolang Wiki (leuk, C.) over dessert boots babbelt en 1 op 2 loopt qua taalfouten moet het inderdaad niet gekker worden.

Alhoewel ik je inkijkje in het West-Friese dialect overigens fascinerend vind.  :wink:
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #729 Gepost op: 30 augustus 2012 - 23:37:01
De west-Friese omringdijk ligt hier inderdaad om de hoek.
Ben wel benieuwd naar hun stijl qua pakken, toen niet genoeg tijd genomen om mijn lodderig oog daarop te werpen.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #730 Gepost op: 31 augustus 2012 - 10:19:24
Het blijft lastig om hem te negeren hè?

Heel erg lastig :wink:

baruchts

• Bekijk profiel
Reactie #731 Gepost op: 02 september 2012 - 02:28:10
Ja, gewoon laten weten er verzekeringswerk van te maken. Laat ze het maar oplossen en anders vergoeden... Als ze een probleem constateren, zullen ze dat op de bon moeten noteren op het moment dat ze het kledingstuk aannemen. Anders is het makkelijk praten achteraf.

Beste Confrère,

Vriendelijk bedankt voor uw reactie.

Ik ga aanstaande maandag langs, ben erg benieuwd wat deze charmante meneer voor oplossing heeft bedacht. Mocht hij voet bij stuk houden dat het niet aan hem ligt dan stel ik hem aansprakelijk.

Het is toch al te mal, zucht.......

JBID

• Bekijk profiel
Reactie #732 Gepost op: 28 september 2012 - 14:24:26
De meeste posts gaan in dit topic over het vermaken van hemden en pakken. In mijn geval wil ik drie spijkerbroeken laten versmallen (van 34~33 naar 32). Het trainen, anders eten én mijn smaak zorgt ervoor dat ik een aantal spijkerbroeken strakker wil. Strakker bij de onderkant buik, heup, boven en onderbenen. Nu begreep ik uit meerdere topics dat dit vaak lastig is.

Kunnen jullie eentje aanraden die hier zeker wel ervaring mee heeft? Ik heb gebeld met Asgul en die gaf aan dat het kon, maar het natuurlijk eerst wou zien.

Bij mij heeft hij de pijpen van boven tot onder smaller gemaakt, dus dat kan hij iig voor jou ook doen, de rest lijkt me ook te doen voor hem.

Kleine update:
Inmiddels bij hem 3 spijkerbroeken gebracht; en 4 RTW shirts (3 van SuSu; 1 billige).
Ik ben meer dan tevreden over de geleverde prijs/kwaliteit verhouding. Al mijn spijkerbroeken zijn weer geniaal.
Mijn hemden heeft hij keurig aangepakt. Ik heb 2 keer voor Waist Darts gekozen en 2 keer echt aan de zijkant laten vermaken.

Nu moet ik bekennen dat mijn oog minder goed zal zijn als die van jullie, maar ik vertrouw hem nu ook wel mijn pakken toe.
Iedere dag op zijn paasbest!

Airjay

• Bekijk profiel
Reactie #733 Gepost op: 08 oktober 2012 - 20:40:28
Uit pure nieuwsgierigheid... Welke kleermaker was dit ?

Beste leden,

Door puur toeval ben ik op deze website terecht gekomen. En wat ben ik blij om te horen dat ik niet de enige ben die dit soort dingen meemaak.

Het verhaal is als volgt, vorige week ben ik langsgeweest bij een kledingatelier te Den Haag; (GEEN TWINS, PRESTIGE).

Ik wou een best prijzige jeans in laten nemen (broekspijpen, kruisgedeelte en broekband in korten). Ik vroeg de kleermaker tevens eigenaar om advies, waarop deze charmante Turkse meneer boos begint te worden en reageert met dat ik veel problemen maak.  :shock: Hij antwoord vervolgens met "als het niet goed is dan gewoon terugbrengen". 

Vervolgens heb ik mijn broek afgelopen weekend opgehaald en eenmaal aangetrokken zag ik dat mijn linkerpijp compleet was verdraaid. Dit komt namelijk als een kledingpatroon niet met de draadrichting mee uit de stof geknipt (‘verkeerd genomen’), dan ontstaat die beruchte draaiing.

Ik heb hem verteld dat ik mijn broek niet zo accepteer, waarop zijn collega's antwoorden met de broek was al gedraaid alleen jij hebt het niet gezien maar ook dat het aan de modehuis ligt want het is een productiefout.  :r

Ik kan er best om lachen dat iemand blijft volhouden dat hij niets heeft gedaan; ik heb mijn broek daar gelaten en heb hem verteld dat hij maar met een oplossing moet komen.

Volgens de wijze woorden van Amadeus een lekker glas wijn gedronken  =D>

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #734 Gepost op: 08 oktober 2012 - 20:52:02
Je kunt het beste de gebruiker zelf een bericht sturen als je het wil weten. Hij is de enige die het met zekerheid kan zeggen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors