Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478906 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers
Reactie #675 Gepost op: 05 juli 2012 - 21:10:25
Gisteren is er een gat in mijn broek ontstaan door een val.
Denken jullie dat dit te herstellen valt , of is het onbegonnen werk?
Dat ziet er lelijk uit, Jo... - eerlijk gezegd, vrees ik dat dit moeilijk behandelbaar is, maar ik zou het gewoon aan een deskundige kleermaker voorleggen.

guest45

• Gast
Reactie #676 Gepost op: 05 juli 2012 - 21:55:46
Kroegbroek

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #677 Gepost op: 05 juli 2012 - 23:04:57
Ik zal het eens aan de kleermaker voorleggen, Paul. Gat zou in principe wel te dichten zijn lijkt me, al zal dat waarschijnlijk wel zichtbaar blijven.
Ik vrees echter dat er aan het kleurverschil weinig gedaan kan worden, en dat valt eigenlijk het meest op. Bestaat er misschien speciale verf voor kleding of zo?

427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #678 Gepost op: 05 juli 2012 - 23:05:26
Laten zitten. Is Sprezza.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #679 Gepost op: 06 juli 2012 - 12:15:58
Wat voor materiaal is het? Katoen of wol?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #680 Gepost op: 06 juli 2012 - 12:21:13
Wat voor materiaal is het? Katoen of wol?

Katoen/linnen blend.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #681 Gepost op: 06 juli 2012 - 12:49:47
Dan zou ik het bij een lokale kleermaker laten zigzaggen of de broek afschrijven. Katoen is niet heel mooi te stoppen.

Vanità - modern tailors

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #682 Gepost op: 14 juli 2012 - 14:35:33
Dank je voor de hulp, Sergio. Ik vrees echter dat het altijd zichtbaar zal blijven, dus waarschijnlijk belandt de broek in een donker hoekje in mijn kast.

Ik had nog een andere vraag. Ik heb onlangs een ongevoerd katoenen jasje gekocht. Enkel de mouwen zijn gevoerd. Kan ik zo een jasje gewoon in de wasmachine stoppen, of moet dat naar de stomerij?
Daarnaast zit er op het jasje op de schouder een kleurverschil door de zon. Is daaraan iets te doen, of blijft dat altijd zichtbaar? Het valt eigenlijk niet op in natuurlijk licht, dus een groot probleem is het sowieso niet, maar als het weggewerkt kan worden, is dat natuurlijk leuk.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #683 Gepost op: 14 juli 2012 - 16:18:21
Jasjes altijd naar de stomerij en kleurverschil is helaas niet meer te verhelpen. Het is een beetje "verbleekt".

Vanità - modern tailors

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #684 Gepost op: 14 juli 2012 - 16:23:27
Jasjes altijd naar de stomerij en kleurverschil is helaas niet meer te verhelpen. Het is een beetje "verbleekt".

Ah, oké dan.  Ik dacht het zelf ook, maar het was maar dat de verkoopster zei dat ik het gewoon in het wasmachine mocht steken.  Ze zei zelfs dat het kleurverschil weg kon gaan als ik het waste.  Ochja, het valt toch amper op dus een ramp is het zeker niet. Bedankt voor de info.  :-)

joep

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #685 Gepost op: 06 augustus 2012 - 20:25:16
Volgens mij Het Kleermakertje in Amstelveen en als je dit topic even terug bladert vind je de naam van een kleermaker in de PC waar goede ervaringen mee zijn. Wees wel bereid om je portemonnee te trekken bij Het Kleermakertje.

Daar ben ik inmiddels ook achter ..... Ik heb 4 jasjes (Oger/dressed4succes) die te groot zijn geworden. Kleiner maken kost EU 85 per jasje  :roll:
Aangezien ik in het verleden al eens een jasje heb laten verkloten door een naaiatelier in de stad (A'dam) heb ik het maar laten doen.
Maar nog wel even pijn in mijn buik, hoop dat het resultaat minimaal perfect is  :-k

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #686 Gepost op: 07 augustus 2012 - 14:31:01
Ik weet natuurlijk niet wat er precies moet gebeuren maar hou er rekening mee dat een beetje verbouwing al snel een uurtje of twee a drie werk is.

Vanità - modern tailors

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #687 Gepost op: 08 augustus 2012 - 12:48:26
Eensch, die mensen verdienen echt geen top salaris. Maar aan de andere kant, vergeleken met de zweetslaafjes die het hele pak in elkaar zetten krijgen ze goud ;).

Maar Joep, dus naar het Vingerhoedje geweest? Welke aanpassingen voor 85 e p stuk? Verwachtingen minimaal perfect is trouwens best onrealistisch bij verbouwen van RTW. Het model blijft het model. Je kan slechts aanpassingen doen.

Zelf trouwens erg slechte ervaringen met het Vingerhoedje, via Oger. Ingekorte mouwen met LIJM vastgeplakt, ipv met de naaimachine... En dan nog vlekken maken ook. Pak kon direct de vuilnisbak in. Hoop dat het om een vakantiekracht ging die nu verbannen is....

Stond deze week nog een vacature van ze in de krant: Zochten naar mensen met minimaal 3 jaar werkervaring. "Alles met de hand", en vooral "maatpakken".... Ik denk toch echt dat ze vooral de naaimachine gebruiken, en voornamelijk aanpassingen doen... Maar goed.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #688 Gepost op: 08 augustus 2012 - 13:15:07
Daar ben ik inmiddels ook achter ..... Ik heb 4 jasjes (Oger/dressed4succes) die te groot zijn geworden. Kleiner maken kost EU 85 per jasje  :roll:
Aangezien ik in het verleden al eens een jasje heb laten verkloten door een naaiatelier in de stad (A'dam) heb ik het maar laten doen.
Maar nog wel even pijn in mijn buik, hoop dat het resultaat minimaal perfect is  :-k

Vind dat best een schappelijke prijs en ook de moeite waard voor jasjes die 500+ euro kosten.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #689 Gepost op: 08 augustus 2012 - 13:56:26
Maar Joep, dus naar het Vingerhoedje geweest?

Volgens mij naar Het Kleermakertje in Amstelveen, als ik Joeps bericht incl. het citaat van HGW goed lees. Zelf onlangs een jasje laten vermaken bij Het Kleermakertje, voor een slordige 150 euro. Wel perfect gedaan.