Arggggg! Ik corrigeer wat ik geschreven heb: Ik ga NOOIT meer naar een kledingverbouw-boer! Zelfs niet voor de meeste simpele aanpassingen! Laatste ervaring was bij de De Sterren in Leiden.
Had snel even een aanpassing aan een broek nodig, omdat ik het toch wat prettiger vond om de broek iets te ruim te dragen i.c.m. bretels en de hele dag achter het bureau zitten wilde ik de broek wat uit laten leggen.
Nu is uitleggen nou niet echt een lastige klus. Ok, ik wilde de after-dinner split behouden hebben...
15 euro... Niet goedkoop voor een verbouw-boer, maar goed why not - als het maar goed is. Was er een keer eerder geweest voor het inkorten van een broek, en dat was prima gedaan.
Zouden het vandaag af hebben, want ze waren maandag niet open en ik had het dinsdag nodig. Kom ik aan, "ja nog niet klaar, nog geen tijd gehad te bellen"... "Kom iets voor 5'en terug"... Dus ik kwart voor 5 terug... Heeft de broek nog in de hand, maar is net klaar. "Wil je even passen?" Uiteraard...
Kom ik erachter dat er naast zichtbare naden van het uitleggen ook nog een GAATJE in mijn broek zit... Spreek hem er op aan, "ja had ik ook gezien", "komt omdat er dit stiksel gebruikt was".... WTF?! Ging toen een verhaal ophouden dat het gat er al gezeten moest hebben ofzo... Jaja, meneer.... En waarom mij dan niets melden? En als er een risico is bij 'erg dik stiksel' niet gewoon even bellen om het 'risico' te melden?
Heb de broek niet aangenomen uiteraard.
Heeft iemand eerder ervaring met zoiets gehad? Nog een advies voor de afhandeling?
Ik heb het 1 keer eerder gehad, maar dat was bij een bevriende Turkse kleermaker in mijn vorige woonplaats die ik al jaren kende. En hij gaf gelijk toe dat het zijn fout was (nouja, gaf nog wel een neefje de schuld, maar goed) en betaalde een zeer nette schadevergoeding (in een verrekking met een grote rekening voor een hoop aanpassingen).