Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478917 keer gelezen)

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers
Reactie #810 Gepost op: 25 november 2012 - 15:06:08
Het jasje gisteren opgehaald bij Prestige en het is fantastisch hersteld! Alle troep aan de binnenkant eruit, mouwen iets korter gemaakt (en gelukkig weer een symmetrisch mouwgat) en zelfs al het garen van de valse knoopsgaten vervangen zodat het weer allemaal dezelfde, oorspronkelijke kleur heeft. Het jasje is ook iets getailleerd en valt nu een stuk mooier.

Ook een Corneliani-pak onder handen laten nemen. Jasje is keurig ingekort, broek is bijna volledig verbouwd (dit pak via via in bezit gekregen, maar de broek was veel te groot). Met name de broek is echt vakwerk, echt een wonder dat dat nog iets fatsoenlijks is geworden. Zal nog wel even wat foto's van het jasje posten binnenkort.
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

Mediaman

• Gast
Kleer(ver)makers, stomers en strijkers
Reactie #811 Gepost op: 25 november 2012 - 15:08:57
Mwa, meer als logica n.a.v. Confrere zijn constatering dat het allemaal familie is gok ik, right Velponi?

Dat is niet logisch.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #812 Gepost op: 25 november 2012 - 15:15:01
Mediamans interpretatie is juist, al moet ik erbij zeggen dat die slechte - en daarmee uiteraard laatste - ervaring met het maatwerk van d'Alessandro alweer van zeven jaar terug dateert. Als hun maatwerk nog steeds van Mabro komt zou ik echt ergens anders aankloppen.

Toen d'Alessandro begon kon je er maatwerk krijgen van Nervesa, veel beter maar volgens mij allang terziele.

Salvatore

• Gebruiker
  • pseudo-italiaan
    • Bekijk profiel
Reactie #813 Gepost op: 25 november 2012 - 15:27:20
Dat is niet logisch.

Mi scusi, zo kwam het op mij over vanuit Confrere's uitgebreide post, gezien d'Alessandro het bij de Diamant schaar brengt waar naar ik dacht hijzelf niet tevreden over was, maar dat bleek dus de Nieuwe schaar te zijn  :roll:

Mediaman

• Gast
Reactie #814 Gepost op: 25 november 2012 - 15:44:59
Het is niet logisch dat alle leden ve familie slechte kleermakers zijn en daarom dacht ik dat Velponi zoiets niet zou zeggen op die wijze en dacht ik dat het vanuit een eigen ervaring zou zijn. Sorry, haarkloverij.  :wink:

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #815 Gepost op: 25 november 2012 - 17:56:31
Sorry, drukte laat op reply, staan nu al een hoop nieuwe reacties tussen.

@Velponi: Was slechts ter oriëntatie. Mooie spullen. Ze hebben een voorkeur voor een beetje 'tijdloze' pasvorm (lees: ruim). Niets mis mee, al dat overdreven strak gedoe is misschien ook wat teveel van het goede maar ik denk dat het allemaal net iets meer fitted/cttb mag dan ze daar verkiezen. Totale comfort is nou ook niet wat ik zoek in een pak... Het is geen camping-smoking...

Maar persoonlijke ervaringen met die tent dan?

Edit: Ja dus. Ja is inderdaad nog steeds Mabro. Wel redelijk, maar wat ruim allemaal. Wat was je grootste bezwaar? Ook de wat ruime pasvorm? Forse schouder?
Trouwens wel leuke opties als geplooide schouder mogelijk tegenwoordig. Of was dat altijd al?

Ja Nervesa is mooi spul. Heb het lang geleden ook een keer een jasje van Nervesa via SuSu gekocht, want die heeft daar ook een tijdje spul laten maken (staat alleen geen label in - alleen 'Made in Italy"). Het merk bestaat trouwens toch nog?

@Salvatore: Tsja, ik denk dat ze zelf de sjaak zijn als er iets fout gaat bij hun afwerk-toko's.
Wat ik trouwens zelf twijfelachtig vond is het feit dat ze beweerde ooit maar 1 keer een misser te hebben gehad qua opmeten... In 16 jaar tijd..
Dat is onmogelijk voor MTM lijkt mij, tenzij je huisstijl heel erg ruim is en je klanten hier blij mee zijn.
Laatst bewerkt op: 25 november 2012 - 18:08:41 door Confrère

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #816 Gepost op: 25 november 2012 - 18:00:49
@Pan Am: Goed om te horen dat het goed gelukt is. Alle 'troep eruit'? Schoudervullingen uit laten dunnen?

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #817 Gepost op: 25 november 2012 - 18:09:22
@Pan Am: Goed om te horen dat het goed gelukt is. Alle 'troep eruit'? Schoudervullingen uit laten dunnen?
Nee, bij de Diamant Schaar had die kerel een stuk goedkope voering in een andere kleur gebruikt (zie foto's eerder in het topic). Bij Prestige hebben ze het hersteld met enkel de originele voering (vraag me niet hoe ze het hebben gedaan, maar zal de foto's ergens in de komende week nog wel posten).
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #818 Gepost op: 25 november 2012 - 18:29:45
Ohja! Nu herinner ik het mij weer. Jij had slechte ervaringen bij de Diamant Schaar.
Misschien moet ik ondanks de eerdere investering dit jasje ook maar ergens anders naar toe brengen. Aan de andere kant, heb ik het ook wel een beetje gehad met aanpassingen... Andere optie is alles zo laten en wachten tot ik straks alles ga vervangen met maatwerk.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #819 Gepost op: 25 november 2012 - 19:29:39
@Velponi: Was slechts ter oriëntatie. Mooie spullen. Ze hebben een voorkeur voor een beetje 'tijdloze' pasvorm (lees: ruim). Niets mis mee, al dat overdreven strak gedoe is misschien ook wat teveel van het goede maar ik denk dat het allemaal net iets meer fitted/cttb mag dan ze daar verkiezen. Totale comfort is nou ook niet wat ik zoek in een pak... Het is geen camping-smoking...

Maar persoonlijke ervaringen met die tent dan?

Edit: Ja dus. Ja is inderdaad nog steeds Mabro. Wel redelijk, maar wat ruim allemaal. Wat was je grootste bezwaar? Ook de wat ruime pasvorm? Forse schouder?

Dat ja.

Ja Nervesa is mooi spul. Heb het lang geleden ook een keer een jasje van Nervesa via SuSu gekocht, want die heeft daar ook een tijdje spul laten maken (staat alleen geen label in - alleen 'Made in Italy"). Het merk bestaat trouwens toch nog?

Zou kunnen, ik dacht dat het wijlen was.

HenkieVV

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #820 Gepost op: 25 november 2012 - 21:40:04
Wat ik trouwens zelf twijfelachtig vond is het feit dat ze beweerde ooit maar 1 keer een misser te hebben gehad qua opmeten... In 16 jaar tijd..

Dat moet ik dan zijn geweest...

Ik heb me daar een pak laten aanmeten, kwam er echt heel slecht uit. Iets als drie centimeters te veel in de schouders, te ruim om de borst, etc. Uiteindelijk hebben ze het door die Oso dus helemaal laten ombouwen, waardoor het eindresultaat toch eigenlijk best heel mooi was, naar mijn mening.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #821 Gepost op: 25 november 2012 - 22:49:24
Haha, nee dan hebben ze je niet in de telling meegenomen Henkie! Want dat jasje hebben ze nog in de winkel als voorbeeld liggen.. Was juist - te strak-..

Maar leuk om te horen dat gelukt is om een pak in te nemen met -3- cm te veel en ook nog op te borst, etc... De Nieuwe Schaar lukte het niet om 1cm goed in te korten...

Kun je een keer een fototje plaatsen? Ben wel benieuwd!

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #822 Gepost op: 21 december 2012 - 16:55:38
De afgelopen maand heb ik - eindelijk - tijd gevonden om naar 't Kleermakertje / Oerlemans te gaan om een pak te laten verbouwen. Vandaag heb ik het afgehaald en het resultaat is echt heel goed. Het is misschien prijzig, maar het werk is echt goed gedaan. Ik heb nog een tijd met de eigenaar staan praten en het is duidelijk dat hij echt weet waar hij het over heeft. Toen ik het pak wegbracht zag hij bijv. in één oogopslag dat de omslag niet goed was gemaakt. Hij legde er het meelint naast en inderdaad: de omslag was 4mm smaller dan de pijp zelf, waardoor de pijp nooit goed kan vallen. Dit is uitstekend verholpen; binnenkant van de pijp ziet er nu ook veel netter afgewerkt uit.
Jasje innemen, mouwen korter maken en broek inkorten (met omslag) kostte ruim €100. Duur, maar wat mij betreft de moeite echt waard. Je gaat voor dat geld immers van een pak dat in de kast blijft hangen naar een pak dat je ook echt draagt. Als je het zo bekijkt is het helemaal niet duur ;)

Ik had vandaag ook een broek meegenomen die Oger had laten vermaken maar waar ik niet tevreden over was. Oerlemans heeft laten zien waar het mis was gegaan. De schellen vielen me echt van de ogen; in plaats van op de zijnaden in te nemen was alleen de broeksband midden achter ingenomen, waardoor de hele stand van de broeksband verkeerd was (met een punt omhoog, terwijl deze juist aan de zijkanten omhoog hoort te lopen) en er veel te veel stof op het bassin zit, waardoor je daar verticale plooien krijgt. Gelukkig kon dit nog gerepareerd worden; meestal haalt de Turk er de [ingewikkelde machine waarvan ik de naam niet kan onthouden] langs waardoor de stof weg is en dit niet meer te herstellen is.

De broek herstellen kost overigens ruim €50. De Turk op de hoek doet het inderdaad voor veel minder, dat wordt ook helemaal niet ontkend, maar dan krijg je dus zoiets.

Overigens liep er terwijl ik bezig was een zeer goedgeklede man binnen die één of meerdere overhemden kwam afhalen. Duffelse jas, zo te zien een wollen / knitted das (kon het niet goed zien) en grain leather brogues. Was dit een SF spot? :P
Laatst bewerkt op: 21 december 2012 - 16:57:12 door Janus

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #823 Gepost op: 24 december 2012 - 13:27:58
Tsja goedkoop is duurkoop. Denk dat je Terzi's enkel moet gebruiken wanneer het niet goed hoeft: studentenpakkie, cheapo pakkie voor slecht weer, 'Setpoint-mensen' (soort kantoorlui dat blij is als ze een '100% wol' pak hebben).
Zodra het goed moet, dan gewoon en voor betalen wat het waard is. Het is ook wel zo handig als iemand er echt een oog voor heeft, en nog taalvaardig genoeg is om je in goed Nederlands uit te leggen wat er gedaan moet worden. Wekt vertrouwen.

Ik moet nog steeds eens zoeken naar een goede coupeuse.

En die kerel met duffelse jas, wollen das en grain leather brogues... Klinkt als mijn pa ;).  Maar nee, denk niet dat hij het geweest is. Denk niet zo snel een SF persoon... Zijn wij hier niet wat meer het gladde leer en niet teveel gaatjes, behalve in het weekend misschien ;)?

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #824 Gepost op: 26 december 2012 - 13:47:10
Ik wil een broekband laten innemen maar door de 'V' sluiting aan de achterzijde is het dna nog mogelijk?

Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten