Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478909 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers
Reactie #705 Gepost op: 11 augustus 2012 - 20:11:40
Mooie pasvorm, Chris. De vorm/curve van de mouw lijkt inderdaad niet helemaal lekker, maar overall: nice.

Confrčre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #706 Gepost op: 11 augustus 2012 - 20:30:23
Maar bij een bekwame kleermaker of coupeuse is de mouw ook wel op de juiste manier aan te passen toch, Carwo?
Niet de makkelijkste klus lijkt mij. Alleen doen als je veel vertrouwen hebt in de zaak waar je het eventueel laat doen.

Maar wederom: Prachtige fit. Loopt mooi langs het lijf, trekt nergens en vooral de lengte en plaatsing van de zakken vind ik erg goed.

guest45

• Gast
Reactie #707 Gepost op: 11 augustus 2012 - 20:57:30
Geen werkende knoopsgaatjes oid hoor. Maakt dat het makkelijker?

Confrčre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #708 Gepost op: 11 augustus 2012 - 21:45:36
Wel of geen werkende knoopsgaten maakt dus niet uit. Het gaat om de vorm van de mouw, hoe deze op je arm valt. Heeft te maken met de plaatsing van de mouwen. Een mouw heeft een bepaalde vorm van schouders, arm, etc. in gedachte vanuit het patroon. Als deze niet geheel overeenkomt met de drager, dan valt een mouw niet perfect, zoals hier het geval is. Je zal de vorm en plaatsing van de mouw moeten aanpassen om het perfect te maken. Best een lastige klus.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #709 Gepost op: 11 augustus 2012 - 23:06:48
Maar bij een bekwame kleermaker of coupeuse is de mouw ook wel op de juiste manier aan te passen toch, Carwo?
Niet de makkelijkste klus lijkt mij. Alleen doen als je veel vertrouwen hebt in de zaak waar je het eventueel laat doen.

Ja, dat denk ik wel, maar het is inderdaad een klusje voor een goede kleermaker. Ik zou het niet laten doen. Dit jasje mag ook wel een beetje rommelig zijn, vind ik.

Confrčre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #710 Gepost op: 12 augustus 2012 - 17:27:55
Goed punt Carwo, het past ook wel een beetje bij het jasje. De plaatsing van de zakken is trouwens niet alleen mooi, maar ook de vorm.
Wie heeft het jasje gemaakt?

Zou er zeker niets meer aan doen, draag het met veel plezier :)!

NielsK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #711 Gepost op: 19 augustus 2012 - 10:55:31
Gents, weet iemand nog een goede kleermaker in Rotterdam die iets goedkoper is Uniek?
Voor de grotere klussen ga ik altijd naar Uniek maar zoek nog een goedkope kleermaker voor kleinere klusjes als broek versmallen en coupenaadjes aanbrengen in shirt.
Groeten

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #712 Gepost op: 19 augustus 2012 - 11:11:20
Ik zou als je tevreden bent gewoon bij uniek blijven en iets meer betalen..

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #713 Gepost op: 20 augustus 2012 - 03:32:29
Alsof Uniek (extreem) duur is...  :roll: Ik zou geen risico nemen voor een paar eurocenten.

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #714 Gepost op: 21 augustus 2012 - 14:43:21
Vandaag een oud jasje en pantelon weggebracht naar Hoes Tailors in Alkmaar, ben benieuwd. Hij is een keer langsgekomen op dit forum maar ik geloof meer als adres en niet zozeer de bevindingen.
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #715 Gepost op: 24 augustus 2012 - 17:25:08
Wil zelf binnenkort de broekband inkorten van mijn chino. Heeft iemand ervaring met een kleermaker in (de buurt van) Venlo?

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #716 Gepost op: 24 augustus 2012 - 17:41:16
Ik ga meestal naar Hasan Jasan in Eindhoven hoewel het werk daar laatst ook nogal slordig was gedaan. De volgende keer rijd ik liever even naar Amsterdam 'T Kleermakertje aangezien ik daar veel positiefs over lees.

Je zou aan Brouwer kunnen vragen op de jodenstraat waar ze hun kleding laten vermaken.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #717 Gepost op: 24 augustus 2012 - 19:15:29
Hasan Jasan, really?

baruchts

• Bekijk profiel
Reactie #718 Gepost op: 24 augustus 2012 - 22:12:52

Irritatie is logisch, is ook zonde van een mooie Loro Piana.

Neem een lekker glas wijn, verbaas je over zijn ignorance en maak je plan. Glimlach en ga verder.
We zijn allemaal mens en wel eens geďrriteerd, laat je avond niet bederven, pak hem stevig aan regel het en ga nooit meer terug.
Dat laatste treft hem het meeste.  :wink:

Beste leden,

Door puur toeval ben ik op deze website terecht gekomen. En wat ben ik blij om te horen dat ik niet de enige ben die dit soort dingen meemaak.

Het verhaal is als volgt, vorige week ben ik langsgeweest bij een kledingatelier te Den Haag; (GEEN TWINS, PRESTIGE).

Ik wou een best prijzige jeans in laten nemen (broekspijpen, kruisgedeelte en broekband in korten). Ik vroeg de kleermaker tevens eigenaar om advies, waarop deze charmante Turkse meneer boos begint te worden en reageert met dat ik veel problemen maak.  :shock: Hij antwoord vervolgens met "als het niet goed is dan gewoon terugbrengen". 

Vervolgens heb ik mijn broek afgelopen weekend opgehaald en eenmaal aangetrokken zag ik dat mijn linkerpijp compleet was verdraaid. Dit komt namelijk als een kledingpatroon niet met de draadrichting mee uit de stof geknipt (‘verkeerd genomen’), dan ontstaat die beruchte draaiing.

Ik heb hem verteld dat ik mijn broek niet zo accepteer, waarop zijn collega's antwoorden met de broek was al gedraaid alleen jij hebt het niet gezien maar ook dat het aan de modehuis ligt want het is een productiefout.  :r

Ik kan er best om lachen dat iemand blijft volhouden dat hij niets heeft gedaan; ik heb mijn broek daar gelaten en heb hem verteld dat hij maar met een oplossing moet komen.

Volgens de wijze woorden van Amadeus een lekker glas wijn gedronken  =D>

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #719 Gepost op: 25 augustus 2012 - 10:49:07
Hasan Jasan, really?

Staat volgens mij ook in het begin van dit topic, Alexander kwam daar ook. Die naam is nog al ongelukkig.
if i stop lying i just disappoint you