Ja die website is inderdaad old skool!
Heb het werk van Raps nog niet gezien. Slechts een maal goed verhaal van horen zeggen, maar ook niet echt ladingen referenties. Durf over prijs & kwaliteit nog niets te zeggen. Wilde het uitproberen, maar nu even geen tijd voor.
Andere optie die ik uit wilde proberen was 'Kleermakerij Stam'. Paul Stam is in Utrecht bij Coneman aanwezig op dinsdagmiddag. Verder komt hij aan huis langs.
Zijn specialiteiten volgens zijn site (
http://www.kleermakerijstam.nl):
"Bij colberts: schouders smaller maken, doorlopend in de zijnaden en mouwen korter maken vanuit de mouwkop.
Bij pantalons: Tailleband verlagen en het verwijderen van de bandplooien.
Maar ook voor alle reguliere aanpassingen kunt u bij mij terecht."
Ik heb nog een broek waarbij ik de bandplooi wil laten verwijderen. Geloof dat hij dat voor 55 euro wilde doen. Volgens mij een prima prijs voor zo'n lastige klus.
Als je zijn achtergrond leest op zijn site wekt dan ook wel vertrouwen, hij heeft een klassieke scholing op het gebied van kleding ipv werkervaring in een fabriek zoals de meeste terzi's. Ook het feit dat hij niet als pompatelier aangezien wil worden is een goed teken.
Misschien dat iemand in de omgeving Utrecht het een keertje uit wil proberen?
Ik vraag mij af of ze bij de Nieuwe Schaar bij de ingekorte schouders ook de zijnaden nog aanpassen.. Wellicht wel, want hij wilde de onderkant mouwen ook gelijk aanpassen zodat ze mooier zouden vallen.