Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478918 keer gelezen)

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers
Reactie #780 Gepost op: 18 november 2012 - 17:02:01
Tjsa ik heb ook zo vaak gehad dat ze deden alsof ze begrepen wat je wilde, maar dan gewoon lekker hun eigen ding gaan doen.
Vaak ook spullen teruggekregen van verschillende terzi's zonder trensjes, terwijl ik duidelijk aangegeven had dat ze nieuwe moesten gaan plaatsen. " ja ja" maar in werkelijkheid "nee nee".

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #781 Gepost op: 19 november 2012 - 07:20:48
Kom er trouwens net achter waarom bij dat jasje de schouder en mouw niet goed wil hangen: Geen mouw & schouderkop meer... Is bij de Nieuwe Schaar er gewoon afgeknipt. Die stukjes stof om te zorgen dat je mouw mooi naar beneden valt ipv naar binnen.

Als ik mijn overjas op ga halen zal ik er wel even iets van zeggen... Ik weet niet of je die stukjes nog los toe kan voegen of dat er nieuwe schoudervullingen nodig zijn, maar hij gaat het maar oplossen. Hij wilde de aanpassingen doen om te zorgen dat de schouders beter zouden vallen dan ze al deden, dan gaat hij daar maar voor zorgen ook!

Salvatore

• Gebruiker
  • pseudo-italiaan
    • Bekijk profiel
Reactie #782 Gepost op: 19 november 2012 - 16:41:46
Ik kreeg de laatste keer ook die indruk van de eigenaar. De keren daarvoor was hij heel vriendelijk.

Overigens moet je niets laten doen door anderen dan de eigenaar. Ze begrijpen niet wat je bedoelt, maar dat zal ook deels wel aan de taalbarriere te wijden zijn.
Ik wilde graag een hanepootsteek op mijn winterjas hebben, dus ik had het uitgelegd hoe ik het wilde hebben, maar toen ik de jas weer op kwam halen hadden ze de knopen op een normale manier aangezet. Beetje jammer dus. Toen ik de eigenaar uitlegde wat de bedoeling was geweest kreeg ik te horen dat hij daar absoluut niet aan zou beginnen.

Nee zal dat ook zeker niet laten doen. Bij de vorige kleermaker had ik dat ook heel erg, altijd maar ja zeggen.. En als je het dan komt ophalen is 't gewoon eigenlijk 3x niks.

Zou het zeker even laten oplossen Confrère, klinkt niet alsof je het jasje zo met vertrouwen gaat dragen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #783 Gepost op: 20 november 2012 - 11:09:48
Kom er trouwens net achter waarom bij dat jasje de schouder en mouw niet goed wil hangen: Geen mouw & schouderkop meer... Is bij de Nieuwe Schaar er gewoon afgeknipt. Die stukjes stof om te zorgen dat je mouw mooi naar beneden valt ipv naar binnen.

Als ik mijn overjas op ga halen zal ik er wel even iets van zeggen... Ik weet niet of je die stukjes nog los toe kan voegen of dat er nieuwe schoudervullingen nodig zijn, maar hij gaat het maar oplossen. Hij wilde de aanpassingen doen om te zorgen dat de schouders beter zouden vallen dan ze al deden, dan gaat hij daar maar voor zorgen ook!

Dat onderdeel zit vast aan de schouder en hangt bovenin de mouwkop, het heet overigens "snor". Als hij dat er serieus heeft afgehaald :shock: ](*,)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #784 Gepost op: 20 november 2012 - 11:55:32

Zou je hiervan een fotootje kunnen maken ben wel benieuwd wat hij er precies heeft afgehaald
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #785 Gepost op: 20 november 2012 - 19:40:26
@Sergio: Bedankt! Inderdaad bedoel ik de 'snor'. Alleen wist ik de naam niet.
Inderdaad zit er geen enkel stukje 'snor' meer in. Daarom knikt de mouw denk ik in en krijg je een accent op de schoudervulling/mouwkop. Precies wat -niet- de bedoeling was. Ik sta er ook van te kijken. Had niet gelijk door wat het probleem was, maar wel dat er iets mis was.

Enig idee of het mogelijk is een nieuwe 'snor' te plaatsen?

@jordi: Dit zit aan de binnenkant het pak. Kan wel een poging doen een foto van de schouder te maken, zodat je het effect kan zien van de afwezigheid van dit stukje stof.

guest45

• Gast
Reactie #786 Gepost op: 20 november 2012 - 23:52:11
Of je koopt spullen die je niet volledig moet laten vermaken.
Ben ik met je eens, maar dat is niet voor iedereen een optie.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #787 Gepost op: 21 november 2012 - 11:14:56
@Confrere: Het is zeker mogelijk om een nieuwe snor te maken. Als deze l*ldebehanger al niet in staat was de schouder netjes in te korten en het gewoonweg heeft weggelaten, vrees ik niet dat hij een nieuwe voor je kan maken. Overigens vind ik het wel een reden om je geld terug te vragen, dit kan echt niet.

Vanità - modern tailors

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #788 Gepost op: 21 november 2012 - 12:05:33
Vervelend, Confrère. Het is maar moeilijk van tevoren in te schatten welke kleermaker wel vaardigheid bezit.

Wellicht had deze meneer het niet zo op met 'movember', dat kan ook...

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #789 Gepost op: 21 november 2012 - 12:10:18
ik heb wat mottengaten in een broek, kan dat gerepareerd?
live and let die

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #790 Gepost op: 21 november 2012 - 12:42:24
Katoen of wol?

Vanità - modern tailors

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #791 Gepost op: 21 november 2012 - 12:42:55
tweed
live and let die

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel