Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478904 keer gelezen)

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers
Reactie #630 Gepost op: 09 mei 2012 - 14:19:03
fyi, ik ben tevreden met HSS in Amsterdam-west. Mouwen laten innemen perfect en goedkoop gedaan.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #631 Gepost op: 09 mei 2012 - 14:20:09
Goede tent. Kom ik ook altijd.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #632 Gepost op: 12 mei 2012 - 21:32:09
Voor de Noordwijkers (Z-H) onder ons, ik geloof SirBal, waar brengt gij het goed heen om te vermaken?
Ik heb een Barbour die moet worden ingenomen, alleen wil ik geen prutswerk. Ik vind het ook weer zoiets om voor kleermakerswerk helemaal naar Den Haag af te reizen. Zit er een in Leiden of is de turk in Noordwijk aan te raden?
Is het ook mogelijk om de schouders van een barbour te versmallen? Ik heb een M genomen terwijl ik meestal een S heb, maar dit is voor de mouwen.

EDIT: Voor de schouders geldt het voor zo'n 2 cm aan weerszijden.
Fashion can be bought, style one must possess

Winne2

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #633 Gepost op: 19 mei 2012 - 16:10:46
Net een Barba overhemd en Hydrogen cargo bij Iffet ondergebracht, die ingrijpend verbouwd moeten worden (smaller, smaller, smaller, korter korter korter). Ben benieuwd naar het resultaat, de investering is niet gering.

Ik had het over het forum, was'ie niet van op de hoogte! Maar vroeg me wel om door te geven dat ze verhuisd zijn: 50 meter verder, nu op nr. 205. Bij deze ;).
TAFKADM

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #634 Gepost op: 19 mei 2012 - 21:39:41
MrBrookfield,
Als Leiden niet te ver is? PM me.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Steffen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #635 Gepost op: 21 mei 2012 - 20:27:58
fyi, ik ben tevreden met HSS in Amsterdam-west. Mouwen laten innemen perfect en goedkoop gedaan.

Goede tent. Kom ik ook altijd.

Tnx, ik ga er van de week even wat naar toe brengen om uit te proberen. Ben benieuwd of ik net zo tevreden ben als jullie.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #636 Gepost op: 02 juni 2012 - 11:54:30
Welke toko gebruik je nu in Leiden dan Amadeus?

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #637 Gepost op: 02 juni 2012 - 12:18:15
In Leiden ga ik naar Nouretdin Karaadic, of wel Nouri (niet die van he Yugo tribunaal). Hij noemt zichzelf "de nieuwe" schaar op de Breestraat.

Hij heeft destijds de Diamant Schaar overgenomen van Uysal en die was al lang niet meer goed sinds zijn zoons het hadden overgenomen.

Nouri is goed, wel alles door Nouri zelf laten opnemen en afspelden en duidelijk laten merken dat je weet wat je wilt.

Ik ben heel tevreden.

P.S.
Laat je niet afschrikken door het eenvoudige rommelige stomerij/verstellers imago van deze winkel.
Laatst bewerkt op: 02 juni 2012 - 12:23:28 door Amadeus

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #638 Gepost op: 02 juni 2012 - 17:42:15
Wanneer is deze overgenomen? Heb er een paar jaar geleden een Corneliani broek laten verstellen, en daar wisten ze totale pattern mismatching toe te passen... Pinstripes zaten  all over the place. Eigenaar had het wel een beetje gefixed bij de band, want die zat ook niet recht, maar moet het een dezer dagen het bassin toch maar eens ergens laten aanpassen.

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #639 Gepost op: 02 juni 2012 - 21:11:44
Asgul Kledingreparatie op de Javastraat en IJburg, in Amsterdam.

Deze werd mij aanbevolen door een winkelier uit de 9 straatjes, en hij had zeker gelijk toen hij zei dat Asgul erg goed is, en goedkoop.
Hij begreep wat ik wil en was zelfs bereidt om iets te proberen wat geen andere kleermaker heeft aangedufd, namelijk de schouders van een shirt verbouwen.
Ik ben zeer tevreden.

Steffen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #640 Gepost op: 02 juni 2012 - 21:23:41

Deze werd mij aanbevolen door een winkelier uit de 9 straatjes, en hij had zeker gelijk toen hij zei dat Asgul erg goed is, en goedkoop.
Hij begreep wat ik wil en was zelfs bereidt om iets te proberen wat geen andere kleermaker heeft aangedufd, namelijk de schouders van een shirt verbouwen.
Ik ben zeer tevreden.

Thanks voor het delen. Ga het eens proberen. Blijft toch lastig een goede kleervermaker te vinden in 020 die je je kleding durft toe te vertrouwen. Hoe zijn zijn prijzen?

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #641 Gepost op: 02 juni 2012 - 22:07:49
@Confrère; 

Mijn voorgaande bericht kan mogelijk een beetje verwarrend zijn.

Er waren vroeger twee vestigingen van de “Diamant schaar” op de Breestraat.

1 op de hoek Breestraat en Papengracht op Breestraat nr 13. Na 40 meter rechts als je van het Noordeinde komt. Die moet je NIET hebben. Die heet nog steeds Diamant schaar en is nog steeds van de zoons van de oude heer Uysal en waardeloos qua werk (oude Uysal was in de ‘80er jaren wel goed).

2 op de Breestraat nr 112 dat is nu de Nieuwe Schaar van Nouri. Daar moet je zijn!
Dit was voorheen ook een vestiging van oude Uysal en sinds de overname door Karaadic (al ruim 7 of meer jaar geleden) is deze zaak prima. Deze vindt je tussen het “Trouwstraatje” en “het Gangetje” precies achter de bushalte. Verbouwen van bekken kan Nouri zeer goed is mijn ervaring. Dit kan je aan hem toevertrouwen.

Ik neem aan dat je de slechte ervaring hebt gehad met de vestiging op de hoek Breestraat en Papengracht. Als het anders is, zou het mij zeer verbazen.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #642 Gepost op: 02 juni 2012 - 22:22:29

Ik ben zeer tevreden.

Welke winkelier deed de aanbeveling, als ik vragen mag?

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #643 Gepost op: 02 juni 2012 - 22:23:52
Thanks voor het delen. Ga het eens proberen. Blijft toch lastig een goede kleervermaker te vinden in 020 die je je kleding durft toe te vertrouwen. Hoe zijn zijn prijzen?

Broek inkorten en van 21 naar 19 cm innemen, totaal €12,50 en goed gelukt. Shirt tailleren was dacht ik €7,50 of misschien zelfs minder.

Vittorio Marchesi raadde hem aan. Die heeft overigens erg mooie shirts. Ook 3 knoops boorden, maar ook gewoon nette spullen.

edit, typfoudt
Laatst bewerkt op: 02 juni 2012 - 23:05:03 door DrJkll

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #644 Gepost op: 02 juni 2012 - 22:39:32
Dank!