Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478903 keer gelezen)

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers
Reactie #645 Gepost op: 03 juni 2012 - 13:50:39
@Amadeus: Nee deze slechte ervaring was bij de Breestraat nr 112.
Wellicht hadden ze er een slechte dag. Ik ken inderdaad ook andere mensen die er gaag naar toe gaan... Maar mijn eerste ervaring was zodanig slecht, dat ik ze nog geen tweede kans heb gegeven... Broek uitleggen is nou niet echt de meest lastige klus.

De baas in de tent as ook erg commercieel... Wilde graag weten of ik nog meer Corneliani pakken had om te laten aanpassen... Want ik pakken zit veel geld. Liet weten dat dispuut van een vriendin van mij nog wel een lading jurken in moest laten korten... Maar daar had hij geen interesse in: Verdien je te weinig op, jurkje inkorten... Nee mouwtjes en kleine aanpassen bij pakken, dat is wat hij wilde doen. Kon je lekker op verdienen... Wel eerlijk, maar ik denk dat je beter alles aan kunt nemen dat je krijgt... Want als hij het wel gedaan had, en het was goed gegaan, grote kans dat die meiden ook wel met mantelpakjes, blazertjes, etc. komen...

@DrJkll: Shirt tailleren voor 7,50 euro is een nette prijs. Via de zijkanten en niet enkel plaatsen coupenaden neem ik aan? En aanpassing van de schouder? Bedoel je schouder inkorten of schoudernaad verplaatsen?

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #646 Gepost op: 03 juni 2012 - 15:05:07
Shirt inderdaad vanaf de zijkanten. Dat suggereerde hij zelf meteen, hij vond coupenaden ook maar amateuristisch staan. Dat stelde mij op mijn gemak.
Doordat mijn schouders enigszins naar voren staan heb ik wat stof op de rug en mouwaanzet (achter) over, hier heeft hij iets mee gedaan. Al weet ik niet precies wat. Hij vroeg daar ook maar €7,50 voor.
Laatst bewerkt op: 03 juni 2012 - 15:07:28 door DrJkll

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #647 Gepost op: 03 juni 2012 - 20:14:28
Heel erg netjes. Ook scherp dat hij het zelf ziet.
Houding doet veel bij RTW patronen.

Klinkt als een professional, en met scherpe prijzen!

Altijd wel belangrijk: Bij welke van de 2 zaken ben je geweest, en door wie ben je geholpen? Dat maakt soms ook nog wel eens uit...
Laatst bewerkt op: 03 juni 2012 - 20:16:32 door Confrère

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #648 Gepost op: 03 juni 2012 - 22:09:05
@ Confrère,

Tot nu toe ben ik daar altijd erg goed geholpen, volledig naar tevredenheid, al moet ik zeggen dat hij van mij wel zeer uitvoerige instructie krijgt.
Wellicht heb je een keer bad luck gehad.
Commercieel is hij zeker, maar hij werkt er ook hard voor en zijn prijzen zijn heel redelijk.
Als ik om 7`00 uur -s'morgens door de Breestraat kom is hij al aan het werk en voor 20`00 uur stopt hij niet.

Ik zou het daar zeker nog eens proberen.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #649 Gepost op: 03 juni 2012 - 22:11:11
Ik was bij de zaak aan de Javastraat, de naam van de beste man weet ik niet, maar iedere keer dat ik er was werd ik door hem geholpen, dus ik denk dat hij die zaak alleen runt.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #650 Gepost op: 04 juni 2012 - 07:17:00
@Amadeus: Ik sluit het niet uit dat het inderdaad gewoon een slechte dag van de man was... Niet zo vreemd als je van 7:00 tot 20:00 werkt ;). Misschien probeer ik het nog wel een keer. Er zijn inderdaad genoeg mensen die veel vertrouwen in die vent hebben...

@DrJkll: Alright. Ik zal het onthouden. Klinkt als een goede zaak in Amsterdam. Bedankt!

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #651 Gepost op: 04 juni 2012 - 10:03:00
Ik heb nu 8 hemden mouwen laten inkorten bij Het Beste in de Scheldestraat, niets dan lof. Machet weer mooi aangezet en goed afgewerkt. Wel 21,50 per stuk, vind ik aan de prijs.
The man with style, is the man who can smile

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #652 Gepost op: 04 juni 2012 - 10:41:43
Ik heb nu 8 hemden mouwen laten inkorten bij Het Beste in de Scheldestraat, niets dan lof.

Told you so. :)

JBID

• Bekijk profiel
Reactie #653 Gepost op: 05 juni 2012 - 11:47:07
De meeste posts gaan in dit topic over het vermaken van hemden en pakken. In mijn geval wil ik drie spijkerbroeken laten versmallen (van 34~33 naar 32). Het trainen, anders eten én mijn smaak zorgt ervoor dat ik een aantal spijkerbroeken strakker wil. Strakker bij de onderkant buik, heup, boven en onderbenen. Nu begreep ik uit meerdere topics dat dit vaak lastig is.

Kunnen jullie eentje aanraden die hier zeker wel ervaring mee heeft? Ik heb gebeld met Asgul en die gaf aan dat het kon, maar het natuurlijk eerst wou zien.
Iedere dag op zijn paasbest!

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #654 Gepost op: 05 juni 2012 - 12:26:54
Nog een compliment: net een zomerjasje opgehaald bij stomerij Hendrikse in de Beethovenstraat, ze hadden op eigen initiatief de MoP knopen stuk voor stuk ingepakt in zilverfolie :-({|= En alles weer helemaal schoon natuurlijk ;-)

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #655 Gepost op: 05 juni 2012 - 12:35:58
En geen platgestreken revers? Ben jij toevallig wel eens bij Multiclean geweest?

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #656 Gepost op: 05 juni 2012 - 12:39:13
Ja die revers is wel lastig, 2,5 knoops snappen ze bijna nergens (en ook hier niet). Maar dat valt vanzelf weer goed in mijn ervaring.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #657 Gepost op: 05 juni 2012 - 12:46:32
Lijkt me toch niet zo ingewikkeld, als het je vak is. Eens proberen dan maar, bedankt.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #658 Gepost op: 05 juni 2012 - 14:01:09
Nog een compliment: net een zomerjasje opgehaald bij stomerij Hendrikse in de Beethovenstraat, ze hadden op eigen initiatief de MoP knopen stuk voor stuk ingepakt in zilverfolie :-({|= En alles weer helemaal schoon natuurlijk ;-)
Briljant! Overigens is dat volgens mij wel een hele goede stomerij?
Ik ga voor de moeilijke dingen ook wel eens naar die stomerij in de A. Cuypstraat (tussen McD en Binnen Buiten).
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #659 Gepost op: 05 juni 2012 - 14:55:16
Kunnen jullie eentje aanraden die hier zeker wel ervaring mee heeft? Ik heb gebeld met Asgul

Bij mij heeft hij de pijpen van boven tot onder smaller gemaakt, dus dat kan hij iig voor jou ook doen, de rest lijkt me ook te doen voor hem.