Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729118 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #750 Gepost op: 06 januari 2011 - 07:06:47

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #751 Gepost op: 06 januari 2011 - 07:30:47
Wat een ontzettend geneuzel dit.

Al dat gedoe over originele fabrieksleesten en het in leven houden van de illusie dat dezelfde tachtigjarige Brit die de schoentjes in elkaar heeft genaaid bij een verzoling zijn oude werk in ere herstelt is toch wel je reinste kul. Daarnaast: schoenen komen niet eens meer in de buurt van de originele leestvorm na een tijdlang intensief dragen. Een paar schoenen daar weer op dwingen kan volgens mij alleen averechts werken.

Gewoon bij een goede schoenmaker goede, stevige zolen eronder laten zetten en er weer flink en veel op lopen. Goede poetsbeurt op zijn tijd en die dingen gaan vanzelf leven.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #752 Gepost op: 06 januari 2011 - 07:50:12
Dat bedoelde ik in andere bewoordingen ook ongeveer
Be yourself no matter what they say

Mediaman

• Gast
Reactie #753 Gepost op: 06 januari 2011 - 10:55:08
Dat zeg ik.  :mrgreen:

Charlie

• Gast
Reactie #754 Gepost op: 08 januari 2011 - 12:30:02
Vandaag heb ik een antwoord ontvangen van C&J. Ze zeggen dat een verzoling in de fabriek beter is omdat men dan gebruik maakt van de originele leest en dezelfde onderdelen, zoals de zolen, de kurk, binnenzolen, welts, etc. zodat de schoenen er weer op dezelfde manier uitzien als bij de aankoop het geval was. Wanneer de schoenen buiten de fabriek worden gemaakt zorgt dit ervoor dat ze niet exact dezelfde spullen gebruiken en dus niet dezelfde kwaliteitsstandaard aanhouden, maar het belangrijkste is toch wel het feit dat de leesten en de naalden niet correct zijn (te lang, te kort, te breed, etc.). Dit zorgt voor een minder lange levensduur van de schoen en veroorzaakt vaak ook nog eens verdere problemen.

Verder vertelden ze ook dat Church, Edward Green, John Lobb Bootmaker (St James) allemaal aanraden om de schoenen terug te brengen naar de fabriek omdat je dan verzekerd bent van hoge kwaliteit en een goede afwerking. Het jammere is alleen dat ik ben vergeten te vragen of ze de schoenen zelf nog verzolen wanneer deze door een ander reeds verzoold zijn. Bij EG en JL nemen ze de schoen dan geloof ik niet meer terug, maar bij C&J weet ik het niet zeker.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #755 Gepost op: 08 januari 2011 - 12:53:16
Duh. Had je iets anders verwacht?

Charlie

• Gast
Reactie #756 Gepost op: 08 januari 2011 - 13:07:12
Neen, natuurlijk niet.

Mikael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #757 Gepost op: 08 januari 2011 - 13:10:20
Het jammere is alleen dat ik ben vergeten te vragen of ze de schoenen zelf nog verzolen wanneer deze door een ander reeds verzoold zijn. Bij EG en JL nemen ze de schoen dan geloof ik niet meer terug, maar bij C&J weet ik het niet zeker.

Het is standaard en ze maken allemaal geen werk, als de schoenen elders anders verzoold zijn.
Zie het brief van Church.

Dear X,

You may either choose to return your shoes through any stockist in your area, or direct to us at the address below:

Factory Shop
Church & Co Ltd
Spencer Street
St James
Northampton
NN5 5JB

Telephone: 01604 593313
Opening times: Mon-Fri 9:30 – 4:30
Sat 9:30 – 2:00
Sun CLOSED

Please ensure you enclose a letter along with your shoes, detailing the reason for your return, a return address and a contact telephone number. Once the repair has been carried out, we will contact you for payment details.

The repair cost is ?85 plus postage, with a delivery time of approximately 5 weeks depending on factory holidays or work-flow at the time of receipt.

Please note that we do not accept shoes back for repair once they have been repaired by an external source other than Church, as the shoes have been subjected to a process which is not compatible with our normal repair operations.

Assuring you of our best attention at all times, please do not hesitate to contact the Factory Shop if you require further information regarding your repair.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #758 Gepost op: 11 januari 2011 - 15:37:28
Het zijn net printers.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #759 Gepost op: 11 januari 2011 - 15:42:18
Valt me nog goed mee. 85 pond plus verzendkosten voor volledig onderwerk.

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #760 Gepost op: 11 januari 2011 - 17:05:24
Als er embouts onder de zolen zijn gezet, zien de heren fabrikanten dit niet als een probleem dat er aan de zool gewerkt is?

Charlie

• Gast
Reactie #761 Gepost op: 11 januari 2011 - 19:05:00
Dat hangt geheel van het merk af. Bij C&J vinden ze het qua embouts niet erg (mits door een vakman uitgevoerd), maar bij EG zou ik de embouts door hen zelf eronder laten zetten, want zij doen daar wat moeilijker over...

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #762 Gepost op: 11 januari 2011 - 19:26:00
...bij EG zou ik de embouts door hen zelf eronder laten zetten, want zij doen daar wat moeilijker over...

Zeikerds
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #763 Gepost op: 18 januari 2011 - 16:02:05
Nieuw Rendenbach zooltje.

[attachment deleted by admin]
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #764 Gepost op: 19 januari 2011 - 11:11:56
Zeikerds
Voor mij een reden geen EG te kopen dan (tenzij MTO met gelijk die dingen eronder). Moet toch niet zo zijn dat ik voor een verrichting van nog geen 20 euro die dingen naar de UK moet sturen.