Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729103 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #690 Gepost op: 12 december 2010 - 13:34:23
Halve zolen,...

Charlie

• Gast
Reactie #691 Gepost op: 12 december 2010 - 13:48:16
Verhaal

Dat doe ik ook helemaal niet, maar je bent wel vergeten een essentieel onderdeel te citeren en dat is "Een echter schoenmaker laat naar mijn idee zijn klant nooit met een halve verzoling de deur uit gaan, tenzij de klant hier uitdrukkelijk zelf om verzoekt." en dus valt Kalf binnen die categorie omdat hij enkel halve verzolingen op verzoek eronder plaatst. Zou hij totaal geen halve verzolingen doen, dan zou hij wat minder goed kunnen concurreren.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #692 Gepost op: 12 december 2010 - 13:51:08

Grote woorden Charlie, maar ik vraag me af of je weet waar je het over hebt.
Ook Nils Kalf, volgens jou wel een echte schoenmaker, biedt (pro-actief)  halve verzolingen aan. Dat weet ik uit eigen ervaring. Dus praat niet zo raar.

Charlie

• Gast
Reactie #693 Gepost op: 12 december 2010 - 14:01:09
Aghh. Niet gezien, dank. Ja, dan ben ik toch genoodzaakt om in dat geval mijn woorden terug te nemen.

Excuus voor mijn grootse onkunde dan maar, gents.  O:)

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #694 Gepost op: 12 december 2010 - 14:02:28
Dit siert je dan weer wel.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #695 Gepost op: 12 december 2010 - 14:02:39
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #696 Gepost op: 12 december 2010 - 14:04:02
Maar wat is dan je conclusie Charlie? Dat Kalf een lakse, respectloze schoenmaker is of dat je flauwekul hebt lopen verkondigen?

Dit siert je dan weer wel.

Het zou hem sieren als hij niet pas na tig pogingen van evenzoveel leden zou toegeven.
Laatst bewerkt op: 12 december 2010 - 14:05:46 door floriss
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #697 Gepost op: 12 december 2010 - 14:05:26
Wat een gezuig hier.

Charlie

• Gast
Reactie #698 Gepost op: 12 december 2010 - 14:05:35
Dat het in het geval van Kalf, onjuist is wat ik heb gezegd.

Het zou hem sieren als hij niet pas na tig pogingen van evenzoveel leden zou toegeven.

Tja, dikke kop éh.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #699 Gepost op: 12 december 2010 - 14:23:41
want hij raad altijd complete verzolingen aan.
Mja, nog niet echt sterk hoor Charlie. Beetje het 'Wij van WC-eend raden WC-eend aan'. De man moet er van leven hè? Een telefoonverkoper raadt ook altijd dure telefoons en dure abonnementen aan, om maar een vergelijking te noemen.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #700 Gepost op: 12 december 2010 - 17:42:39
Wat een gezuig hier.
schijnt lekker te zijn vandaar.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #701 Gepost op: 16 december 2010 - 19:41:20
Even een crosspost uit het StefanoBi topic, aangezien mijn vraag eigenlijk meer hier thuishoort:

(...) Helaas heb ik ze ruim een maat te groot gekocht (oh, door schade en schande wordt men wijs) waardoor ik ze toch niet zo vaak draag als ik eigenlijk zou willen.

(...)
(...)

Met een flink paar kousen en een extra zooltje is het wel enigszins te doen. Weet iemand wellicht nog andere opties om te schoen voor het draagplezier te verkleinen? Is het mogelijk om bij een volle verzoling extra kurk in de schoen te laten verwerken; is het mogelijk om een permanente dikkere binnenzool te laten aanbrengen?

Charlie

• Gast
Reactie #702 Gepost op: 16 december 2010 - 19:53:25
Je zou inderdaad eens kunnen kijken of een permanente binnenzool mogelijk is, alleen ik weet niet zeker of dit het probleem oplost. Is de fitting wel correct?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #703 Gepost op: 16 december 2010 - 19:58:55
Even een crosspost uit het StefanoBi topic, aangezien mijn vraag eigenlijk meer hier thuishoort:

Realiseer me dat ik nog nooit een foto van mijn StefanoBi derbys gepost heb. Helaas heb ik ze ruim een maat te groot gekocht (oh, door schade en schande wordt men wijs) waardoor ik ze toch niet zo vaak draag als ik eigenlijk zou willen.

Blijf het een mooie (casual) schoen vinden en de kwaliteit van het leer is superieur aan al mijn andere schoenen, echt boterzacht.

Haha, de tekening is een uit het leer gesneden patroon, van Arabische origine, zo begreep ik toentertijd van de StefanoBi site. Zal als ik terug ben een duidelijker foto maken, 't is echt mooi gedaan.

Met een flink paar kousen en een extra zooltje is het wel enigszins te doen. Weet iemand wellicht nog andere opties om te schoen voor het draagplezier te verkleinen? Is het mogelijk om bij een volle verzoling extra kurk in de schoen te laten verwerken; is het mogelijk om een permanente dikkere binnenzool te laten aanbrengen?

Ik vind het een onzalig plan om te investeren in een schoen waarvan je weet dat de maat niet goed is. Dan kun je volgens mij beter je verlies nemen. Ergo: verkopen/ doneren en kijken of je de schoen een maat kleiner kunt vinden of zoeken naar een geschikt alternatief.

Het is geen baanbrekend inzicht maar schoenen zijn het fundament waarop je hele lichaamsgewicht rust. Het zou me niet verbazen als problemen in de pasvorm doorwerken in enkels, knieën, heupen of rug.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #704 Gepost op: 16 december 2010 - 19:59:25
(...) Is de fitting wel correct?

Hoe bedoel je Charlie?

Dat ze te groot zijn is volledig mijn eigen schuld, ik zit qua maatvoering (blijkt nu) tussen de maat 7,5 en 8 (41,5), deze schoenen zijn maat 9 (43, o.i.d.). Het was mijn eerste paar 'echte' schoenen, daarvoor droeg ik altijd sneakers in maat 43. Ik heb ze uit onervarenheid en angst voor krapheid toentertijd comfortabel zittend gekocht, maar door uitlopen zijn ze inmiddels veel en veel te groot.

Met de schoen is niks mis, met mij toen daarentegen...