Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729112 keer gelezen)

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #720 Gepost op: 05 januari 2011 - 13:34:14
Terugsturen naar EG kost rond de 300 heb ik gehoord... Krijg je wel nieuwe schoenen terug.
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #721 Gepost op: 05 januari 2011 - 13:35:39
Is het de dagwaarde van de schoen dan nog wel waard om ze naar het atelier te sturen? Dan ben je bij Kalf oid goedkoper uit en krijg je ook prima werk terug. Danny geeft je schoenen bijvoorbeeld toch ook een "als nieuw-behandeling" voor een bedrag lager dan 300 euro.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #722 Gepost op: 05 januari 2011 - 13:44:50
Als je ze als nieuw terug krijgt is de dagwaarde toch niet relevant? Een nieuw paar EG heb je niet voor 300 e ;-)
The man with style, is the man who can smile

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #723 Gepost op: 05 januari 2011 - 14:08:09
Ja dat klopt natuurlijk haha. Wat ik bedoel te zeggen is: Is de draagschade, als je dit zo kan noemen, aan het bovenwerk (plooien, krassen etc.) de prijs van de verzoling aldaar nog waard of wordt dit ook weggewerkt?
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Charlie

• Gast
Reactie #724 Gepost op: 05 januari 2011 - 14:33:52
Volgens mijn bronnen kost dat bij EG rond de €180 en niet €300. Het lijkt me overigens ook vrij sterk, maargoed het beste is om gewoon even een mailtje te sturen of te bellen.

Overigens moet je nog wel €35 euro verzendkosten rekenen bij C&J.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #725 Gepost op: 05 januari 2011 - 15:41:27
180 Voor een reparatie zoals dat dan zou ik sowieso nooit meer naar een 'gewone' schoenmaker gaan. Weet iemand of dat bij Santoni ook kan heb daar nooit iets over gezien maar wel vaag van gehoord via de meneer van die ene winkel in Sluis.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #726 Gepost op: 05 januari 2011 - 15:49:03

Laten we in het geval van C&J niet vergeten dat de Rendenbach zolen waar je bij Nils voor kunt kiezen, van merkbaar betere kwaliteit zijn dan het zoolleer dat C&J zelf gebruikt, met name voor benchgrades.

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #727 Gepost op: 05 januari 2011 - 15:51:24
Volgens mijn bronnen kost dat bij EG rond de €180 en niet €300. Het lijkt me overigens ook vrij sterk, maargoed het beste is om gewoon even een mailtje te sturen of te bellen.

Dit is wat ik van iemand gehoord heb. Maar als een nieuwe MTO schoen ook boven de 1000,- zit waarom zou een compleet nieuw onderwerk geen 300 kunnen zijn?
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #728 Gepost op: 05 januari 2011 - 16:21:59
Volgens mij heeft Migliore wel eens zijn C&J naar de fabriek laten sturen :?: En ik weet bijna zeker dat het een stuk duurder is dan 100 euro, meer het dubbele (afhankelijk van het merk uiteraard).

Wordt er dan ook wat aan het leer van het bovenwerk gedaan?
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #729 Gepost op: 05 januari 2011 - 16:24:49
Laten we in het geval van C&J niet vergeten dat de Rendenbach zolen waar je bij Nils voor kunt kiezen, van merkbaar betere kwaliteit zijn dan het zoolleer dat C&J zelf gebruikt, met name voor benchgrades.
Ik ga idd altijd redelijk snel door C&J zolen heen heb ik 't idee.

Eén paar Connaughts is bij mij toe aan restauratie, volledig nieuw onderwerk. En er zitten haarscheurtjes in 't bovenleer bij de rechter kleine teen (door de pekel denk ik :( ). Hoop dat daar iets aan gedaan kan worden.
Laatst bewerkt op: 05 januari 2011 - 16:27:43 door Nexus
Fashion can be bought. Style one must possess.

Charlie

• Gast
Reactie #730 Gepost op: 05 januari 2011 - 16:26:05

Daar zul je ongetwijfeld gelijk in hebben, maar C&J zet ze terug op de originele leest, en Nils Kalf niet. Als je te vaak een verzoling laat uitvoeren zonder de originele leest, dan zal uiteindelijk de schoen enigszins zijn vorm verliezen.

Dit is wat ik van iemand gehoord heb. Maar als een nieuwe MTO schoen ook boven de 1000,- zit waarom zou een compleet nieuw onderwerk geen 300 kunnen zijn?

Het zou kunnen, maar volgens mijn bronnen is dat niet juist en eerlijk gezegd vind ik €300 wel erg veel voor een verzoling. Migliore kan daar ongetwijfeld wat meer info over geven!

Ooh, Miglioooore!

Wordt er dan ook wat aan het leer van het bovenwerk gedaan?

Het wordt wat opgepoetst, ja. Tenzij jouw poetswerk van superieure kwaliteit is... :P

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #731 Gepost op: 05 januari 2011 - 16:47:42
Daar zul je ongetwijfeld gelijk in hebben, maar C&J zet ze terug op de originele leest, en Nils Kalf niet. Als je te vaak een verzoling laat uitvoeren zonder de originele leest, dan zal uiteindelijk de schoen enigszins zijn vorm verliezen.

Die is hij toch al kwijt doordat ik hem gedragen heb. Eerlijk gezegd vind ik het voor mijn C&J's wat veel moeite. Als ik EG's bezat zou ik die moeite mogelijk wel doen.

Mediaman

• Gast
Reactie #732 Gepost op: 05 januari 2011 - 16:51:21
Ik zet een beetje mijn vraagtekens bij het op originele leest span verhaal bij de fabrikanten. Is het zeker dat bijvoorbeeld C&J een schoen gemaakt op een 348 leest ook oplapt op deze leest. Idem bij een 358 leest, etc.

Charlie

• Gast
Reactie #733 Gepost op: 05 januari 2011 - 17:04:08
Die is hij toch al kwijt doordat ik hem gedragen heb.

Hoezo? De vorm van de leest blijft voor een erg groot gedeelte behouden, ook al draag je de schoen, lijkt me zo?  :-k

Ik zet een beetje mijn vraagtekens bij het op originele leest span verhaal bij de fabrikanten. Is het zeker dat bijvoorbeeld C&J een schoen gemaakt op een 348 leest ook oplapt op deze leest. Idem bij een 358 leest, etc.

Ik denk dat je ervan uit kunt gaan dat ze de schoen op de originele leest terug zetten. Je kunt er vraagtekens bij zetten, maar ik zou niet weten waarom ze dat niet zouden doen. En ja, het is een kwestie van vertrouwen.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #734 Gepost op: 05 januari 2011 - 17:05:35
de schoen heeft in die jaren toch de vorm van de voet van de beloper aangenomen? waarom dan met geweld op de originele leest ?

Ik geloof er geen reet van dat ze dat in de fabriek wel doen, ze moeten dan van elke maat en leest type metalen leesten hebben om de reparatie uit te voeren.

Be yourself no matter what they say