Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729135 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #810 Gepost op: 09 mei 2011 - 22:55:03
Begrijp het niet echt eerlijk gezegd. Het stuk zool tussen waar de hak ophoudt en waar de 'halve zool' begint, dat stuk slijt toch nooit omdat het niet met de grond in aanrijking komt als je loopt? Waarom zou je dat mee laten nemen bij het verzolen?

Omdat het anders geen geheel wordt?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #811 Gepost op: 09 mei 2011 - 23:01:13
Het is wel een beetje nouveau om schoenzolen vanuit esthetisch oogpunt te benaderen. Eigenlijk.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #812 Gepost op: 10 mei 2011 - 00:15:19
Ja, want dan kan de gehele zool er weer tegen aan. Als je alleen de voorkant bijvoorbeeld laat verzolen dan is de kans daar dat je de achterkant ook weer een keer snel moet laten verzolen, terwijl als je een gehele verzoling laat uitvoeren het weer in balans is. Als je begrijpt wat ik bedoel?

Ikzelf ben nooit echt fan geweest van halve verzolingen omdat dit eerder tot problemen leidt dan een gehele verzoling i.e. eventueel loslaten van het nieuwe stuk, e.d.

:roll:

Hoeveel paar schoenen heb jij al laten verzolen? En bij hoeveel daarvan leidden de 'halve verzolingen eerder tot problemen'?

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
re: [schoenen - verzolen] waar? hoe duur? wat?
Reactie #813 Gepost op: 10 mei 2011 - 00:19:23
Die discussie is pas al uitgebreid gevoerd, laten we het daarbij houden.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #814 Gepost op: 10 mei 2011 - 00:22:08
Oh, dat had ik niet gezien, excuses. Maar blijkbaar heeft Charlie dan niet geleerd van die discussie  :mrgreen:

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
re: [schoenen - verzolen] waar? hoe duur? wat?
Reactie #815 Gepost op: 10 mei 2011 - 00:25:43
Dat geeft niet joh, en af en toe is iedereen een beetje koppig.
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #816 Gepost op: 10 mei 2011 - 20:58:50
Geinig, de hele/halve zool discussie begint elke 3 pagina's gewoon weer van vooraf aan.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #817 Gepost op: 10 mei 2011 - 21:32:57
Geinig, de hele/halve zool discussie begint elke 3 pagina's gewoon weer van vooraf aan.

QFT! :lol:

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #818 Gepost op: 10 mei 2011 - 22:58:28
Oh maar ik probeerde die discussie niet aan te wakkeren. In dat opzicht heeft Charlie gewoon ongelijk.

Ik probeerde hem slechts erop te wijzen dat hij niet eens kan weten dat hij ongelijk heeft, omdat hij net komt kijken en daarnaast niet steeds moet doen alsof dat niet zo is   O:)

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #819 Gepost op: 11 mei 2011 - 10:50:46
klopt helemaal Ramone, iedereen is dat geblaat van Charlie wel een beetje zat.

on topic ik laat ook altijd halve zolen zetten, met een zwavelstaart hak kan dat voor ca 50 euro. Het gaat imho nergens over om iedere keer een volledig nieuw onderwerk er onder te zetten.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #820 Gepost op: 11 mei 2011 - 11:39:23
Dat Charlie alleen maar blaat is onzin, die discussie was inhoudelijk correct gevoerd en hij draagt absoluut zijn steentje bij aan discussies. Daarbij, ik hoef een schoen slechts een keer in de twee tot drie jaar te verzolen en een nieuw onderwerk en bijbehorend voetbed vind ik zeker de meerprijs van een halve verzoling waard.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #821 Gepost op: 11 mei 2011 - 11:41:10
De meerprijs van een hele verzoling bedoel ik natuurlijk.

Charlie

• Gast
Reactie #822 Gepost op: 11 mei 2011 - 12:28:07
klopt helemaal Ramone, iedereen is dat geblaat van Charlie wel een beetje zat.

on topic ik laat ook altijd halve zolen zetten, met een zwavelstaart hak kan dat voor ca 50 euro. Het gaat imho nergens over om iedere keer een volledig nieuw onderwerk er onder te zetten.

Tja, dan lees je mijn geblaat toch niet, zal er geen nacht wakker van liggen wat men van mij vindt - de meeste ken ik toch niet.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #823 Gepost op: 11 mei 2011 - 12:42:35
Dat Charlie alleen maar blaat is onzin, die discussie was inhoudelijk correct gevoerd en hij draagt absoluut zijn steentje bij aan discussies. Daarbij, ik hoef een schoen slechts een keer in de twee tot drie jaar te verzolen en een nieuw onderwerk en bijbehorend voetbed vind ik zeker de meerprijs van een halve verzoling waard.

Dan moet je vanaf pagina 22 nog maar eens goed teruglezen. Knap als je dan nog concludeert dat de discussie inhoudelijk correct was. Er zitten een hoop ongefundeerde en onterechte constateringen bij. Dat je liever een volledige verzoling wil kan ik me prima voorstellen, dat het per definitie beter is voor je schoen dan een goed uitgevoerde halve verzoling is onzin. Maar goed, hierop doorgaan zou een herhaling van zetten zijn.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #824 Gepost op: 11 mei 2011 - 12:48:05
Ja we gaan er niet verder op door, lijkt me ook wat nutteloos.