Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729139 keer gelezen)

Schoenhersteller

• Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #825 Gepost op: 03 juni 2011 - 10:00:24
Halve of hele verzolingen, alles staat of valt met kwaliteit. Halve zolen kunnen prima, maar mits de aanslag/las verbinding goed is uitgevoerd. En daar schort het bij heel veel schoenmakers aan.

Vaak is het verloop niet goed geschuurd, dan krijg je die bolling/verdikking van het leer op dat punt.
En dan natuurlijk het lijmen van het geheel, ook dat is een kunst apart en word vaak niet goed gedaan. En dat te samen met het niet correct schuren, wat veel spanning veroorzaakt is het vragen om losgaan.

Maar ook met hele verzolingen kan er veel misgaan, dus let ook daar op.

Maar is wel het mooiste natuurlijk :-D

Vraag aan Dantes over die C&J's, kan je zien in de binnenzool of daar nu een stikdraad loopt? Aan de steek te zien lijkt hij wel doorgenaaid? Blake dus. Correct me if i'm wrong!

gr Ger
Laatst bewerkt op: 03 juni 2011 - 10:02:54 door Schoenhersteller

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #826 Gepost op: 03 juni 2011 - 11:30:18
Wat kost een paarschoenen laten verzolen (inclusief hakken) in Nederland eigenlijk bij een beetje fatsoenlijke schoenmaker? Ik heb onlangs onderstaand paar C&J tassel loafers laten verzolen bij een goede schoenmaker ('ambachtelijk') die me was aanbevolen

Ik vind deze dus echt vreselijk lelijk verzoold!!!
Lijkt wel een amateur!!

Bij halve zool krijg ik ze zoals onderstaand terug.... lijkt er toch meer op dacht in zo!

[attachment deleted by admin]
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Ruben Bakker

• Gebruiker
  • Eigenaar Tailored. / Bespoke Shirtmaker
    • Bekijk profiel
Reactie #827 Gepost op: 22 juni 2011 - 02:51:44
Na al deze horrorverhalen gelezen te hebben word ik een beetje angstig. Ik heb hier een paar suede Santoni's, wat voor maakwijze het is zou ik niet weten, ze komen bij Oger vandaan.

Er begint een klein scheurtje te komen exact waar je voet buigt, nu nog bij slechts 1 schoen, maar hoog tijd om te gaan verzolen dus voor ik er verder nog op loop. Ik wil echter kostte wat kost (letterlijk) voorkomen dat ofwel de vorm van de schoen veranderd, ofwel er prutswerk word geleverd wat je van de buitenkant niet ziet, en de eerstvolgende keer dat je je schoenen moet laten verzolen je alsnog een probleem hebt. Graag iemand met know-how dus van het vak.

Ik hoor steeds Nils Kalf hier in dit topic, ik heb echter niet zoveel zin om naar Amsterdam te reizen (tenzij het niet anders kan)voor het afleveren en weer ophalen van schoenen. Vraag is dus, wat is het aanbevolen adres hier in Rotterdam/Den Haag?
Laatst bewerkt op: 22 juni 2011 - 02:55:25 door Ruben Bakker

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #828 Gepost op: 22 juni 2011 - 06:34:51
Je kunt je schoenen ook opsturen naar Nils :idea:
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #829 Gepost op: 22 juni 2011 - 19:17:27
Bij Berlioz in Rotterdam kan je je schoenen rustig achterlaten heb ik me laten vertellen.

http://www.berliozmaatschoenen.nl/
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mediaman

• Gast
Reactie #830 Gepost op: 22 juni 2011 - 19:18:44
Bij Berlioz in Rotterdam kan je je schoenen rustig achterlaten heb ik me laten vertellen.

http://www.berliozmaatschoenen.nl/

Ja hoor, doen ze keurig.

Ik ga zelf binnenkort eens vragen of ze de rubber zolen van mijn Santoni gympen kunnen vervangen.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #831 Gepost op: 22 juni 2011 - 19:25:41
Prijzen in 2010:

Halve lederen zool met hak komt op 70 euro.
Een heel onderwerk is 135 euro.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #832 Gepost op: 22 juni 2011 - 20:07:31
Ja hoor, doen ze keurig.

Ik ga zelf binnenkort eens vragen of ze de rubber zolen van mijn Santoni gympen kunnen vervangen.

Laat even weten of dat mogelijk is aub.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #833 Gepost op: 25 juni 2011 - 15:49:30
Bedankt voor je antwoord. Inmiddels ben ik tot het inzicht gekomen dat het gebruik van de originele leest bij het opspannen  en het gebruik van originele materialen inderdaad een meerwaarde vormt ten opzichte van een 'Nederlandse' verzoling.

En -na nog wat meer denkwerk- 180° gedraaid. Ze gaan naar Nils Kalf. Voor de 160GBP die C&J rekent (inclusief verzendkosten), kan ik bij Nils Kalf anderhalf paar schoenen laten verzolen. Bovendien lijkt een Rendenbach-zool een prima alternatief en geloof ik niet dat een schoenmaker vierentwintig jaar zaken kan doen zónder dat hij goed werk levert.

Voor wat betreft 'de originele leest' ik denk dat dat mooie folklore is. Bij bespoke heb je een 'eigen' leest waarvan ik denk dat het de moeite waard is, maar ik duw er om de drie dagen gewoon generieke schoenspanners in. Vandaar.

Charlie

• Gast
Reactie #834 Gepost op: 25 juni 2011 - 16:34:15
Voor wat betreft 'de originele leest' ik denk dat dat mooie folklore is. Bij bespoke heb je een 'eigen' leest waarvan ik denk dat het de moeite waard is, maar ik duw er om de drie dagen gewoon generieke schoenspanners in. Vandaar.

Daar zeg je inderdaad wel iets wat ook plausibel is. Bij besproken schoenen lijkt het me inderdaad verstandig dat je ze gewoon laat verzolen waar je ze ook hebt laten maken, immers als je €2500 voor besproken schoenen neerlegt dan maakt die €160+ - eens in de zoveel jaar - ook niks meer uit.

Als ik EG schoenen had, dan zou ik ze overigens wel weer bij EG laten verzolen, omdat hier dus ook weer de 'op de leest' spanners in zitten.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #835 Gepost op: 25 juni 2011 - 17:10:08
Ik denk dat je bij Besproken schoenen wel meer als 160 pond kwijt ben voor een verzoling.

Charlie

• Gast
Reactie #836 Gepost op: 25 juni 2011 - 17:22:36
Vandaar ook de + hè, Gusto.

Mediaman

• Gast
Reactie #837 Gepost op: 25 juni 2011 - 17:54:57
Vandaar ook de + hè, Gusto.

Is het dan € 175,- nog nog meer +?

Zo ja; dan vind ik het wel een goed idee om er ++ van te maken.

Ik begrijp wel dat het besproken heet, heel wat over te zeggen.

Charlie

• Gast
Reactie #838 Gepost op: 25 juni 2011 - 17:57:19
Weet ik veel, geen idee hoeveel dat bij bijvoorbeeld JLB of EG is.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #839 Gepost op: 25 juni 2011 - 18:01:06
Zo ja; dan vind ik het wel een goed idee om er ++ van te maken.

Maak er maar x van.