Ik vind het een onzalig plan om te investeren in een schoen waarvan je weet dat de maat niet goed is. Dan kun je volgens mij beter je verlies nemen. Ergo: verkopen/ doneren en kijken of je de schoen een maat kleiner kunt vinden of zoeken naar een geschikt alternatief.
Het is geen baanbrekend inzicht maar schoenen zijn het fundament waarop je hele lichaamsgewicht rust. Het zou me niet verbazen als problemen in de pasvorm doorwerken in enkels, knieën, heupen of rug.
Goede suggestie, Don! Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken.
Nu denk ik echter dat de problemen enigszins mee zullen vallen, ik draag in mijn schoenen sinds begin dit jaar een podotherapeutisch halfzooltje waardoor mijn houding redelijk wordt gecorrigeerd, ook in iets grotere schoenen. Mochten de mogelijkheden om te schoen voor het gevoel wat te verkleinen redelijkerwijs haalbaar zijn zal het met de toevoeging van mijn zooltje voor mijn houding nog te doen zijn.
Als het toch een enorm ingewikkeld of
onzalig verhaal blijkt zal ik er vanaf zien en andere opties bekijken, voorlopig vind ik het echter te zonde om mijn schoenen al compleet af te schrijven.