Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729108 keer gelezen)

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #705 Gepost op: 16 december 2010 - 20:05:01
Ik vind het een onzalig plan om te investeren in een schoen waarvan je weet dat de maat niet goed is. Dan kun je volgens mij beter je verlies nemen. Ergo: verkopen/ doneren en kijken of je de schoen een maat kleiner kunt vinden of zoeken naar een geschikt alternatief.

Het is geen baanbrekend inzicht maar schoenen zijn het fundament waarop je hele lichaamsgewicht rust. Het zou me niet verbazen als problemen in de pasvorm doorwerken in enkels, knieën, heupen of rug.

Goede suggestie, Don! Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken.

Nu denk ik echter dat de problemen enigszins mee zullen vallen, ik draag in mijn schoenen sinds begin dit jaar een podotherapeutisch halfzooltje waardoor mijn houding redelijk wordt gecorrigeerd, ook in iets grotere schoenen. Mochten de mogelijkheden om te schoen voor het gevoel wat te verkleinen redelijkerwijs haalbaar zijn zal het met de toevoeging van mijn zooltje voor mijn houding nog te doen zijn.

Als het toch een enorm ingewikkeld of onzalig verhaal blijkt zal ik er vanaf zien en andere opties bekijken, voorlopig vind ik het echter te zonde om mijn schoenen al compleet af te schrijven.

Charlie

• Gast
Reactie #706 Gepost op: 16 december 2010 - 21:42:19
Ikzelf heb ook podotherapeutische zooltjes in mijn schoenen. Heb maat 6.5 bij mijn oxfords met daarin de zooltjes en bij loafers maat 6 zonder zooltjes. Ik neem aan dat die zooltjes er al in zitten en het nogsteeds te groot is, correct? Wat je eventueel zou kunnen proberen is om badstofzooltjes in de schoenen te leggen en daarop de podotherapeutische zooltjes om zo wat meer volume te creëren...

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #707 Gepost op: 23 december 2010 - 02:55:29
Zojuist bericht gehad van ons aller Nils Kalf. Bij Blake/Rapid constructie is het mogelijk om er een binnenzool in te laten maken, maar meestal doen ze dit enkel aan de voorkant van de schoen. Bij Goodyear-schoenen werken ze in ieder geval niet met extra kurk.

Ik zal bij terugkomst in Nederland maar eens langsgaan en kijken of zij denken dat er iets te redden valt. Anders ben ik bang dat ik de weg van de Don maar moet volgen...!

Nicowico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #708 Gepost op: 05 januari 2011 - 00:08:54
Op 22 december mijn Crockett & Jones Savile naar Nils Kalf gestuurd voor langzolen, hakken en steeltips. Bij onderzoek bleek er ook nog een slijtageplekje in de hielvoeringen te zitten, dus die werden na telefonisch overleg ook vervangen. Op 4 januari de schoenen weer per post terugontvangen en zie hier het resultaat. Ik ben er zeer tevreden over.

[attachment deleted by admin]

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #709 Gepost op: 05 januari 2011 - 09:46:15
Op 22 december mijn Crockett & Jones Savile naar Nils Kalf gestuurd voor langzolen, hakken en steeltips. Bij onderzoek bleek er ook nog een slijtageplekje in de hielvoeringen te zitten, dus die werden na telefonisch overleg ook vervangen. Op 4 januari de schoenen weer per post terugontvangen en zie hier het resultaat. Ik ben er zeer tevreden over.

Ik heb mijn C&J ook recent opgestuurd voor steeltips. Er wordt inderdaad goed werk geleverd.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #710 Gepost op: 05 januari 2011 - 10:06:26
Wat is het voordeel van steel tips eigenlijk? Ziet er wel tof uit, maar beschadig je daar niet je houten vloer mee?
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #711 Gepost op: 05 januari 2011 - 11:13:12
Wat is het voordeel van steel tips eigenlijk? Ziet er wel tof uit, maar beschadig je daar niet je houten vloer mee?

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,1993.0.html

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #712 Gepost op: 05 januari 2011 - 11:30:30
Bedankt! Ik ben weer een stuk wijzer!
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #713 Gepost op: 05 januari 2011 - 11:41:35
Nils Kalf levert blijkbaar prachtig werk, met die Rendenbach-zolen en embouts. Alleen ben ik geneigd om mijn schoenen in de toekomst naar de fabriek te sturen voor nieuwe zolen, zodat ze op de originele leest worden gezet en dus terugkomen zoals ze ooit geweest zijn. Heeft iemand daar ervaring mee, bijvoorbeeld met C&J of Edward Green?

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #714 Gepost op: 05 januari 2011 - 12:03:29
Bij Church's schoenen een paar keer gedaan. Kwamen als bijna nieuw weer terug.

Charlie

• Gast
Reactie #715 Gepost op: 05 januari 2011 - 12:15:54
Wanneer je maar een paar schoenen bezit, is de keus wat moeilijker om ze op te sturen naar de fabriek omdat je dan toch je rotatie openbreekt aangezien je schoenen een tijdje weg zijn. Indien je een voldoende aantal schoenen bezit is het niet zo erg dat er bijvoorbeeld 1 paar wordt opgestuurd.

Het voordeel van het opsturen naar de fabriek om daar de verzoling te laten uitvoeren is eigenlijk dat ze de originele leest gebruiken om de schoen weer op te spannen en ze zetten de exacte zool eronder die ook bij de aankoop onder de schoen zat. Daarnaast voeren ze nog een aantal andere checks uit, zoals slijtage aan de binnenkant, etc.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #716 Gepost op: 05 januari 2011 - 12:46:35
Wanneer je maar een paar schoenen bezit, is de keus wat moeilijker om ze op te sturen naar de fabriek omdat je dan toch je rotatie openbreekt aangezien je schoenen een tijdje weg zijn. Indien je een voldoende aantal schoenen bezit is het niet zo erg dat er bijvoorbeeld 1 paar wordt opgestuurd.

Het voordeel van het opsturen naar de fabriek om daar de verzoling te laten uitvoeren is eigenlijk dat ze de originele leest gebruiken om de schoen weer op te spannen en ze zetten de exacte zool eronder die ook bij de aankoop onder de schoen zat. Daarnaast voeren ze nog een aantal andere checks uit, zoals slijtage aan de binnenkant, etc.

Kost dat? Is het gemiddeld duurder dan Kalf o.i.d.?
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Charlie

• Gast
Reactie #717 Gepost op: 05 januari 2011 - 13:09:08
Ongeveer €100, maar dan heb je ook zowat een gehele nieuwe schoen.

Geen idee wat het bij Kalf kost.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #718 Gepost op: 05 januari 2011 - 13:11:36
Volgens mij zelfs iets meer, goede deal dan en het overwegen waard.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #719 Gepost op: 05 januari 2011 - 13:30:41
Volgens mij heeft Migliore wel eens zijn C&J naar de fabriek laten sturen :?: En ik weet bijna zeker dat het een stuk duurder is dan 100 euro, meer het dubbele (afhankelijk van het merk uiteraard).
The man with style, is the man who can smile