Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729153 keer gelezen)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #735 Gepost op: 05 januari 2011 - 17:08:13
de schoen heeft in die jaren toch de vorm van de voet van de beloper aangenomen? waarom dan met geweld op de originele leest ?

Ik geloof er geen reet van dat ze dat in de fabriek wel doen, ze moeten dan van elke maat en leest type metalen leesten hebben om de reparatie uit te voeren.

Lijkt mij ook ja.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #736 Gepost op: 05 januari 2011 - 17:15:31
Waarom metalen leesten?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #737 Gepost op: 05 januari 2011 - 17:18:45
Kunstof mag ook of hout kan ook neef.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #738 Gepost op: 05 januari 2011 - 17:26:34
180 Voor een reparatie zoals dat dan zou ik sowieso nooit meer naar een 'gewone' schoenmaker gaan. Weet iemand of dat bij Santoni ook kan heb daar nooit iets over gezien maar wel vaag van gehoord via de meneer van die ene winkel in Sluis.

Dat kan ook bij Santoni. Was een tijdje geleden ongeveer honderd euro voor een Blake-genaaide (als ik het goed zeg) schoen.

Die is hij toch al kwijt doordat ik hem gedragen heb. Eerlijk gezegd vind ik het voor mijn C&J's wat veel moeite. Als ik EG's bezat zou ik die moeite mogelijk wel doen.

Same here. En ik heb ook het idee dat die benchgrade-zolen weinig voorstellen.

Overigens gebruikt Nils Kalf een techniek (of apparatuur) waarbij de zool niet compleet plat onder de schoen komt te liggen.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #739 Gepost op: 05 januari 2011 - 17:39:10
de schoen heeft in die jaren toch de vorm van de voet van de beloper aangenomen? waarom dan met geweld op de originele leest ?

Ik geloof er geen reet van dat ze dat in de fabriek wel doen, ze moeten dan van elke maat en leest type metalen leesten hebben om de reparatie uit te voeren.

Misschien even hier kijken:

http://permanentstyle.blogspot.com/2010/05/how-great-things-age-edward-green-1.html

http://permanentstyle.blogspot.com/2010/05/how-great-things-age-edward-green-2.html

Wordt door auteur wel opgemerkt dat bij verzoling soms kleinere leest nodig is ivm krimpen van de schoen door vocht. Heb geen reden aan te nemen dat nieuwe zool bij C&J niet in grote lijnen op zelfde wijze wordt uitgevoerd als bij EG.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

GSA

• Gast
Reactie #740 Gepost op: 05 januari 2011 - 17:50:24
Misschien even hier kijken:

http://permanentstyle.blogspot.com/2010/05/how-great-things-age-edward-green-1.html

http://permanentstyle.blogspot.com/2010/05/how-great-things-age-edward-green-2.html

Wordt door auteur wel opgemerkt dat bij verzoling soms kleinere leest nodig is ivm krimpen van de schoen door vocht. Heb geen reden aan te nemen dat nieuwe zool bij C&J niet in grote lijnen op zelfde wijze wordt uitgevoerd als bij EG.

Vergeet het eindresultaat niet:
http://permanentstyle.blogspot.com/2010/05/how-great-things-age-edward-green-3.html

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #741 Gepost op: 05 januari 2011 - 17:52:59

Gezien het verschil in prijsniveau weet ik niet of C&J op dezelfde manier als EG werkt.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Charlie

• Gast
Reactie #742 Gepost op: 05 januari 2011 - 18:03:36
Ik ben er eigenlijk 99% zeker van dat ze dit bij C&J ook zo doen. Ik kan me herinneren dat ik ooit een C&J filmpje heb gezien waarin ze ook zo'n verzoling lieten zien.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #743 Gepost op: 05 januari 2011 - 18:47:23
Lijkt mij ook wel. Zijn dat niet gewoon dezelfde leesten als die bij de productie worden gebruikt?

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #744 Gepost op: 05 januari 2011 - 19:02:51
Al jullie argumenten daargelaten geloof ik die romantische, ambachtelijke filmpjes niet. Leuke promotie maar als zij zoveel schoen-en leestentypen en maten binnenkrijgen ter reparatie zal het gemak, tijdwinst, kosten van een standaardmetalenleest en de levensduur hiervan tov een houten afgezet tegen de krachten die bij een reparatie nodig zijn niet afwegen tegen het gebruik van de juiste houten leest voor elke reparatie.
Ik twijfel echt niet aan de kwaliteit maar aan de methode op de filmpjes. Dat kan gewoon niet uit volgens mij als je het bedrijfseconomisch bekijkt

Ik kan er helemaal naast zitten maar zo denk ik erover.
Be yourself no matter what they say

Mediaman

• Gast
Reactie #745 Gepost op: 05 januari 2011 - 20:07:51
Geen vd reportages geeft de benodigde informatie toch of lees ik niet goed?

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #746 Gepost op: 05 januari 2011 - 20:11:40
Al jullie argumenten daargelaten geloof ik die romantische, ambachtelijke filmpjes niet. Leuke promotie maar als zij zoveel schoen-en leestentypen en maten binnenkrijgen ter reparatie zal het gemak, tijdwinst, kosten van een standaardmetalenleest en de levensduur hiervan tov een houten afgezet tegen de krachten die bij een reparatie nodig zijn niet afwegen tegen het gebruik van de juiste houten leest voor elke reparatie.
Ik twijfel echt niet aan de kwaliteit maar aan de methode op de filmpjes. Dat kan gewoon niet uit volgens mij als je het bedrijfseconomisch bekijkt

Ik kan er helemaal naast zitten maar zo denk ik erover.

Als het 300 euro kost..
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #747 Gepost op: 05 januari 2011 - 20:58:43
Geen vd reportages geeft de benodigde informatie toch of lees ik niet goed?

Stuur een email. Misschien vertellen ze het wel.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mediaman

• Gast
Reactie #748 Gepost op: 05 januari 2011 - 21:08:36
Stuur een email. Misschien vertellen ze het wel.

Meer iets voor Charlie, ik twijfel aan het verhaal dat dit gemeengoed en/of noodzaak is, verder lig ik er heel eerlijk gezegd niet zo wakker van.

EDIT: en/of toegevoegd.
Laatst bewerkt op: 06 januari 2011 - 07:05:57 door Mediaman

Charlie

• Gast
Reactie #749 Gepost op: 06 januari 2011 - 00:25:32
Meer iets voor Charlie, (...)

Was je al voor.