Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980852 keer gelezen)

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners - Deel II
Reactie #390 Gepost op: 02 september 2008 - 13:02:23
Lijkt mij wel ja. Als het maatspanners zijn dan zouden ze precies goed moeten zitten, toch?

Inderdaad.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #391 Gepost op: 02 september 2008 - 13:06:43
Zo aan de foto te zien gebruikt hij het merk Saphir.

Mark84

• Bekijk profiel
Reactie #392 Gepost op: 02 september 2008 - 13:11:34
Ja toen ik de foto goed bekeek zag ik het idd ook.. Moet maar even zoeken waar ik dat hier in de buurt (Alkmaar) kan halen..

Het zal waarschijnlijk al 1000x uitgelegd zijn.. maar welke stappen heb je precies gedaan?  :oops:

Sanderrr

• Bekijk profiel
Reactie #393 Gepost op: 02 september 2008 - 13:46:08
Ik heb deze Van Bommel boots:

Ongeveer dezelfde kleur als jou C&J's. Welke spullen heb jij gebruikt?
Alvast bedankt voor je antwoord!

Ik heb exact dezelfde, mooie schoenen! ;)

The Royal Treatment heeft een kleur die precies aansluit bij de kleur van de schoen, dus zoek die even zou ik zeggen! Sowieso erg goed spul, eens per twee weken gebruik ik na het poetsen ook de "Graisse Superieur" (een soort wax voor het leer) waardoor de schoenen echt als nieuw blijven.

Mark84

• Bekijk profiel
Reactie #394 Gepost op: 02 september 2008 - 13:48:29
Ja ga ik doen. Dit spul hebben ze hier bij een winkel in Alkmaar. Weet je de kleurcode die jij gebruikt?
Waar kan ik Graisse Superieur halen?

Sanderrr

• Bekijk profiel
Reactie #395 Gepost op: 06 september 2008 - 22:31:50
Wat je misschien het beste kunt doen is het zilverkleurig blik van The Royal Treatment kopen. Zelf heb ik dat ook gedaan. In dat blik zit naast de lading poetsdoeken en uitpoetsdoeken de Lotion Superieur (leer-conditioner) en een blikje Creme en Cirage Superieur. Normaal zit er zwarte Creme in maar ze hebben voor mij die er gewoon uitgehaald (ik draag NIETS in het zwart dus dat is voor mij een volkomen nutteloze aankoop) en de lichtbruine erin gedaan. Overigens bedoelde ik met de Graisse per ongeluk de Cirage, en intussen gebruik ik die eigenlijk na iedere poetsbeurt omdat het echt goed werkt, het leer blijft als nieuw. De Graisse ga ik binnenkort halen dus dan laat ik het je weten ;)

Normaal gesproken heeft een winkel die TRT verkoopt het hele assortiment.
Laatst bewerkt op: 06 september 2008 - 22:36:38 door Sanderrr

reyn17

• Bekijk profiel
Reactie #396 Gepost op: 02 oktober 2008 - 18:59:11
Ik wilde weten of mijn poetstechnieken up-to-date zijn dus heb alle posts zo'n beetje gelezen. Ging me met name om het patina en overloop van m'n Santoni's te behouden, is nu wel duidelijk dat het gewoon geduld en precisie vereist.

Ik kwam in een schoenendoos een flesje Saphir Medaille D'or 'huile de vison' oftewel mink oil tegen, ooit aangesmeerd gekregen maar niet gebruikt, dit is 'm:
http://www.valmour.fr/cleaning-products/shoe-polish-lotion-saphir-medaille-dor,46

Vraag is of iemand dit heeft gebruikt, en waar het precies voor dient waar de cremes en was te kort komen? Zelf gebruik ik Saphir poets (in zo'n blikje) en een tube met creme de soins.. wat heeft die mink oil voor toegevoegde waarde? thanks!

Rekkie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #397 Gepost op: 16 oktober 2008 - 23:01:53
Hoe kan ik deze schade het beste herstellen tot het onzichtbare?

Huey

• Gast
Reactie #398 Gepost op: 17 oktober 2008 - 11:20:28
Klein beetje plamuur (zoals bij een auto). Maar echt héél klein beetje, anders zit je echt in de problemen. Netjes glad schuren met een héél fijn schuurpapiertje en dan kleuren met goede schoenpoets. Bijv. Medaille d'Or.

reyn17

• Bekijk profiel
Reactie #399 Gepost op: 17 oktober 2008 - 11:44:37
once more..

Ik kwam in een schoenendoos een flesje Saphir Medaille D'or 'huile de vison' oftewel mink oil tegen, ooit aangesmeerd gekregen maar niet gebruikt, dit is 'm:
http://www.valmour.fr/cleaning-products/shoe-polish-lotion-saphir-medaille-dor,46

Vraag is of iemand dit heeft gebruikt, en waar het precies voor dient waar de cremes en was te kort komen? Zelf gebruik ik Saphir poets (in zo'n blikje) en een tube met creme de soins.. wat heeft die mink oil voor toegevoegde waarde?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #400 Gepost op: 17 oktober 2008 - 12:03:59
Klein beetje plamuur (zoals bij een auto). Maar echt héél klein beetje, anders zit je echt in de problemen. Netjes glad schuren met een héél fijn schuurpapiertje en dan kleuren met goede schoenpoets. Bijv. Medaille d'Or.

Serieus? Dat zou ik met mijn plamuurkwaliteiten niet aandurven. Ik zou de krasjes gewoon proberen 'dicht te poetsen' met poets in de kleur van de neus.

Rekkie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #401 Gepost op: 17 oktober 2008 - 12:17:26
Serieus? Dat zou ik met mijn plamuurkwaliteiten niet aandurven. Ik zou de krasjes gewoon proberen 'dicht te poetsen' met poets in de kleur van de neus.

Idem, ik schrok ook een beetje van 'plamuren' en 'schuren'

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #402 Gepost op: 17 oktober 2008 - 12:37:04
Kitten of purren ligt misschien nog wel binnen mijn technische vermogen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #403 Gepost op: 17 oktober 2008 - 12:44:47
Ik kan het plaatje niet zien, maar wat Huey zegt klinkt mij niet vreemd hoor, de kunst is waarschijnlijk alleen om het reparatieplekje zo klein mogelijk te houden.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #404 Gepost op: 17 oktober 2008 - 15:31:41
Met deze zeer beperkte beschadiging zou ik het gewoon bij goed poetsen houden.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors