Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980824 keer gelezen)

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners - Deel II
Reactie #375 Gepost op: 21 juli 2008 - 13:45:18
Dat was mijn fout, ik zag onderhoud schoenen staan  :oops:

-edit-

Hier verder
Quotidie potest esse ultimo die

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #376 Gepost op: 21 juli 2008 - 13:55:23
Citaat van: "Carwo"
Ik gebruik nooit een borstel. Doe alles met katoenen doeken (oude T-shirts). De laatste tijd gebruik ik – tip van Carwo – witte katoenen handschoenen (denk Boudewijn Büch) om de poets op te brengen en de schoen flink op te wrijven.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #377 Gepost op: 21 juli 2008 - 14:22:23
Citaat van: "Mikey Fuoco"

Kan iemand dit topic even plakkerig maken? Dae.?

Alstublieft!!
Bij deze!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #378 Gepost op: 21 juli 2008 - 14:33:03
Dank!

Citaat van: "foto010101"
Citaat van: "Peer Gynt"
Citaat van: "Bachelor"
Wat vinden we hier van:

http://www.esquire.nl/styleguide/article.aspx?aid=1261

Vooral heel erg nietszeggend... dit lijkt me vrij standaard schoenpoetsen. Beetje jammer ook dat hij het bijvoegelijk naamwoord 'dure' nog moest gebruiken. Daarbij klem ik zelf geen nét gepoetste schoenen tussen mijn benen aangezien het altijd nog wel iets af kan geven als er nog geen doek overheen is geweest.

Inderdaad. Verder lijkt het me juist beter om de schoenspanner erin te laten bij het poetsen.

Citaat van: "Mikey Fuoco"
Mikey's treatment:

Als de schoenen als gevolg van weersomstandigheden echt vies geworden zijn, dan borstel ik eerst opgedroogde modderresten e.d. er af. Voor het poetsen gebruik ik een wollen doek, liefst eentje waar de auto al een paar keer mee gedaan is en een die ook een paar keer in de wasmachine heeft meegedraaid.

Ik pas ook de draaiende beweging toe, en gebruik verschillende kleuren poets door elkaar (patina). Een druppeltje water op de poetsdoek poetst extra lekker.  :wink:

De spiegel van de schoen (vaak 'dikker' gefinished), poets ik tegenwoordig vaak (na) met de kleurloze, harde bijenwas van LCA. Mooie, duurzame glans.  :) Op de delen waar een dunnere finish aanwezig is, werkt dit minder, de was is daar imo te dik voor.

Zodra de schoen in de was staat, laat ik 'm minstens een minuut of tien staan. Hierna mooi opwrijven met een schoenzakje van Santoni of schone (oude) wollen poetsdoek.

Edit: waarom posten we dit in 'schoenspanners'?  :)

Heb even het een en ander uit het schoenspanner-draadje meegenomen.
Quotidie potest esse ultimo die

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #379 Gepost op: 22 juli 2008 - 15:02:04
Sinds enige tijd heb ik onderstaande Magnanni's. Mijn vraag is waarmee ik deze moet poetsen.

Ik heb dit topic al eens door zitten spitten en leer het één en ander m.b.t. onderhoud van schoenen. Maar welk poetsmiddel moet ik waar  aanschaffen om deze schoenen te onderhouden?

Iig geen poetsmiddel van de hakkenbar op de hoek, dat is me duidelijk. Desondanks lees ik nog wel wat horrorverhalen over dof wordende schoenen en patina dat verdwijnt.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #380 Gepost op: 22 juli 2008 - 15:31:42
In dit topic vind je veel informatie over twee merken schoenpoets die veel worden gebruikt, Willeam.

Sanderrr

• Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #381 Gepost op: 12 augustus 2008 - 13:03:55
Link werkt niet, graag zou ik ook meer informatie willen over schoenpoets. Momenteel heb ik "gewoon" Kiwi Shoe Care producten en die zijn niet slecht maar ik kijk voorzichtig rond wat er nog meer te krijgen is. De complete The Royal Treatment Cassette is helaas een beetje buiten mijn budget dus welke verzorgingsproducten raden jullie aan? Het liefst een complete set met borstel e.d. erbij, zodat ik meteen fanatiek kan beginnen ;)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #382 Gepost op: 12 augustus 2008 - 13:07:51
Link werkt niet, graag zou ik ook meer informatie willen over schoenpoets. Momenteel heb ik "gewoon" Kiwi Shoe Care producten en die zijn niet slecht maar ik kijk voorzichtig rond wat er nog meer te krijgen is. De complete The Royal Treatment Cassette is helaas een beetje buiten mijn budget dus welke verzorgingsproducten raden jullie aan? Het liefst een complete set met borstel e.d. erbij, zodat ik meteen fanatiek kan beginnen ;)

De losse onderdelen uit het Royal treatement koffer zijn erg betaalbaar, en de kwaliteit is goed!! De prijs van de koffer ligt zo hoog vanwege het koffer zelf!
Kijk ook eens naar "Saphir Medaille D'Or" dat staat hier erg hoog aangeschreven. Ik gebruik niets anders dan Saphir!

succes

Sanderrr

• Bekijk profiel
Reactie #383 Gepost op: 12 augustus 2008 - 13:12:51
Snelle reactie, bedankt :)

Aan wat voor bedrag moet ik denken wanneer ik een setje borstels en alle benodigde middelen koop..? Ben slechts een arme student ;) Ik kan het online nergens echt duidelijk vinden, net zoals prijzen van The Royal Treatment, nergens te vinden :-k En om nu bij de winkel te vragen hoeveel het kost en dan "Nee laat maar zitten" te zeggen vind ik ook zo jammer ;)
Laatst bewerkt op: 12 augustus 2008 - 13:14:35 door Sanderrr

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #384 Gepost op: 12 augustus 2008 - 13:33:55
Snelle reactie, bedankt :)

Aan wat voor bedrag moet ik denken wanneer ik een setje borstels en alle benodigde middelen koop..? Ben slechts een arme student ;) Ik kan het online nergens echt duidelijk vinden, net zoals prijzen van The Royal Treatment, nergens te vinden :-k En om nu bij de winkel te vragen hoeveel het kost en dan "Nee laat maar zitten" te zeggen vind ik ook zo jammer ;)

Een goede borstel ongeveer eur 15,-
en potjes creme, rond de eur 7,-

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #385 Gepost op: 12 augustus 2008 - 13:42:56
Wat moet je met een borstel?

Gefixte link over LCA en Saphir. Als je de lijst in Reparaties, reiniging en onderhoud doorloopt, vind je nog meer topics en merken.

Rekkie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #386 Gepost op: 02 september 2008 - 11:17:01
Ik kan er nog niet echt achter komen welke maat Seeadler ik nu moet nemen met mijn maat 41 schoenen (Boss) 7 of 8?

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #387 Gepost op: 02 september 2008 - 11:20:30
Mijn Seeadler spanners maat 7 vullen mijn Boss 41 schoenen niet voldoende op. Bij mijn Santoni schoenen is Seeadler 41 wel goed. Ik zou dus voor een 8 gaan.

Rekkie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #388 Gepost op: 02 september 2008 - 11:21:34
Mijn Seeadler spanners maat 7 vullen mijn Boss 41 schoenen niet voldoende op. Bij mijn Santoni schoenen is Seeadler 41 wel goed. Ik zou dus voor een 8 gaan.

Dank voor de snelle reactie

Mark84

• Bekijk profiel
Reactie #389 Gepost op: 02 september 2008 - 12:29:55
Deze onderhoudsfoto's wilde ik jullie niet onthouden!
Mijn Sandowns hebben het zwaar gehad de laatste tijd en voordat ze naar Northampton gaan voor een nieuwe zool, heb ik ze nog even gepoetst.
Ik hoef denkt ik niet uit te leggen welke foto voor en na is! :wink:

Hoi ik ben nieuw op dit forum maar volg het wel al een tijdje. Zal me binnenkort even voorstellen.
Ik ga voor het eerst me schoenen poetsen. Ik heb deze Van Bommel boots:

Ongeveer dezelfde kleur als jou C&J's. Welke spullen heb jij gebruikt?
Alvast bedankt voor je antwoord!

- Mark
Laatst bewerkt op: 02 september 2008 - 12:55:19 door Mark84