Ik heb collonil interpolish creme de luxe gebruikt. werd me aangeraden door hermans omdat de schoen uit verschillende tinten bestaat
Daar zitten als het goed is oplosmiddellen in, dit is dan ook de reden dat je schoenen lichter van kleur worden. Niet goed voor je schoenen dus gewoon LCA gebruiken.
hmmm, ff hermans een belletje geven dan, ze moesten gaan glimmen van dit spul 
nu is de hele schoen 1 kleur geworden en dof, zelfs na veelvuldig borstelen kan er geen glansje vanaf.
Ik gebruik dat spul ook (werd me aangeraden bij Zwartjes), werkt perfect.
Je moet zorgen dat je een beetje koud water op je poetsdoek doet (paar druppels in je blikje wax kan ook). Hoe kouder hoe beter (ik gebruik altijd water uit de koelkast). Dan met je je vochtige (vochtig, niet zeiknat) doek beetje ronddraaien in het blikje totdat er een dun laagje wax op je doek zit. Dan heel stevig je schoen poetsen. Goed uitsmeren en niet meteen teveel gebruiken. Even laten intrekken, weer goed poetsen met een schone doek. Daarna borstelen met een borstel van paardenhaar. Als laatste opwrijven met een wollen doek.
Vooral het water dat je gebruikt in het begin is essentieel. Als er waterdruppeltjes op je schoen komen heb je teveel water gebruikt (is verder niet erg, maar poets niet zo lekker). Als de wax niet goed over je schoen verdeeld en na veelvuldig wrijven nog steeds dof blijft, heb je te weinig water gebruikt (en teveel wax).
Succes ermee!