Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980809 keer gelezen)

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #345 Gepost op: 29 april 2008 - 20:33:19
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "foto010101"
Deze onderhoudsfoto's wilde ik jullie niet onthouden!
Mijn Sandowns hebben het zwaar gehad de laatste tijd en voordat ze naar Northampton gaan voor een nieuwe zool, heb ik ze nog even gepoetst.
Ik hoef denkt ik niet uit te leggen welke foto voor en na is! :wink:

Waarom laat je ze niet gewoon in NL verzolen? Aan wat voor prijs moet ik denken als je ze door C&J laat verzolen?

+/- EUR 140,- (Basisprijs van TRT!)

Klinkt goed, ik denk dat je zeker geen verkeerde keuze hebt gemaakt. Ik ben benieuwd naar het resultaat :).
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #346 Gepost op: 29 april 2008 - 21:49:54
Deze onderhoudsfoto's wilde ik jullie niet onthouden!
Mijn Sandowns hebben het zwaar gehad de laatste tijd en voordat ze naar Northampton gaan voor een nieuwe zool, heb ik ze nog even gepoetst.
Ik hoef denkt ik niet uit te leggen welke foto voor en na is! :wink:

Waarom laat je ze niet gewoon in NL verzolen? Aan wat voor prijs moet ik denken als je ze door C&J laat verzolen?

+/- EUR 140,- (Basisprijs van TRT!)

Klinkt goed, ik denk dat je zeker geen verkeerde keuze hebt gemaakt. Ik ben benieuwd naar het resultaat :).

Over een week of vier zijn ze terug... Ik zal dan uiteraard foto's posten!!
En trouwens, wat wil ik nog meer... mijn schoenen verzolen in de originele werkplaats op de originele leest! :wink:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #347 Gepost op: 29 april 2008 - 22:05:02
TRT doet exact het zelfde als wat C&J gaat doen. Echter C&J zal de schoen opnieuw opbouwen op de "originele leest". Dat kan rapide en TRT niet!

Vorige week heb ik zelf mijn Camberleys naar Nils Kalf (voorheen Rapide) gebracht. Van wat ik begreep werd de schoen niet zomaar op een 'reparatieleest' (of hoe je het noemt) gezet, maar ging hij op de goede leest. Daarbij werd de schoen dan ook weer in het juiste model gebracht met het vervangen van het onderwerk

Gat in de loopzool had ik ook. Ik maakte me daar wat zorgen over aangezien het kurk ook wat aangetast was, maar ook het binnenwerk wordt meegenomen. Als extraatje laat ik er embouts onder zetten. Hopelijk doe ik daardoor wat langer met de zool.

Foto's volgen :)
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #348 Gepost op: 30 april 2008 - 02:12:23
poe, laatst geprobeerd mn C&G aldwych een mirrorshine op de neus te geven op de neus... ging de kleur er op 1 schoen er voor een deel af!?
Moeten ze meteen terug naar Engeland  :cry:
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #349 Gepost op: 30 april 2008 - 10:59:12
Citaat van: "Puccini"
poe, laatst geprobeerd mn C&G aldwych een mirrorshine op de neus te geven op de neus... ging de kleur er op 1 schoen er voor een deel af!?
Moeten ze meteen terug naar Engeland  :cry:

Is dat niet zelf te herstellen?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #350 Gepost op: 01 mei 2008 - 16:53:22
Ik zou niet weten hoe dat moet.  En nu gebleken is dat ik mn schoenen niet eens kan poetsen (!) laat ik het herstelwerk liever over aan mensen die wél weet hebben van schoenen.  :P

(Ze zijn al onderweg naar de fabriek en ik heb nieuwe schoenen gekocht, dus ik kan wel een paar missen.)
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #351 Gepost op: 01 mei 2008 - 19:34:52
Ik zou niet weten hoe dat moet.  En nu gebleken is dat ik mn schoenen niet eens kan poetsen (!) laat ik het herstelwerk liever over aan mensen die wél weet hebben van schoenen.  :P

(Ze zijn al onderweg naar de fabriek en ik heb nieuwe schoenen gekocht, dus ik kan wel een paar missen.)

wat had je eigenlijk fout gedaan met poetsen??

Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #352 Gepost op: 02 mei 2008 - 03:05:12
Dat vraag ik me dus ook af!? Ik heb de neus met een redelijke (iets meer dan normaal) laag schoensmeer van C&J (betreffende merk) ingesmeerd.
Waarna ik over ging te wrijven, om een quasi-mirror/spit shine te krijgen: Met een natte doek, rustig maar langdurig cirkelende bewegingen maken over de ingesmeerde oppervlakte, zonder veel druk uit te oefenen.
Bij de linker schoen ging het perfect, het leverde een prachtig glimmende neus op. De rechter vertoonde echter na een poosje wrijven in het midden van de neus een ongebruikelijk donkere plek.
Na het drogen bleek dat de kleur voor een groot deel weg was, hoewel deze wel glansde.
Toen ik mijn schoenen bij Zwartjes terugbracht bleek dat ook op een andere plek (op de rechter schoen) de verflaag begon af te bladderen (letterlijk).

Ik ben met de linker schoen begonnen en heb hetzelfde procedé later toegepast op de rechter. Wat het voor mij nog oninzichtelijker maakt, waar ik de fout in ben gegaan.

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #353 Gepost op: 02 mei 2008 - 08:02:41
Toen ik mijn schoenen bij Zwartjes terugbracht bleek dat ook op een andere plek (op de rechter schoen) de verflaag begon af te bladderen (letterlijk).

Ik ben met de linker schoen begonnen en heb hetzelfde procedé later toegepast op de rechter. Wat het voor mij nog oninzichtelijker maakt, waar ik de fout in ben gegaan.

Het lijkt mij een klein productiefoutje in de schoen als ik dit zo lees.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #354 Gepost op: 02 mei 2008 - 10:54:16
Citaat van: "Peer Gynt"

Het lijkt mij een klein productiefoutje in de schoen als ik dit zo lees.

Tja, inderdaad...
Je3 doet niets fout met poetsen, al zou ik geen natte doek gebruiken!
Gewoon een droge doek waarmee je ook de schoenpoets opbrengt. Daarna een beetje spuug op de neuzen en dan met de zelfde doek kleine draaiende bewegingen maken!

C&J zal het wel oplossen in de werkplaats

Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #355 Gepost op: 03 mei 2008 - 02:32:24
Ik ga er wel van uit dat ze het oplossen. Ik zal het de volgende keer met spuug proberen. Ik had hier ergens gelezen dat je de doek enigszins vochtig moest maken zodat de was in de schoenpoets niet in de doek ging zitten, vandaar.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #356 Gepost op: 03 mei 2008 - 08:57:10
Ik ga er wel van uit dat ze het oplossen. Ik zal het de volgende keer met spuug proberen. Ik had hier ergens gelezen dat je de doek enigszins vochtig moest maken zodat de was in de schoenpoets niet in de doek ging zitten, vandaar.

Elke rest schoenpoets die in je doek zit, draagt bij aan het verkrijgen van een mooi patina!!  Ik gebruik al jaren de zelfde twee doeken!
Één voor zwart en één voor de rest!!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #357 Gepost op: 03 mei 2008 - 09:32:08

Eduard (Sir Max) gebruikt een klein verstuivertje met water waarmee hij af en toe wat water op de schoen spuit. Zo'n flesje waar brillenschoonmaakvloeistof vaak in zit, als je begrijpt wat ik bedoel.

Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #358 Gepost op: 03 mei 2008 - 13:49:09
Ik begrijp het. Ik kan het alleen niet proberen nu want ik heb nu alleen maar suede schoenen over  :?
Moet ik toch weer nieuwe schoenen gaan kopen  :P

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #359 Gepost op: 03 mei 2008 - 16:37:28
Moet ik toch weer nieuwe schoenen gaan kopen  :P

Ja, dat is wel vervelend voor je.