Auteur Topic: Ogér  (1123013 keer gelezen)

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #885 Gepost op: 14 oktober 2006 - 09:54:32
Ik vind best dat er stevig gediscusieerd mag worden maar de ongefundeerde scheldpartijen vind ik ook echt nergens over gaan...

Dit is trouwens precies het type gescheld dat ik wilde voorkomen door me maar even rustig te houden een aantal maandjes geleden maar dat is ff van het onderwerp af :wink:

Nog twee opmerkingen over voorgaande; ik begrijp dat er mensen zijn die inderdaad niet op een paar tientjes kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat zijzelf denken dat zij 'de standaard' voor een winkel zijn - ook niet voor een winkel als Oger. Daarbij zijn de meeste mensen die ik ken die echt niet meer over pieken hoeven na te denken juist mensen die dat heel erg wel doen... (maar dat kan natuurlijk met mijn Haagse roots te maken hebben  :D )

We kennen idd maar een echte kant van het verhaal, maar juist door Jip zijn opmerkingen (die de schijn hebben van een reactie in tenminste de Oger-spirit) zijn iig bij de vraagtekens alleen maar groter geworden.

Enniewee: ik hoop dat LexP veel plezier van zijn hemd zal hebben en dat ie in het vervolg even wat scherper optreedt  :D
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #886 Gepost op: 14 oktober 2006 - 13:23:03
Citaat van: "Camiceria"
Ik vind best dat er stevig gediscusieerd mag worden maar de ongefundeerde scheldpartijen vind ik ook echt nergens over gaan...

b]Daarbij zijn de meeste mensen die ik ken die echt niet meer over pieken hoeven na te denken juist mensen die dat heel erg wel doen... (maar dat kan natuurlijk met mijn Haagse roots te maken hebben  :D )[/size] [/b]

helemaal mee eens!
maar daarvoor heb je een bepaalde ervaring en leeftijd nodig.
Als je geen poen hebt wil je graag laten zien wat je allemaal kunt kopen. Juist deze mensen voelen zich opgelaten om over prijzen te onderhandelen. Ze denken vaak ten onrechte dat welgestelde mensen dat niet doen.  :cry:
De waarheid is vaak anders.
Welgestelde mensen voelen zich zeker genoeg om over prijzen te onderhandelen. Voor hun vormen de winkels in de PC-Hooftstraat geen drempel om voor hun zelf op te komen.
Van onze rijkste klanten heb ik geleerd hoe ik op een nette manier op m'n strepen moet staan, als een winkelier gemaakte afspraken niet nakomt. En daar heb ik al veel van geprofiteerd.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Oger - Deel III
Reactie #887 Gepost op: 14 oktober 2006 - 13:25:05
Mensen die echt goed geld hebben zijn daar ook heus niet aan gekomen door altijd maar voor alles de hoofdprijs te betalen. Je moet het spel danjuist even sneller, harder en slimmer spelen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

NY

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #888 Gepost op: 14 oktober 2006 - 13:28:52
Citaat van: "Sergio"
Mensen die echt goed geld hebben zijn daar ook heus niet aan gekomen door altijd maar voor alles de hoofdprijs te betalen. Je moet het spel danjuist even sneller, harder en slimmer spelen.

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik ga in een kledingzaak toch niet onderhandelen over de prijs?
Als ik b.v. een auto koop doe ik dat juist wel!

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #889 Gepost op: 14 oktober 2006 - 13:45:58
Citaat van: "NY"

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik ga in een kledingzaak toch niet onderhandelen over de prijs?

mee eens.
voorop staat dat ik iedere winkelier een gezonde marge gun!

Maar als ik een paar EG's uit de standaard collectie bestel (standaard model op een standaard leest in een standaard kleur) en ik wordt 2 dagen later vriendelijk gebeld dat er 15% bij moet omdat het hier om MTO gaat........ (voel je hem nu?)
dan ga ik de winkelier vertellen dat het feest niet doorgaat!

En wat dacht jij wie er een dag later nog eens belde?

Juist, de winkelier met de mededeling dat het toch kon en een vergissing van zijn kant  was. Cool, he? 8)

Dit is mij inderdaad overkomen. Ik ga hier niet vertellen bij wie het was. Ik benut het stijlforum niet om winkeliers af te kraken.
Maar het is wel aan te bevelen om jezelf tijdens de aankopen mondig op te stellen. Let wel: onder mondig versta ik iets anders dan onbeschoft, brutaal of onredelijk.

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #890 Gepost op: 14 oktober 2006 - 13:50:33

Ik kan mij hier ook helemaal in vinden. Maar het kan geen kwaad om te vragen of er een vorm van 'korting' mogelijk is. Het is afhankelijk van het artikel, maar ook bij een maatpak vraag ik er naar.

In de meeste gevallen krijg ik dan wat korting op de 'specials' of worden die niet in rekening gebracht....mooi meegenomen toch.
Stemt rechts en haalt links in

Nexus

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Oger - Deel III
Reactie #891 Gepost op: 14 oktober 2006 - 13:54:36
Los van de inhoudelijke discussie even een opmerking richting mr_prak; als je niet de tact kan opbrengen inhoudelijk en op niveau te reageren in een dergelijke discussie, maar moet terugvallen op persoonlijke aanvallen, ben je hier w.m.b. totaal aan het verkeerde adres en vraag ik me af of je niet beter kan vertrekken. Dit is echt nergens voor nodig.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #892 Gepost op: 14 oktober 2006 - 13:56:05
Citaat van: "Bart"

Ik kan mij hier ook helemaal in vinden. Maar het kan geen kwaad om te vragen of er een vorm van 'korting' mogelijk is. Het is afhankelijk van het artikel, maar ook bij een maatpak vraag ik er naar.

In de meeste gevallen krijg ik dan wat korting op de 'specials' of worden die niet in rekening gebracht....mooi meegenomen toch.

Vind ik ook. Vaak kan je toch wel iets regelen met een das erbij of een shirt whatever dat is dan niet echt 'korting' maar het is wel leuk.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #893 Gepost op: 14 oktober 2006 - 14:03:17
Inderdaad, het gaat mij ook niet om de korting 'in geld', maar meer wat extra's in de vorm van specials aan een pak, of een das als je een aantal hemden koopt.
Stemt rechts en haalt links in

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Oger - Deel III
Reactie #894 Gepost op: 14 oktober 2006 - 15:24:33
Precies, korting is vaak ook meer een bepaald gebaar dan dat je er nou zoveel geld mee kunt besparen in de meeste gevallen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Jip

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #895 Gepost op: 15 oktober 2006 - 02:10:57
Beste allen,

Mijn excuses voor de late reactie, ik was idd aan het werk op een beurs en kon wat lastig bij het stijlforum...

graag zou ik nog graag voor de laatste keer het een en ander willen toe-lichten.. nogmaals ik spreek uit eigen titel, maar laat ik voorop stellen dat ik zeer trots ben op het feit dat ik voor Oger werk...

Wat betreft het shirt, wat ik bedoelde is dat we (hoe vreemd het ook klinkt) meestal geen duidelijke prijs afspraak maken(dat bedoelde ik met de tientjes)..
Mocht je hierover echt zekerheid willen is het raadzaam dit van te voren duidelijk af te spreken.... Ik denk dat we zeker proberen bereikbaar te blijven voor een breed publiek en uiteraard zijn mijn meeste collega's behulpzaam genoeg om iedereen naar wens te helpen.. natuurlijk zijn er ltijd ''rotte"' appels binnen een bedrijf

Ik hoop alleen dat ik hiermee wat irritatie heb weg kunnen nemen, en denk dat ik namens mijn collega;s spreek als ik zeg dat we vooral voor liefde voor het vak bij Oger werken.....

groet,

Jip

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #896 Gepost op: 15 oktober 2006 - 03:09:17
Dat is allemaal leuk en aardig, maar een tientje is wat anders dan een kleine 100 euro. Ik begrijp trouwens sowieso niet waarom een Maffeis shirt 330E moet kosten, dat kost een mtm Borrelli (Attolini?) nog niet eens...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #897 Gepost op: 15 oktober 2006 - 03:27:52
Precies, korting is vaak ook meer een bepaald gebaar dan dat je er nou zoveel geld mee kunt besparen in de meeste gevallen.

Nu ik er over nadenk.... ik geloof dat dat 'service' genoemd wordt...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #898 Gepost op: 15 oktober 2006 - 09:54:45
Bedankt voor je reactie Jip; ik blijf het een bizar fenomeen vinden dat je (jullie) de verantwoordelijkheid voor de prijs aan de klant denkt (denken) te  kunnen toeschrijven. In dat geval de vraag: lopen julie niet vaker tegen dit soort problemen aan? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat 90% van de klanten inderdaad een beetje op de bonnefooi spullen aan laat meten.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Huey

• Gast
Oger - Deel III
Reactie #899 Gepost op: 15 oktober 2006 - 11:12:15
Citaat van: "Camiceria"
Bedankt voor je reactie Jip; ik blijf het een bizar fenomeen vinden dat je (jullie) de verantwoordelijkheid voor de prijs aan de klant denkt (denken) te  kunnen toeschrijven. In dat geval de vraag: lopen julie niet vaker tegen dit soort problemen aan? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat 90% van de klanten inderdaad een beetje op de bonnefooi spullen aan laat meten.

Mjaa, als ik bij Sartoria een Barba koop weet ik ongeveer wat de prijs is. Dan hoef ik ook niet zo nodig een specificatie hoor. Alleen als het echt veel duurder dreigt te worden dan wat ik normaal bestel hoor ik het vaak wel daar. Maar da's een kwestie van vertrouwen in Sartoria en tot nu toe is het elke keer goedgekomen. Dus ik vraag ook niet speciaal om een keiharde prijs. Alleen als ik voor de 1e keer bij een 'vreemde' bestel zou ik dat wel doen.