Auteur Topic: Ogér  (1123006 keer gelezen)

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #810 Gepost op: 12 oktober 2006 - 13:22:48
Citaat van: "Napoleon"
ben benieuwd naar de foto-s!

Zie aanwinsten topic, en als je ze gesigneerd wilt, pm even en we regelen wat. :wink:
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Napoleon

• Gast
Oger - Deel III
Reactie #811 Gepost op: 12 oktober 2006 - 14:00:04
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Citaat van: "Napoleon"
ben benieuwd naar de foto-s!

Zie aanwinsten topic, en als je ze gesigneerd wilt, pm even en we regelen wat. :wink:
ik denk dat jij mij moet betalen, aangezien het een eer is aan mij te geven  :P

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #812 Gepost op: 12 oktober 2006 - 19:13:40
Holy fuck!! 338 e-tjes!!

Ik ben nog steeds niet gebeld door die jongens.... maar ik heb eigenlijk onwijse spijt dat ik niet gewoon een Barba bij Sartoria of Pauw heb gedaan. Beide ook zo onwijs veel sympathiekere zaken.

Lex, wat is de reactie van Oger op je mail?

Ik ga morgen even bellen of ze mn shirt niet binnen hebben. Ik had afgesproken +/- 250 euro. Hoe veel er boven is redelijk? Als ik 338,- krijg, betaal ik sowieso natuurlijk niet. Maar waar is het reeel om die grens te leggen?

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #813 Gepost op: 12 oktober 2006 - 19:17:12
Citaat van: "mr_prak"
Holy fuck!! 338 e-tjes!!

Ik ben nog steeds niet gebeld door die jongens.... maar ik heb eigenlijk onwijse spijt dat ik niet gewoon een Barba bij Sartoria of Pauw heb gedaan. Beide ook zo onwijs veel sympathiekere zaken.

Lex, wat is de reactie van Oger op je mail?

Ik ga morgen even bellen of ze mn shirt niet binnen hebben. Ik had afgesproken +/- 250 euro. Hoe veel er boven is redelijk? Als ik 338,- krijg, betaal ik sowieso natuurlijk niet. Maar waar is het reeel om die grens te leggen?

Ik begrijp niet dat je bij Oger moet zeggen hoeveel je ongeveer kwijt wilt zijn. Ze weten toch gewoon hoeveel de stof kost en hoeveel luxe afwerking met veel handwerk kost.  :?

Ik kan er echt met m'n pet niet bij. Ik ga nooit wat bestellen bij Oger. Prutsers.  :?
This, madame, is Versailles.

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #814 Gepost op: 12 oktober 2006 - 19:22:12
ja man, super kut..

maarja, als je daar op zaterdag komt zijn 50% van de klanten Poolse of Yogoslavische (weet niet hoe je dat schrijft) pooiers die van niets weten en een beetje zwart geld over hebben. Op deze manier kan je die wel leuk verneuken.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #815 Gepost op: 12 oktober 2006 - 21:43:15
Ik ben ook benieuwt wat die prak betaald heeft uiteindelijk. En er is al in ieder geval een mailtje naar Oger gegaan. Voel me toch wel een beetje genaait... :wink:

Je had gewoon je mond moeten opentrekken en precies vragen wat het hemd kost voordat je het liet opmeten. Kunnen ze zo voor je uitrekenen. Beetje zwak om nu een mailtje te sturen, kun je toch ook zeggen tegen zo'n verkopen bij Oger als je het hemd ophaalt? ;)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Oger - Deel III
Reactie #816 Gepost op: 12 oktober 2006 - 21:46:47
Citaat van: "Vortex"
Ik ben ook benieuwt wat die prak betaald heeft uiteindelijk. En er is al in ieder geval een mailtje naar Oger gegaan. Voel me toch wel een beetje genaait... :wink:

Je had gewoon je mond moeten opentrekken en precies vragen wat het hemd kost voordat je het liet opmeten. Kunnen ze zo voor je uitrekenen. Beetje zwak om nu een mailtje te sturen, kun je toch ook zeggen tegen zo'n verkopen bij Oger als je het hemd ophaalt? ;)

Precies, door te betalen geef je aan het er mee eens te zijn. Lastig om daarna nog wat te regelen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #817 Gepost op: 12 oktober 2006 - 22:03:03
Citaat van: "Vortex"

Allebei gedaan, estimate lag dus echt op 250 volgens de verkopers, en achteraf vondt hij het ook duur. Misschien kwam ik verkeerd over hiervoor, maar vond het toch lullig 90 euro meer te moeten betalen. Die 340 kan ik missen, en het shirt was er toch al voor mij. In die mail naar oger staat het verhaal, maar dan met het verzoek in het vervolg wat accurater te zijn.. Verder is het zoals jullie zeggen mijn eigen fout, ik ga ook niet verder zeiken, maar toch vond ik het niet sjiek om zoveel op die prijs te gooien.. Verkoper vond dat ook maar hé wat kunnen die gasten eraan doen.
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #818 Gepost op: 12 oktober 2006 - 22:13:06
Zuiver oplichting lijkt mij! Die lui van Oger hebben een richtprijs van 250 euro afgesproken en hadden zich daar m.i. ook aan moeten houden.

Op zijn minst hadden ze je moeten informeren dat het (een stuk) duurder zou uitvallen; bij het plaatsen van de bestelling door Oger wisten zij al exact wat het (hen) ging kosten; ze hadden je toen al kunnen informeren.

Hele slechte zaak dus en een reden te meer om vooraf hele goede afspraken te maken of dergelijke transacties niet meer bij Oger te doen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er 'een richtprijs' werd gegeven; volgens mij zijn ze prima in staat om een exacte prijs af te geven.
Stemt rechts en haalt links in

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #819 Gepost op: 12 oktober 2006 - 22:16:09
krijg je als er op provisiebasis gewerkt wordt.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #820 Gepost op: 12 oktober 2006 - 22:17:13
Verkoper vond dat ook maar hé wat kunnen die gasten eraan doen.

Raar verhaal, als je opeens een derde meer moet betalen. Ook raar dat ze geen precieze prijs kunnen geven. Was het een beginnende verkoper ofzo? Volgende keer iemand erbij halen die iets te zeggen heeft :)

Napoleon

• Gast
Oger - Deel III
Reactie #821 Gepost op: 13 oktober 2006 - 02:19:10
ik weet wel dat ik heel gek geworden was en evt. het hele shirt niet had betaald, wat denken die lui zelf, ben malle pietje niet??!!

Jip

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #822 Gepost op: 13 oktober 2006 - 08:52:58
Ik zie deze discussie nu al een tijdje aan en snap het niet helemaal.... Zoals men wellicht weet ben ik werkzaam (andere tak) bij Oger en kan ik het niet laten om soms mijn mond dicht te houden...

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk wat moeite heb met alle opmerkingen.. ik snap niet dat sommige mensen zo denigrerend over mijn collega's spreken.. natuurlijk zijn er altijd op en aanmerkingen nodig maar soms bekruipt me het gevoel dat jullie (generaliserend...) soms iets te zijn..

jullie moeten wel beseffen dat onze gemm klant wat minder na hoeft te denken over een paar tientjes... Uiteraard is dit geen vrijbrief om zomaar prijsverhogingen door te voeren.. afspraak is afspraak... als je iets zeker wilt weten moet je het vragen (bij het opmeten) en kan je dit gebruiken als je je shirt komt ophalen..

Uit mijn hoofd gezegd beginnen shirts vanaf ongveer 250 Euro en elke optie extra kost weer wat.. uiteraard zijn de stoffen ook bepalend...

genoeg hierover.... nog even wat over de eeuwige discussie over provisie... die is er (helaas) niet... Uiteraard wil elke medewerker graag ''scoren'' maar wordt hierzelf geen haar beter van.. Je kunt aannemen dat de meeste mensen werken omdat ze met de top van producten willen werken..

Ik heb ooit eens een post gelezen van volgens mij Vortex waarin hij iemand uitlegde dat we niet altijd tijd hebben(bijv in de sale) om lang over een product te gaan praten.. Jullie moeten je wel beseffen dat jullie meer dan gemiddeld interesse hebben in details... misschien iets langer twijfelen/ nadenken over aanschaf...

Ik hoop jullie ook een andere kant te kunnen laten zien.. uiteraard alle vragen zijn welkom.. en hoop op iets meer respect in de toekomst... ik denk dat dat op zijn plaats is... Besef steeds dat Oger dit bedrijf in 20 jaar vanuit het niets heeft opgebouwd tot wat het nu is... met las belangrijkste reden zijn liefde voor het vak....

ps. excuus voor de fouten/ is nog vroeg

Cornerman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
Oger - Deel III
Reactie #823 Gepost op: 13 oktober 2006 - 09:03:33
@ Jip,

Ok tuurlijk zijn er mensen die niet zo na hoeven te denken over een paar tientjes, maar als het een stuk duurder gaat uitvallen lijkt het mij dat daarover even geinformeerd wordt.

En idd +/- 90 euro bovenop 250 euro is wat mij betreft meer dan een paar tientjes.
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

Jip

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #824 Gepost op: 13 oktober 2006 - 09:13:44
Zoals ik al zei, afspraak is afspraak... uiteraard...