Auteur Topic: Ogér  (1123008 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Oger - Deel III
Reactie #825 Gepost op: 13 oktober 2006 - 09:18:59
Citaat van: "Jip"
Zoals ik al zei, afspraak is afspraak... uiteraard...

Ben dan een held en laat zien dat Oger ook met de klanten die wel op een paar tientjes kijken (heel vreemde opmerking van je trouwens) goed door een deur kan en zorg ervoor dat die 90 euro terug komen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Jip

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #826 Gepost op: 13 oktober 2006 - 09:28:18
Het komt er wellicht niet zo goed uit,(van de tientjes) maar wat ik bedoelde is dat onze klanten het meestal niet zo uit maakt.. maar las je bij bestelling een afspraak hebt gemaakt (een concrete) dan kan je ''ons'' daar uiteraard aan houden....

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #827 Gepost op: 13 oktober 2006 - 09:31:16
jullie moeten wel beseffen dat onze gemm klant wat minder na hoeft te denken over een paar tientjes... Uiteraard is dit geen vrijbrief om zomaar prijsverhogingen door te voeren.. afspraak is afspraak... als je iets zeker wilt weten moet je het vragen (bij het opmeten) en kan je dit gebruiken als je je shirt komt ophalen..

Beste Jip,

met alle respect - ik ben het idd eens met je eerdere opmerking dat dat nog wel eens wil ontbreken - maar deze quote vind ik echt onbegrijpelijk. Ik vind het ongepast, genant en arrogant.

Dat de gemiddelde klant 'wat minder hoeft na te denken over een paar tientjes' is inderdaad nooit een vrijbrief om een shirt stukken duurder te laten uitvallen. Ik kan niet begrijpen dat je deze opmerking maakt. Kennelijk zoek je naar een excuus voor het voorval. Ik vind het wel leuk dat je van een prijsverhoging spreekt want dat suggereert dus inderdaad dat niet de prijs hoger is uitgevallen, maar dat jullie de prijs hoger hebben gemaakt (wat natuurlijk niet zo is :)) Fijn dat je toch in het credo 'afspraak is afspraak' gelooft.

Overigens: door jouw opmerking suggereer je dat LexP meer heeft moeten nadenken over de financiele kant dan jullie gemiddelde klant, maar uit zijn eerdere posts komt dat juist helemaal niet naar voren! Op deze gebeurtenis is dat dus totaal irrevelant.

Als laatste geef je even aan dat als de klant een prijs met zekerheid wil weten, hij daarnaar moet vragen zodat je 'dit kan gebruiken bij het ophalen'... Ik wil wel even in mijn wetboekjes zoeken naar de juiste aanverwante artikelen, maar zoals jij het stelt werkt het in onze rechtstaat gelukkig niet. Het is de verkoper die de verkoopprijs moet duidelijk maken. Zelfs nu Lex de veel hoger uitgevallen (want hij heeft er weldegelijk naar gevraagd!) koopsom heeft voldaan betekent het niet dat hij geen kans meer heeft op een actie (al maakt ie het zichzelf juridisch lastig).

Even voor de duidelijkheid; deze reactie is niet op jouw collega's bij Oger of Oger zelf gericht, maar op jou. EDIT: want ik hoop en ga ervanuit dat je niet namens Oger spreekt
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #828 Gepost op: 13 oktober 2006 - 09:31:55
Het komt er wellicht niet zo goed uit,(van de tientjes) maar wat ik bedoelde is dat onze klanten het meestal niet zo uit maakt.. maar las je bij bestelling een afspraak hebt gemaakt (een concrete) dan kan je ''ons'' daar uiteraard aan houden....

Over dat van de gemiddelde klant, ik denk dat je zelf nu nogal generaliserend bezig bent. Weet dat ik me als niet medewerker op glas ijs begeef maar de Oger huismerk hemden en DFS pakken hangen er niet alleen om de rekken vol te krijgen, die zijn voor de klanten waarbij die tientjes wel degelijk verschil maken en die groep probeert Oger steeds meer binnen te krijgen.

Overigens ben ik het volledig met je eens dat bepaalde mensen hier achterlijk panisch reageren zodra ze iets over Oger horen, de helft van al die schreeuwers is volgens mij nog nooit binnen geweest. Dat moet toch eens ophouden, hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind maar laat dat geen valse lucht zijn!

edit:
@Cami: Helemaal mee eens. Die opmerking staat mij ook nogal tegen. Klanten die wel moeilijk doen over die tienten lijken mij nu minderwaardig te zijn :?

Vanità - modern tailors

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #829 Gepost op: 13 oktober 2006 - 11:10:33
sorry maar ik lach me echt kapot om dat stukje van Jip....

Dit meen je toch niet!! Vooral die laatste alinea, over dat het uit het niets is opgebouwd!! !  Kan mij dat wat bommen?? De centjes die ik daar uitgeef zijn ook uit het niets opgebouwd. De arrogante houding van die verkopers daar is ook iets om je dood aan te ergeren. Gij zal iedereen minstens even netjes behandelen!!
Mijn financiele situatie gaat Ojee niets aan, als ik een deal maak waarbij de verwachte prijs op 250 licht accepteer ik 250-260. Ik kan erin komen dat niet tot op de laatste cent wordt uitgerekend, maar that's it. En als er niet gezeurd moet worden over klein geld.... Prima, DOE dan ook niet moeilijk over kleingeld en reken me gewoon 250!!
Het is duidelijk dat mensen met manieren ver te zoeken zijn in die toko... Het idee van 'je hoort nooit in andermans portemonnaie te kijken'  wordt kennenlijk niet zo nauw genomen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #830 Gepost op: 13 oktober 2006 - 11:17:18
Wel jammer dat Jip eerst even stoom komt afblazen maar het daarna laat afweten.

Vanità - modern tailors

Napoleon

• Gast
Oger - Deel III
Reactie #831 Gepost op: 13 oktober 2006 - 11:28:48
lex ga sowieso even bij oger langs en probeer 90 E terug te vorderen. zoals cami heeft gezegd, juridisch zijn er nog wel wat mogelijkheden, maar levert veel tijd en papierwerk op, waarschijnlijk valt het zo ook wel te regelen

Huey

• Gast
Oger - Deel III
Reactie #832 Gepost op: 13 oktober 2006 - 11:32:27
Of gewoon een harde prijs afspreken wil ook nog wel eens helpen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #833 Gepost op: 13 oktober 2006 - 11:35:52
Citaat van: "Sergio"
Wel jammer dat Jip eerst even stoom komt afblazen maar het daarna laat afweten.

Mss is ie aan het werk  :D

Bent trouwens benieuwd of mijnheer Lusink dit stukje 'corporate identity' zal waarderen. Ik weet niet hoe 't in de kledingbranche werkt maar in de branche waarin ik werk staat hier ongeveer de doodstraf op. Dit soort zaken hoor je niet op een forum te ventileren als medewerker zijnde imo. Je ziet dat de gehele uitleg van Jip nogal emotioneel beladen is.

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #834 Gepost op: 13 oktober 2006 - 11:36:33
Citaat van: "Napoleon"
lex ga sowieso even bij oger langs en probeer 90 E terug te vorderen. zoals cami heeft gezegd, juridisch zijn er nog wel wat mogelijkheden, maar levert veel tijd en papierwerk op, waarschijnlijk valt het zo ook wel te regelen

Napoleon en ik vormen je 'legal force'  :mrgreen:
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #835 Gepost op: 13 oktober 2006 - 11:49:40
Citaat van: "Camiceria"
jullie moeten wel beseffen dat onze gemm klant wat minder na hoeft te denken over een paar tientjes... Uiteraard is dit geen vrijbrief om zomaar prijsverhogingen door te voeren.. afspraak is afspraak... als je iets zeker wilt weten moet je het vragen (bij het opmeten) en kan je dit gebruiken als je je shirt komt ophalen..

Beste Jip,

met alle respect - ik ben het idd eens met je eerdere opmerking dat dat nog wel eens wil ontbreken - maar deze quote vind ik echt onbegrijpelijk. Ik vind het ongepast, genant en arrogant.

Dat de gemiddelde klant 'wat minder hoeft na te denken over een paar tientjes' is inderdaad nooit een vrijbrief om een shirt stukken duurder te laten uitvallen. Ik kan niet begrijpen dat je deze opmerking maakt. Kennelijk zoek je naar een excuus voor het voorval. Ik vind het wel leuk dat je van een prijsverhoging spreekt want dat suggereert dus inderdaad dat niet de prijs hoger is uitgevallen, maar dat jullie de prijs hoger hebben gemaakt (wat natuurlijk niet zo is :)) Fijn dat je toch in het credo 'afspraak is afspraak' gelooft.

Ik quote mn ondertitel even:

''Een verliezer heeft excuses, een winnaar oplossingen''
Quotidie potest esse ultimo die

Napoleon

• Gast
Oger - Deel III
Reactie #836 Gepost op: 13 oktober 2006 - 12:01:52
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "Napoleon"

Napoleon en ik vormen je 'legal force'  :mrgreen:
hehe :-^

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #837 Gepost op: 13 oktober 2006 - 12:20:57
Ik denk dat Meneer Lusink het sowieso wel intressant vind om dit forum + dit topic in het bijzonder eens te lezen. In hun blaadjes zitten ze vaak te lullen over handgemaakte details en hoe mooi dat wel niet is bla bla bla.. wij zijn de weinige klanten van zijn toko die dat echt waarderen. Lijkt mij voor hem wel intressant. Wat zou die ouwe zijn mail zijn??? oger@oger.nl??

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #838 Gepost op: 13 oktober 2006 - 12:22:29
Citaat van: "mr_prak"
Ik denk dat Meneer Lusink het sowieso wel intressant vind om dit forum + dit topic in het bijzonder eens te lezen. In hun blaadjes zitten ze vaak te lullen over handgemaakte details en hoe mooi dat wel niet is bla bla bla.. wij zijn de weinige klanten van zijn toko die dat echt waarderen. Lijkt mij voor hem wel intressant. Wat zou die ouwe zijn mail zijn??? oger@oger.nl??

Nee met zo'n houding kom je er wel, die ouwe... :roll:

Vanità - modern tailors

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #839 Gepost op: 13 oktober 2006 - 12:23:10
Kom op geef Jip een break dit heeft hij echt niet verdiend! Weinig stijlforum aan deze discussie, merk vooral veel afgunst en aversie tegen Oger. Vooral de opmerkingen over juridische stappen slaan echt nergens op.

Jip geeft het volgens mij goed aan: afspraak is afspraak en je had gewoon je ongenoegen moeten uiten bij het ophalen van het hemd.