Ik heb eigenlijk heel weinig met Oger. Wat mij betreft hangt er een veel te commerciële "wat zullen we die nu eens aansmeren"-sfeer en het personeel wat ik ben tegengekomen is alles behalve sympathiek en nogal op provisie belust, lijkt het. Je bent in feite goed genoeg om geld uit te geven maar daarna ben je direct vergeten. Ik heb toch liever een winkel met gemeende vriendelijkheid en een fijnere sfeer die bovendien niet zo'n gemaakte "kijk eens wat een geweldige merken we toch hebben"-propaganda voert.
Precies een anders gevoel bij mij. Ze kennen mij, weten dat ik meer dan gemiddeld over de producten weet en zijn altijd geďnteresseerd. Verder werken ze er niet met provisie, en geven ze af en toe de tip om tot de sale te wachten met een aankoop...
mij kennen ze ook wel, maar toch mogen ze iets minder overdreven doen, ik word vaak genoeg door meerdere mensen tegelijk geholpen, omdat als ik er ben toch wel vrij veel dingen tegelijk koop. De ene verkoper is gewoon erger dan de ander, maarja dat heb je altijd.
Hier in Den Bosch kom ik al bij Piet Thielen sinds de opening en dat is iets anders natuurlijk, daar heb je dan verkopers zien komen en zien gaan en eigenlijk ken je iedereen daar wel, bij Oger staan er zoiezo superveel mensen in elk deel vd winkel, maar de meeste die daar vast werken en 'verantwoordelijk' zijn, zijn meestal gewoon vriendelijk, drankje erbij even babbeltje wat heb je nodig en klaar.
Over dat provisie gebeuren zou ik niet weten, maar sommige mensen laten je gewoon af en toe lopen terwijl je een paar maanden ervoor bij die verkoper ongeveer 1000 euro hebt gespendeerd, lijkt mij sterk dat ze op provisie werken.