Auteur Topic: Ogér  (1123011 keer gelezen)

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #915 Gepost op: 18 oktober 2006 - 14:45:22
jammer, ik had me best wel verheugd op een goede knokpartij!!! Heb ik eindelijk een keertje voordeel van  die bezoekjes aan de sportschool.

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #916 Gepost op: 28 oktober 2006 - 16:50:45
Hi Guys,

Mijn Maffeis hemd ook aangekomen bij oger!! Aan de ene kant viel het me alles mee...  250 hadden we afgesproken, het werd 268. Dat vind ik een prima afwijking. Alleen de pasvorm was nog niet super... wordt nu nog extra getailleerd. Ook de details etc. vielen me een beetje tegen.

Ik had een tijdje terug bij de oger outlet een shirt van Isaia gekocht. In eerste instantie was ik niet zeker van dat ik een goede koop had gedaan. Laatst heb ik h'm eens aangetrokken en het was echt super. Mooie plooitjes bij de mouwen en op de rug. Maar het goede van dit shirt was echt... het klopt gewoon!! Precies zoals ik man en pak staat. Het is niet super getrailleerd ofzo, maar al de overtollige gaat vanzelf naar achteren zodat het er super uit ziet!! Dat miste ik een beetje bij mn maffeis, alles heel clean en 'strak' zelfs de plooitjes op de mouwen heel clean, met een soort wiskundige precicie.
Veel geleerd van mn Maffeis avontuur... (nooit meer maffeis was de les). Ik wil nu eigenlijk nog een shirt laten maken wat MTM is met de details/afwerking en charme van mn isaia. Heeft iemand hier Isaia MTM shirts? of heeft Barba MTM zo'n zelfde 'magie'??

Fotos van de maffeis volgen zodra ik hm terug heb van oger voor het tailleren.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #917 Gepost op: 28 oktober 2006 - 17:39:22
Citaat van: "mr_prak"
Heeft iemand hier Isaia MTM shirts? of heeft Barba MTM zo'n zelfde 'magie'??

Erg grappig dat je over de magie van zo'n Isaia shirt begint want dat gevoel had ik ook precies toen ik het hemd aanpastte (heb d'r zelf ook eentje gekocht bij Oger outlet). Vind het echt superhemden met heerlijke stoffen, veel handwerk details, mooie schouderaanzet, prachtige manchetten (goed aangezet, lekker dicht om de pols en stof is precies stevig genoeg). Had dat gevoel absoluut niet toen ik een Barba aantrok (veel te ruim en weinig handwerk details).

Heb ook een RTW hemd van Maffeis en eerlijk gezegd valt me die ook absoluut niet tegen. Maar de Isaia bevalt me op een of andere manier toch beter, ben er nog niet helemaal uit waarom  :-k

Heb een maatje 38 meegenomen bij Oger van Isaia en die past me behoorlijk goed (lees lekker strak om het lichaam). Alleen vind ik de mouwen net een tikje te kort, mag nog een cmtje bij.

Ben dus ook benieuwd of mensen hier ervaring hebben met MTM Isaia en wat ze dan moeten kosten.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #918 Gepost op: 28 oktober 2006 - 17:56:20
Mr.Prak probeer ook een eens Kiton hemd heeft veel handwerk details erin  zitten.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #919 Gepost op: 28 oktober 2006 - 17:59:19
Citaat van: "gusto napolitano"
Mr.Prak probeer ook een eens Kiton hemd heeft veel handwerk details erin  zitten.

Ja, alleen zijn wel goed aan de prijs. Maar je hebt zeker gelijk, Kiton hemden hebben echt prachtige handwerk details! Heb je zelf ook zo'n hemd Gusto?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #920 Gepost op: 28 oktober 2006 - 18:06:08
Ik heb er pas een gekocht en moet zeggen er zit meer handwerk aan als een ander rtw shirt.Plooitjes op de schouder is zeker een van de mooiste die ik gezien heb.Alle langsdelen is ook met de hand gedaan inclusief de mouwen en de onderkant van het hemd.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #921 Gepost op: 28 oktober 2006 - 18:37:09
Heb ze gezien bij Montulet en idd ook al die handwerk details gezien. Hoe vind je de pasvorm?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #922 Gepost op: 28 oktober 2006 - 18:39:30
Citaat van: "Vortex"
Heb ze gezien bij Montulet en idd ook al die handwerk details gezien. Hoe vind je de pasvorm?
Kiton staat niet bekend om super cut to the bone maar voor mij zit hij gewoon goed.

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #923 Gepost op: 28 oktober 2006 - 20:42:11
Okay..
Ik heb idd Kiton bij Pauw wel eens bekeken, super idd.
Wat zou ik ongeveer kwijt zijn voor een Isaia MTM? Hebben ze die ook bij Oger?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #924 Gepost op: 28 oktober 2006 - 21:53:10
Citaat van: "mr_prak"
Okay..
Ik heb idd Kiton bij Pauw wel eens bekeken, super idd.
Wat zou ik ongeveer kwijt zijn voor een Isaia MTM? Hebben ze die ook bij Oger?
Normaal gesproken hebben zij van de high-end merken ook het maatwerk daarvan.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #925 Gepost op: 26 november 2006 - 20:25:46
Veel mooie dingen gezien vanmiddag bij de sale van oger in rotterdam.Schoenen zal het merk maar niet noemen shirts o.a borrelli maffeis.Mooie jasjes van Fay en diverse mooie pakken ook mooie truitjes van oger zelf.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #926 Gepost op: 26 november 2006 - 20:31:16
Citaat van: "gusto napolitano"
Veel mooie dingen gezien vanmiddag bij de sale van oger in rotterdam.Schoenen zal het merk maar niet noemen shirts o.a borrelli maffeis.Mooie jasjes van Fay en diverse mooie pakken ook mooie truitjes van oger zelf.

Heb vandaag 2 shirts gekocht in de sale. Ze bevallen me prima.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #927 Gepost op: 26 november 2006 - 21:06:05
Er was anders genoeg ook mooie fay jasjes o.a die migliore bedoelde.

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #928 Gepost op: 02 december 2006 - 21:10:54
vorige week ook even bij Oger Amsterdam binnengelopen en 2 maffeis meegenomen en 2 dassen, maar wat mij opviel was dat er van finamore alleen maar oude modellen lagen die ook in haarlem voor 50 euro liggen en daar voor 150 ps weg gaan. Toen ik dat zag had ik gelijk geen zin meer om bij de rest eigenlijk te kijken (die 2 maffeis had ik al op het oog voor de sale, dus neem aan dat dat geen oude zooi is), maar vind het een beetje nep dat er oude zooi ligt.... van dassen lagen er ook vrij veel oger dassen en van burberry etc. was vrij weinig te bekennen (van etro wel, maar denk niet dat iedereen dat zou dragen ik vond ut wel grappig :P)

Iig als je casual kleding zoekt ligt er echt genoeg jacob cohen, oger wollen en cashmere truitjes, aeronautica, purple lable truien u name it.

ga in januari nog wel een x kijken, want heb ut idee dat ik dan toch nog wel wat mooie dingen kan vinden.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #929 Gepost op: 03 december 2006 - 21:09:51
Ben daar vanmiddag even binnen geweest maar kon daar niet echt oude troep ontdekken.Wel de winter collectie in de sale.