Auteur Topic: Ogér  (1123014 keer gelezen)

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #900 Gepost op: 15 oktober 2006 - 11:54:48
Wat een gedoe allemaal over een misverstandje. Was vorige week bij BMW voor een onderhoudsbeurt, was wel meer dan een paar tientjes duurder dan de indicatie (ook percentueel). Vriendelijk van Jip dat ie hier op ingaat trouwens.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #901 Gepost op: 15 oktober 2006 - 11:58:20
Citaat van: "marcos"
Wat een gedoe allemaal over een misverstandje. Was vorige week bij BMW voor een onderhoudsbeurt, was wel meer dan een paar tientjes duurder dan de indicatie (ook percentueel). Vriendelijk van Jip dat ie hier op ingaat trouwens.

Onderhoud aan je bmw'tje is wel even niets anders dan een nieuw shirt kopen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #902 Gepost op: 15 oktober 2006 - 12:12:41
Bij sommige zaken gaan ze er gewoon vanuit dat klanten het geen probleem vinden als het wat duurder uitvalt en dat zal in de meeste gevallen wel kloppen. Of het zo hoort is een tweede, maar het is niet alleen Oger waar nu zo op gehakt wordt.

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #903 Gepost op: 15 oktober 2006 - 12:22:18
Bij sommige zaken gaan ze er gewoon vanuit dat klanten het geen probleem vinden als het wat duurder uitvalt en dat zal in de meeste gevallen wel kloppen. Of het zo hoort is een tweede, maar het is niet alleen Oger waar nu zo op gehakt wordt.

De opvatting dat een product niet 35% duurder uit mag vallen zonder enige melding voert hier de boventoon. Dat andere zaken zich hier ook niet aan houden is geen excuus om het niet specifiek over Oger te mogen hebben. Dit topic gaat toch over ervaringen bij Oger?

Op deze wijze kan men een beeld schetsen van de service die bij Oger verwacht kan worden.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Huey

• Gast
Oger - Deel III
Reactie #904 Gepost op: 15 oktober 2006 - 12:37:51
Citaat van: "Peer Gynt"

De opvatting dat een product niet 35% duurder uit mag vallen zonder enige melding voert hier de boventoon. Dat andere zaken zich hier ook niet aan houden is geen excuus om het niet specifiek over Oger te mogen hebben. Dit topic gaat toch over ervaringen bij Oger?

Op deze wijze kan men een beeld schetsen van de service die bij Oger verwacht kan worden.

Ik ben zelf ook niet de grootste fan van winkelen bij Oger, maar dat heeft niets met de service te maken. Ik denk dat er geen winkel in NL is die kan tippen aan die service.

Het is voor mij puur dat als ik daar binnenloop ik door minstens 4 verkopers wordt aangesproken. En zelfs dat kan ik ze niet kwalijk nemen omdat de winkel voor een verkoper gigantisch moeilijk te behappen is. Trappetje op, trappetje af. Dus de ene verkoper weet vaak niet of een collega al een klant heeft aangesproken dus doet ook gewoon z'n werk en gaat op de klant af. Toevallig vind ik dit zelf bloedirritant, maar ik kan het ze met de beste wil v/d wereld niet kwalijk nemen.

Ook ben ik van mening, in dit geval,  dat er gewoon een duidelijke prijsindicatie moest komen. 35% verschil is idd wel fors, maar nogmaals, we horen het alleen van de kant van Lex. De klant heeft immers niet altijd gelijk. Ik denk dat iedereen die direct met klanten omgaat dat wel eens mee heeft gemaakt.

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #905 Gepost op: 15 oktober 2006 - 12:42:14
Mijn woord 'service' moet wellicht vervangen worden door het algemenere 'behandeling'? De woordkeuze is wellicht niet honderd procent juist, maar wat ik bedoel lijkt me duidelijk.

Verder spreek ik ook geheel geen waardeoordeel uit over het verhaal van Lex aangezien ik géén idee heb wie hier 'gelijk' heeft. Ik haakte alleen in op de opmerking van Marcos die zei dat je niet alleen over Oger mag praten aangezien meerdere winkels dit doen. In een topic over Oger lijkt me dat onjuist, dat is alles.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #906 Gepost op: 15 oktober 2006 - 12:56:56
ik heb zelf geen slechte ervaringen met Oger. Ook al is het niet mijn favoriete zaak. Misschien moet er wel een topic komen over klantvriendelijkheid en vooral betrouwbaarheid?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Oger - Deel III
Reactie #907 Gepost op: 15 oktober 2006 - 13:47:13
Zoals ik ook al vaker heb gemeld heb ik nooit zo'n last van "opdringerige" verkopers. Gewoon aangeven dat je zelf even wilt rondkijken is bij mij nooit een probleem. Wat betreft services, Oger is en blijft daar het beste in. Denk dat als Lex bij het ophalen had aangegeven dat hij zich niet in de nieuwe prijs kon vinden er een passende oplossing was gezocht.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #908 Gepost op: 15 oktober 2006 - 13:47:21
Ook al zou er niets van de opmerking van Lex kloppen en zou hem zijn gezegd dat het rond de EUR 325,00 zou gaan kosten, blijf ik vasthouden aan

a) het feit dat ik niet begrijp dat er bij een maathemd een prijsindicatie wordt gegeven... Ik zie daar zowel voor verkoper als koper geen enkel (moreel positief) voordeel in. Maar goed dat zal dan wel policy zijn.

b) het feit dat de opmerking van Jip over het 'prijs(on)bewustzijn' van de gemiddelde Oger-klant niet op zijn plaats is en dat ook niet een excuus mag zijn.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #909 Gepost op: 17 oktober 2006 - 12:11:28
Ben je even een weekendje weg, gelijk een juridisch team erbij :lol:
Ik heb ondertussen een mail van Oger gekregen waarbij mij een das word aangeboden. En ik heb ook al een excuus van de verkoper. Dus voor mij is de kous eigenlijk wel af. Zeker omdat ik altijd uitstekend ben behandeld daar, en omdat het ook inderdaad als vaker is genoemd hiervoor ook mijn naïve houding is geweest. Ik zal ook zeker wel bij Oger blijven komen, en alleen de maatshirtjes bij Menco bestellen :wink:
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #910 Gepost op: 17 oktober 2006 - 13:13:56
Prima afgehandeld lijkt me... :!:
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #911 Gepost op: 17 oktober 2006 - 16:12:05
Mooi, kan de SF knok- en roddelploeg ook weer de kast in! ;)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #912 Gepost op: 17 oktober 2006 - 17:14:36
Citaat van: "Merlino"

Dat moeten we maar afwachten. We moeten eerst horen of ze zich hier in kunnen vinden Merlijn! :wink:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #913 Gepost op: 17 oktober 2006 - 17:15:22
Citaat van: "Merlino"
Is die wel zo sterk.

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #914 Gepost op: 17 oktober 2006 - 17:15:49
Ik niet, en wie niet sterk is moet slim zijn dus hield ik me ondergedoken  :wink: