Ik heb me geamuseerd met de bovenstaande posts, totdat het persoonlijk werd. Ik denk dat de bedoeling van dit forum is dat we subjectief (want eigen ervaring) doch objectief over het gebodene kunnen discussieren.
Het is duidelijk dat het ergens spaak liep voor Lex. Daar zijn de koper EN de verkoper schuldig aan. De koper heeft zijn verwachting blijkbaar niet duidelijk genoeg geformuleerd, en de verkoper heeft de koper niet voldoende geinformeerd over wat mag worden verwacht. De rekening is vervolgens zonder morren voldaan en wordt achteraf bekritiseerd.
De wijze les zou moeten zijn dat waar mensen zijn, fouten worden gemaakt en dat je die als redelijke mensen kunt oplossen door duidelijk te communiceren wat niet voldoet aan de verwachting. Het heeft geen zin en geeft geen pas om achteraf commentaar te leveren, omdat het dan 1) een eenzijdig verhaal wordt en 2) geen mogelijke oplossingen meer biedt. Jip had nooit (zo) moeten reageren, maar Lex moeten vragen om naar de PCH te komen om het onder een kopje koffie te bespreken ipv anoniem te bekritiseren.
Ook ik heb - helaas - negatieve ervaringen met een aantal verkopers bij Oger. Wellicht dat andere mensen in exact dezelfde situatie een minder negatieve perceptie zouden hebben. Het hangt allemaal af van wat je ergens van verwacht/mag verwachten. Als ik voor 10 euro een paar sokken koop dan verwacht ik niet dat de rode loper voor me wordt uitgerold. Als ik voor 250 euro een overhemd koop, dan mag je daar van verwachten dat het goed is en dat de verkoper je juist informeert over het product. Is dit niet het geval dan is dat een prima aanleiding om een verkoper daarop aan te spreken. Maar het lijkt me wel dat het meer effect heeft als je dat met open vizier (=face to face) doet. Wijze les over het leven of zakendoen zo je wilt
Over to you Napi

edit: by the way, land rover heeft nog steeds niet teruggebeld met een excuusje - als we het dan toch over verwachtingen hebben...