Auteur Topic: Ogér  (1123002 keer gelezen)

Napoleon

• Gast
Oger - Deel III
Reactie #840 Gepost op: 13 oktober 2006 - 12:27:32
ik koop af en toe wel eens wat daar, maar het begint me toch een beetje een montulet verhaal te worden, heb geen zin meer om binnen te lopen

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #841 Gepost op: 13 oktober 2006 - 12:39:53
Citaat van: "Vortex"
Kom op geef Jip een break dit heeft hij echt niet verdiend! Weinig stijlforum aan deze discussie, merk vooral veel afgunst en aversie tegen Oger. Vooral de opmerkingen over juridische stappen slaan echt nergens op.

Jip geeft het volgens mij goed aan: afspraak is afspraak en je had gewoon je ongenoegen moeten uiten bij het ophalen van het hemd.

Ik neem aan dat je dit (oa) naar mij richt.

- ik vind juist dat J dit wel 'verdiend' omdat 'ie nou niet bepaald een sterk verhaal heeft. De generalisatie van Oger maak ik in mijn post nadrukkelijk niet, omdat ik precies denk zoals Fuoco; het is een emotioneelk beladen reactie en niet representatief voor Oger.

- Opmerkingen over juridische stappen heb ik niet gemaakt (behalve het geintje dat Nap en ik wel als 'legal' force LexP 'backen'), maar J maakt een opmerking die juridisch (maar ook moreel) niet klopt. Hij schuift de prijsverantwoordlijkheid namelijk naar de klant in plaats van naar de verkopende partij en zo zit het (gelukkig) simpelweg niet in elkaar. Dat heeft niets met 'juridische stappen' te maken, maar met de meest voorkomende overeenkomst in het recht: de koopovereenkomst. Daar zijn nou eenmaal regeltjes aan verbonden en die zijn hetzelfde als je een citroen koopt bij de groenteman of een hemd bij Oger.

- Jip zegt het idd goed: afspraak is afspraak en dat is dus iets waaraan Oger zich niet heeft gehouden... Ongeacht of LexP daarmee akkoord ging bij het voldoen van de verkoopprijs.

Het woord is aan u confrere ;)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Napoleon

• Gast
Oger - Deel III
Reactie #842 Gepost op: 13 oktober 2006 - 13:00:37
pacta sunt servanda
volgens mij is dat de eerste regel die je bij rechten leert

Pietro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #843 Gepost op: 13 oktober 2006 - 13:06:43
Het probleem voor ons is ook nog eens dat we een kant van het verhaal horen. Nogmaals, wie zegt dat de afspraken wel zo duidelijk waren gemaakt vooraf? De prijsverantwoordelijkheid ligt bij Oger, maar in hoeverre is de afspraak ook daadwerkelijk op 250,- Euro gesteld? Als jij de winkel binnenkomt en zegt dat je een maatwerkshirt wil laten vervaardigen en vervolgens zegt dat je maximale prijs voor het geheel die 250,- niet mag overstijgen, dan is er een duidelijke afspraak imo.

"Uit mijn hoofd gezegd beginnen shirts vanaf ongveer 250 Euro en elke optie extra kost weer wat.. uiteraard zijn de stoffen ook bepalend... "

Vanaf 250. Ik kan me herinneren dat er verschillende extra opties aan zaten, maar ok. Verder heeft Camiceria gelijk mocht het inderdaad gewoon zo zijn, zoals Lex de situatie schetst.

Verder vind ik de wijze waarop Jip zijn klanten definieert wel arrogant. Neemt niet weg dat hij in deze: "ik snap niet dat sommige mensen zo denigrerend over mijn collega's spreken.. natuurlijk zijn er altijd op en aanmerkingen nodig maar soms bekruipt me het gevoel dat jullie (generaliserend...) soms iets te zijn.. " blijkbaar wel gelijk heeft. Ik vind de reactie van mr_prak echt stuitend. Met zo'n attitude verwacht je ook nog als een koning behandeld te worden? Bah!

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #844 Gepost op: 13 oktober 2006 - 15:46:29
Pardon????

mijn reactie stuitend?? Ik vind dat verhaal van Jip stuitend!!

Wat is er stuitend aan mijn verhaal? Ik noem Oger een 'ouwe' val je daar over? Ik vind het zelf een uitdrukking die van ontzettend veel respect getuigd. Een oude man die veel van het leven gezien heeft en alles met een zekere afstand kan benaderen... niets mis mee lijkt mij zo.  

Ik vind ook serieus dat Lex terug moet gaan met dat shirt en even een gesprekje hebben. Dat zullen ze je echt niet kwalijk nemen (als ze slim zijn). Ik ben laatst terug gegaan naar de bakken omdat ik vond dat mijn croissants oudbakken waren. Een goed gesprek met die man gehad en als vrienden uit elkaar gegaan.

Stuitend HA.. dan kan je nog heel wat meemaken als jij je in de echte wereld komt kijken!!

Over Jip.. Ik vind dat iedereen nog vrij netjes is tegen hem. Ik denk ook even aan dat verhaal van de traveling tailor van oger... een heel verhaal dat het zo 'tof' is etc. Maar als we dan vragen waar die pakjes gemaakt worden en even serieus worden is het ineens verdomd stil. Zeg dan niets in een eerste plaats!!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #845 Gepost op: 13 oktober 2006 - 15:52:26
Citaat van: "mr_prak"
....verhaal....

Stuitend HA.. dan kan je nog heel wat meemaken als jij je in de echte wereld komt kijken!! .... nog meer verhaal....

precies dit soort zinsnede's is wellicht wat mensen hier tegen de borst stuit mr. prak [-X

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #846 Gepost op: 13 oktober 2006 - 15:58:37
ja, ach...

Ik mag toch wel een beetje de jongen van de straat uithangen!! Nota bene... ik werd persoonlijk aangevallen door Pietro. Die zinsnede is alleen een goedbedoeld advies, omdat ik niet graag zou willen dat Pietro zijn neus stoot en daar pijn van ondervindt.

Napoleon

• Gast
Oger - Deel III
Reactie #847 Gepost op: 13 oktober 2006 - 16:40:30
ja er zijn voor en tegens om naar oger te gaan (om maar even een gusto oneliner er in te gooien  :) )

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #848 Gepost op: 13 oktober 2006 - 16:48:00
en dan nog 1,
je hebt volkomen gelijk,Napoleon. :lol:

f430

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #849 Gepost op: 13 oktober 2006 - 16:51:11
Citaat van: "Bogart"
en dan nog 1,
je hebt volkomen gelijk,Napoleon. :lol:

om er dan nog een aan toe te voegen: maar nu weer ontopic jongens  :lol:

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #850 Gepost op: 13 oktober 2006 - 16:57:43
Overdreven reacties waarbij we maar 1 kant van het verhaal kennen.

@ Mr. Prak, ga eens naar Oger Rotterdam

NY

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #851 Gepost op: 13 oktober 2006 - 17:01:54
Ben het met Jip eens. Als ik een maatshirt laat maken dan heb ik het eigenlijk nooit over de prijs, er zijn zoveel verschillende opties mogelijk, dan heb ik geen zin/tijd om een definitieve prijs te laten bepalen. Als ik bij Oger ga inkopen dan ga ik niet alleen voor een shirt. btw. mijn vrouw wacht op dit moment op een maatshirt van Maffeis, waarvan ik de prijs niet weet, wij horen het wel als hij klaar is.
Daarbij moet ik zeggen dat Oger de herenkleding/maatkleding voor ( het grootste deel van-) Nederland wel op de kaart heeft gezet.

Napoleon

• Gast
Oger - Deel III
Reactie #852 Gepost op: 13 oktober 2006 - 17:04:12
Citaat van: "NY"
Ben het met Jip eens. Als ik een maatshirt laat maken dan heb ik het eigenlijk nooit over de prijs, er zijn zoveel verschillende opties mogelijk, dan heb ik geen zin/tijd om een definitieve prijs te laten bepalen. Als ik bij Oger ga inkopen dan ga ik niet alleen voor een shirt. btw. mijn vrouw wacht op dit moment op een maatshirt van Maffeis, waarvan ik de prijs niet weet, wij horen het wel als hij klaar is.
Daarbij moet ik zeggen dat Oger de herenkleding/maatkleding voor ( het grootste deel van-) Nederland wel op de kaart heeft gezet.
oja en dan mag je je natuurlijk schandalig gedragen jegens je klanten  :?

en voor jou speelt geld misschien geen rol, maar voor 99,99% van de mensen wel

giuliano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #853 Gepost op: 13 oktober 2006 - 17:06:14
Ik heb me geamuseerd met de bovenstaande posts, totdat het persoonlijk werd. Ik denk dat de bedoeling van dit forum is dat we subjectief (want eigen ervaring) doch objectief over het gebodene kunnen discussieren.

Het is duidelijk dat het ergens spaak liep voor Lex. Daar zijn de koper EN de verkoper schuldig aan. De koper heeft zijn verwachting blijkbaar niet duidelijk genoeg geformuleerd, en de verkoper heeft de koper niet voldoende geinformeerd over wat mag worden verwacht. De rekening is vervolgens zonder morren voldaan en wordt achteraf bekritiseerd.

De wijze les zou moeten zijn dat waar mensen zijn, fouten worden gemaakt en dat je die als redelijke mensen kunt oplossen door duidelijk te communiceren wat niet voldoet aan de verwachting. Het heeft geen zin en geeft geen pas om achteraf commentaar te leveren, omdat het dan 1) een eenzijdig verhaal wordt en 2) geen mogelijke oplossingen meer biedt. Jip had nooit (zo) moeten reageren, maar Lex moeten vragen om naar de PCH te komen om het onder een kopje koffie te bespreken ipv anoniem te bekritiseren.

Ook ik heb - helaas - negatieve ervaringen met een aantal verkopers bij Oger. Wellicht dat andere mensen in exact dezelfde situatie een minder negatieve perceptie zouden hebben. Het hangt allemaal af van wat je ergens van verwacht/mag verwachten. Als ik voor 10 euro een paar sokken koop dan verwacht ik niet dat de rode loper voor me wordt uitgerold. Als ik voor 250 euro een overhemd koop, dan mag je daar van verwachten dat het goed is en dat de verkoper je juist informeert over het product. Is dit niet het geval dan is dat een prima aanleiding om een verkoper daarop aan te spreken. Maar het lijkt me wel dat het meer effect heeft als je dat met open vizier (=face to face) doet. Wijze les over het leven of zakendoen zo je wilt  :wink:

Over to you Napi   :twisted:

edit: by the way, land rover heeft nog steeds niet teruggebeld met een excuusje - als we het dan toch over verwachtingen hebben...
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

NY

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #854 Gepost op: 13 oktober 2006 - 17:11:26
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "NY"
oja en dan mag je je natuurlijk schandalig gedragen jegens je klanten  :?

en voor jou speelt geld misschien geen rol, maar voor 99,99% van de mensen wel

Met die opmerking van mij over Oger bedoeld ik, dat er door Oger een bepaalde bewustwording heeft plaatsgevonden bij mannen over (maat-)kleding( in ieder geval bij mij). Wie zegt dat geld bij mij geen rol speelt? Als geld geen rol zou spelen zou ik niet zijn waar ik nu ben: financieel en maatschappelijk, dus even "tussen de regels door lezen".