Auteur Topic: Ogér  (1123004 keer gelezen)

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #855 Gepost op: 13 oktober 2006 - 17:23:24
Citaat van: "NY"
Ben het met Jip eens. Als ik een maatshirt laat maken dan heb ik het eigenlijk nooit over de prijs, er zijn zoveel verschillende opties mogelijk, dan heb ik geen zin/tijd om een definitieve prijs te laten bepalen. Als ik bij Oger ga inkopen dan ga ik niet alleen voor een shirt. btw. mijn vrouw wacht op dit moment op een maatshirt van Maffeis, waarvan ik de prijs niet weet, wij horen het wel als hij klaar is.
Daarbij moet ik zeggen dat Oger de herenkleding/maatkleding voor ( het grootste deel van-) Nederland wel op de kaart heeft gezet.

Heel erg leuk voor je dat je in de finaciële positie verkeerd dat het je niet zo veel uitmaakt hoeveel zo'n shirt kost! Dat meen ik echt!

Maar toch is dat niet de manier waarop de meeste mensen iets kopen. Als je ergens iets koopt wil je de prijs weten. De drie keren dat ik bij Sartoria een shirt heb besteld werd er mij precies verteld hoeveel de stof kost, hoeveel de extra luxe afwerking kost en hoeveel de andere opties kosten. En dan is het niet normaal dat als ik het shirt op kom halen de prijs meer dan 30% hoger uitvalt. En of er in dit geval nou harde afspraken zijn gemaakt of niet, doet niet terzake want volgens Jip is het normaal dat zoiets gebeurt. Ik zal iig nooit iets laten maken bij Oger.  :D
This, madame, is Versailles.

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #856 Gepost op: 13 oktober 2006 - 17:28:22
Oke, laten we dan nu afwachten wat Lex gaat doen en wat er daarna gebeurd is.

Napoleon

• Gast
Oger - Deel III
Reactie #857 Gepost op: 13 oktober 2006 - 17:29:34
ik denk dat guilano het goed heeft uiteengezet

NY

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #858 Gepost op: 13 oktober 2006 - 17:34:14
Ik wil  niet ingaan op de  vraag wie er gelijk heeft in de discussie omtrent de prijs van een shirt; de waarheids-(perceptie) ligt altijd in het midden.
In mijn geval ben ik altijd goed behandeld bij Oger, en er wordt imo nogal negatief over Oger gesproken, wat m.i. niet juist is. In ieder bedrijf worden fouten gemaakt, ( helaas) bij mij ook, maar het juist van belang om deze fouten op te lossen. Dus in een gesprek moet dat op te lossen zijn.

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #859 Gepost op: 13 oktober 2006 - 17:38:02
Ik denk ook dat guiliano het keurig en bondig heeft samengevat....

Alleen jammer dat NY d'r geen bal van snapt.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #860 Gepost op: 13 oktober 2006 - 17:39:06
Citaat van: "Jip"
Het komt er wellicht niet zo goed uit,(van de tientjes) maar wat ik bedoelde is dat onze klanten het meestal niet zo uit maakt..

Wow ik wilde dat ik zulke klanten had...

25% er bij omdat het ze toch niet uitmaakt, leuke winstmarges heb je dan.;)

Overigens vind ik (als klant weliswaar) het een risico van het bedrijf als niet aan de vooraf gedane prijsafspraken kan worden voldaan. Oger had het shirt dus voor de vastgestelde prijs moeten verkopen en moeten leren van het voorval (buffer inbouwen of beter uitzoeken).

Pietro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #861 Gepost op: 13 oktober 2006 - 17:52:16
Citaat van: "mr_prak"
ja, ach...

Ik mag toch wel een beetje de jongen van de straat uithangen!! Nota bene... ik werd persoonlijk aangevallen door Pietro. Die zinsnede is alleen een goedbedoeld advies, omdat ik niet graag zou willen dat Pietro zijn neus stoot en daar pijn van ondervindt.

Als je mijn eerdere reactie had gelezen, dan zie je dat ik mijn neus niet had gestoten aan deze situatie.

Het gaat mij volledig om de woordkeuze. Ik heb veel respect voor Dhr Oger en ik vind dat jij een verkeerde toon aan slaat. Een persoonlijke aanval? Allicht, maar zie het eerder als een persoonlijk advies. Zo praat je namelijk niet over mensen die je niet eens kent.

Voor de rest sluit ik mij volledig aan bij de woorden van Ruby T.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #862 Gepost op: 13 oktober 2006 - 18:03:34

Weet zeker dat jij er geen bal van snapt.
NY heeft goede en slechte ervaringen bij Oger meegemaakt, heeft dus letterlijk aan den lijfve ondervonden wat welof gen goedeservice is.
En btw, ken NY heel,heel erg goed.
Die lult niet uit zijn nek.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #863 Gepost op: 13 oktober 2006 - 18:20:07
Om nog een eerder punt aan te halen: Verkopers bij Oger zijn vaak (ik heb het nog niet anders meegemaakt anderen blijkbaar wel) arrogant.

Ik loop niet vaak binnen bij Oger maar als ik dat doe heb ik het idee dat ik de winkel uitgestaard word. Hulp wordt slechts aangeboden als je iets uit het rek pakt om het even te bekijken.

Trouwens ook bij de 'dump' die kerel die daar laatst stond had niet eens het fatsoen om te groeten bij het binnen komen en verlaten van de winkel. Ik val hier niemand persoonlijk aan, zeker niet. Maar ik laat alleen even weten wat ik constateer. Ik was laatst bijvoorbeeld bij shirts & cappuccino in Haarlem. Daar liep ik een rondje. De verkoper groette me. Liet me even mijn gang gaan en vroeg toen of hij me kon helpen. Ik zei dat ik alleen even keek. Prima,  daarna volgde een leuk gesprek over de maakwijze van de shirts, het concept etc. zo kan het dus ook.

En over het verhaal van het Maffeis shirt... tja beide partijen zijn niet echt verstandig bezig geweest. En mensen die zeggen dat je achteraf niet mag zeuren... ik vind dat dat best kan maar, je moet er alleen niets van verwachten.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #864 Gepost op: 13 oktober 2006 - 18:23:16
Ga daarom liever bij Ralph Lauren shoppen als bij Oger.
De verkopers daar zijn verre van hautain en arrogant,aardige kerels die ook nog eens weten waarover ze het hebben.
Als ik iets van Oger wil halen ze het wel.
Espresso is trouwens ook goed daar.
Kom er graag.

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #865 Gepost op: 13 oktober 2006 - 19:34:39
Ach Bogart..   cute hoor dat je je vriendje te hulp schiet!!!

Maarja hij doet het zichzelf aan om midden in te komen vallen met een paar echte goede dooddoeners! -- mag ik een teiltje??

NY

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #866 Gepost op: 13 oktober 2006 - 19:34:57

Ik deel uw mening niet, daar hoeft u me niet op aan te vallen! Naar mijn bescheiden mening doet Oger het erg goed. Ik blijf bij mijn standpunt dat aan elk verhaal twee kanten zitten, en aangezien we de tegenpartij niet hebben gehoord, kan ik daar geen mening over geven. Is mijn standpunt zo duidelijk genoeg, mr.prak.

NY

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #867 Gepost op: 13 oktober 2006 - 19:36:50
Ach Bogart..   cute hoor dat je je vriendje te hulp schiet!!!

Maarja hij doet het zichzelf aan om midden in te komen vallen met een paar echte goede dooddoeners! -- mag ik een teiltje??

Omdat ik het niet met uw mening eens ben?! U moet nog veel leren in het leven om vooruit te komen!

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #868 Gepost op: 13 oktober 2006 - 19:44:35
Ja hoor duidelijk zat. Je had het niet hoeven herhalen. Als je het in eerste instantie niet zo pathetisch opgeschreven had was het meteen al best geweest.

@die andere kil, de vriend van 'ouwe' oger zullen we maar zeggen
Als ik een winkel open die ik Prak noem, en daarmee zo veel mogelijk in het nieuws etc. probeer te komen, gaan de mensen het hebben over prak, de winkel. Als iemand mij dan als persoon wil aanduiden en niet mijn winkel is een uitspraak als 'de oude zelf', of 'de man zelf' doodnormaal. Als ik daar te ijdel voor ben had ik a) mijn winkel niet Prak moeten noemen en b)Niet nog persoonlijk met mijn kop in allerlei blaadjes gaan staan.

Waarschijnlijk deelt 'de ouwe zelf' mijn mening (lijkt me een redelijke man) en maak jij je dik om niets.

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel III
Reactie #869 Gepost op: 13 oktober 2006 - 19:47:49
NY man... jij komt hier nog maar net kijken!! Dat weet je misschien niet, maar dat betekend dat je geacht wordt een beetje mee te lezen en HOOGUIT af en toe een noot te  plaatsen als 'aha' of 'juist ja'.

PS
Ook wel weer cute dat je het opneemt voor je vriendje.