Auteur Topic: Schrijfgerei  (683336 keer gelezen)

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schrijfgerei
Reactie #555 Gepost op: 17 januari 2012 - 16:02:02
Erg mooie pen Guy, dat het een balpen is stoort me niet- die hebben ook hun plek.

Trouwens, wat mij betreft mogen initialen juist in een pen.

SonOfMan

• Bekijk profiel
Reactie #556 Gepost op: 24 januari 2012 - 18:32:59
Mijn dagelijkse schrijfgerei bestaat uit twee van de pennen uit mijn Sheaffer collectie. Daarbij valt de keuze vaak op mijn twee zwarte PFM III's. Eén daarvan is gevuld met Private Reserve DC Supershow Blue en de andere met J. Herbin Lie de Thé.

Ik vind het belangrijk dat deze oude pennen gebruikt blijven worden en veel collegae tonen belangstelling als je een bijzondere pen voor de dag haalt.

Het wordt ook zeer gewaardeerd als een visitekaartje, aan het einde van de eerste ontmoeting, met een sprekende inkt voorzien wordt van een persoonlijke boodschap aan de ontvanger.
Fervet olla vivit amicitia

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #557 Gepost op: 31 januari 2012 - 20:36:22
Rotring 600 !  :-({|=

Heerlijk mechanisch potlood inderdaad: lekker zwaar, (vrijwel) helemaal van metaal, gemaakt met Duitse precisie en industriële looks.
Alleen jammer dat er opeens een hype omtrent de 600 serie is, prijzen voor tweedehands exemplaren zijn nu een beetje uit verhouding.
Echte hipsters zoals ik zweren er al jaren bij.  :-$

Overigens gebruik ik mijn Rotring Trio-pen het meest.
0,3, 0,5 en 0,7 MM 2H loodjes en verwisselbaar met twee klikjes en een draai dankzij het op zwaartekracht gebaseerde systeem.

Overigens heb ik nog een lading andere Rotrings die ik wel vaker gebruik, vulpennen heb ik ook maar dat past niet bij mijn minuscule scheve handschrift.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

PrinsHendrik

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #558 Gepost op: 03 februari 2012 - 19:20:53
Stijl en Rotring? Komtop mij over als contradictio in terminis.

PrinsHendrik

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #559 Gepost op: 03 februari 2012 - 19:21:46
Serge uw Pelikaan, dat is stijl met klasse. Daarvan kunnen ze bij Mont Blanc nog wel iets leren.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #560 Gepost op: 03 februari 2012 - 20:00:15
Stijl en Rotring? Komtop mij over als contradictio in terminis.

Ach ja, altijd nog beter dan waarmee het overgrote deel van de bevolking zijn gedachte op papier zet.
En een pen is naar mijn inziens voornamelijk een instrument en moet dan ook vooral comfortabel en goed schrijven.
Tevens spreekt de industriële uitstraling mij wel aan.

Maar wees niet getreurd, ik heb ook nog een setje oude ranke sheaffer pennen (vulpen, potlood en balben) voor als ik wat stijlvoller voor de dag wil komen.

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #561 Gepost op: 03 februari 2012 - 20:58:32
Heerlijk mechanisch potlood inderdaad: lekker zwaar, (vrijwel) helemaal van metaal, gemaakt met Duitse precisie en industriële looks.
Alleen jammer dat er opeens een hype omtrent de 600 serie is, prijzen voor tweedehands exemplaren zijn nu een beetje uit verhouding.
Echte hipsters zoals ik zweren er al jaren bij.  :-$

Ik heb een hele tijd een 600 'gold' (met gouden punt en dopje) vulpen gebruikt. Paar maanden geleden voor een astronomisch bedrag op Ebay verkocht, ik gebruikte hem toch niet meer.

PrinsHendrik

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #562 Gepost op: 03 februari 2012 - 22:58:20
Echt 80er jaren stijl, deze stalen Targa's. Beetje vrouwelijk. Niet?
Wel een 'statement'.

Ach ja, altijd nog beter dan waarmee het overgrote deel van de bevolking zijn gedachte op papier zet.
Ik weet niet of ik het daarmee eens  ben.

En een pen is naar mijn inziens voornamelijk een instrument en moet dan ook vooral comfortabel en goed schrijven.
Dat doen meer stijlvolle pennen ook, het gaat op dit forum om stijl en niet om functie.

Tevens spreekt de industriële uitstraling mij wel aan.
Industriële uitstraling is vaak het tegenovergetselde van stijl. Het spreekt mij dus niet aan. Kijk naar de kantoorinrichtingen van eind jaren negentig en begin 2000. Industriële kilte en gebrek aan stijl.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #563 Gepost op: 03 februari 2012 - 23:02:46
Wel een 'statement'.
Ik weet niet of ik het daarmee eens  ben.
Dat doen meer stijlvolle pennen ook, het gaat op dit forum om stijl en niet om functie.
Industriële uitstraling is vaak het tegenovergetselde van stijl. Het spreekt mij dus niet aan. Kijk naar de kantoorinrichtingen van eind jaren negentig en begin 2000. Industriële kilte en gebrek aan stijl.

Eensch!
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #564 Gepost op: 03 februari 2012 - 23:08:53
+1
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #565 Gepost op: 04 februari 2012 - 00:26:53
Wel een 'statement'.

Gewoon lekker in touch met mijn vrouwelijke kant.  :mrgreen:
Heb ook geen kolenschoppen dus voor mij zijn ze prima.
Het zijn tevens erfstukjes en bij elkaar wel een mooi setje en de dikke 'fatboy' Montblanc past niet in die kleine krappe gaatjes.

Daar ben ik het dan wel mee eens maar daarbij wil ik wel toegeven dat ik in geen ander mechanisch potlood van hetzij Caran D'ache of Montblanc dezelfde balans heb gevonden als de Rotring 600.

Naast mijn studie werk ik als tekenaar bij een architectenbureau, (ik creëer de "Artistic Impressions" lekker retro niks al die 3D nonsens van tegenwoordig  :wink:) misschien zie ik schrijfgerei daardoor wel als iets wat vooral functioneel moet zijn. Maar wel naar gelang de situatie.
In bepaalde situaties gebruik ik mijn wat meer stijlvolle pennen, maar als ik aan het werk ben dan is het voornamelijk Rotring, een paar stokoude Caran D'ache fixpencils en natuurlijk de grote dozen met karismacolors en Copics.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #566 Gepost op: 04 februari 2012 - 03:25:46
[...]
Daar ben ik het dan wel mee eens maar daarbij wil ik wel toegeven dat ik in geen ander mechanisch potlood van hetzij Caran D'ache of Montblanc dezelfde balans heb gevonden als de Rotring 600.[...]

Pentel Sharp P200 serie?
Heerlijke potloden, betrouwbaar, in balans, niet te licht en niet te zwaar; niet heel mooi maar ook zeker niet lelijk: basic engineering, en form follows function.
Ook met non-repro blauwe vulling! :mrgreen:

Mijn favoriet, de 205. Er is ook een 203, 207 en 209.
Laatst bewerkt op: 04 februari 2012 - 03:39:23 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #567 Gepost op: 04 februari 2012 - 09:47:19
@GuyS
Mooie Visconti! En een ballpoint is iets dat je zeker nodig hebt, omdat alleen en vulpen gewoon
niet te doen is op kantoor waar snel dingen getekend moeten worden.
Toch moet je eens aan een vulpen denken kwa handschrift, want mijn handschrift met een vulpen
ziet er vele malen beter uit, dan met een ballpoint.
Wel even goed uitzoeken in de winkel welke breedte, je fijn vind schrijven en welke breedte het best
bij je handschrift past.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #568 Gepost op: 04 februari 2012 - 11:04:32
Die Pentel had ik vroeger ook (en misschien nog steeds wel ergens). Mijn broer had een Rotring-set, inclusief passer waar je de pennetjes in kon schroeven/klemmen/weet ik niet meer. Mooi spul.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #569 Gepost op: 04 februari 2012 - 12:48:52
Pentel Sharp P200 serie?
Heerlijke potloden, betrouwbaar, in balans, niet te licht en niet te zwaar; niet heel mooi maar ook zeker niet lelijk: basic engineering, en form follows function.
Ook met non-repro blauwe vulling! :mrgreen:

Mijn favoriet, de 205. Er is ook een 203, 207 en 209.

Die heb ik ook, maar toch niet mijn favoriet, de enige Pentel die ik vaak gebruik is een Q1000 0.5 met non-repo blauwe vulling.

Die Pentel had ik vroeger ook (en misschien nog steeds wel ergens). Mijn broer had een Rotring-set, inclusief passer waar je de pennetjes in kon schroeven/klemmen/weet ik niet meer. Mooi spul.

Zo'n passer had ik vroeger ook (weliswaar niet van Rotring), een waar kloteding.
Sinds enkele jaren zweer ik bij de sets van Wild Heerbrugg, maximale Zwitserse precisie.