Auteur Topic: Schrijfgerei  (683335 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schrijfgerei
Reactie #600 Gepost op: 10 juli 2012 - 20:35:48
Gekregen voor mijn eerste communie... lief hè.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #601 Gepost op: 10 juli 2012 - 20:44:11
Gekregen voor mijn eerste communie... lief hè.
Leuk inderdaad (en ik had je eigenlijk niet eens katholiek ingeschat). Ik denk dat ik binnenkort mezelf eens een Montblanc cadeau ga doen.

Charlie

• Gast
Reactie #602 Gepost op: 10 juli 2012 - 21:11:10
Nais, lijkt een beetje op Cross.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #603 Gepost op: 10 juli 2012 - 21:24:59
Nais, lijkt een beetje op Cross.

Met meer stijl en klasse dan Cross.

Overigens Paul voor een vulpen zou ik Mont Bblanc (even) niet overwegen.
Veel lekkage issues sedert de 90er jaren en ze krijgen het niet onder de knie.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #604 Gepost op: 10 juli 2012 - 21:29:17
Goed te weten; ik deed het altijd met Shaeffer, maar die is versleten.

Charlie

• Gast
Reactie #605 Gepost op: 10 juli 2012 - 21:38:18
Veel lekkage issues sedert de 90er jaren en ze krijgen het niet onder de knie.

Ach onzin. Ik heb een aantal vulpennen van MB. Een paar uit de jaren 90 en ook een nieuwe. Heb nog nooit lekkage gehad.

Mediaman

• Gast
Schrijfgerei
Reactie #606 Gepost op: 10 juli 2012 - 21:46:44
Paul, kijk ook naar het Italiaanse Montegrappa en Visconti. Prachtige vormgeving.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #607 Gepost op: 10 juli 2012 - 21:49:27
Had Montblanc geen speciale editie Visconti?

Mediaman

• Gast
Schrijfgerei
Reactie #608 Gepost op: 10 juli 2012 - 21:50:26
Dat zou kunnen, maar dit zijn beide aparte merken.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #609 Gepost op: 10 juli 2012 - 21:51:32
OK: ga jouw beide suggesties bekijken. (Akkerman in de Haagse Passage heeft die vast wel.)

Mediaman

• Gast
Schrijfgerei
Reactie #610 Gepost op: 10 juli 2012 - 21:53:07
Ja, dat komt wel goed. Dat ze Visconti hebben weet ik vrij zeker.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #611 Gepost op: 10 juli 2012 - 22:24:33
Ach onzin. Ik heb een aantal vulpennen van MB. Een paar uit de jaren 90 en ook een nieuwe. Heb nog nooit lekkage gehad.

Tja, dan moet je er eens wat meer mee gaan schrijven.
Je bent van de computer generatie en ik vraag mij oprecht af wanneer jij voor het laatst meer dan twee A4 op ongelinieerd papier hebt volgeschreven (als je dat al eens hebt gedaan).

Ik geef overigens zelf ook grif toe dat ik veel minder met vulpen schrijf dan vroeger. Alleen mijn persoonlijke brieven schrijf ik nog steeds met vulpen en dat komt neer op 2 à 3 A4 per week. Verder teken ik er vooral uitgeprinte brieven mee.

@Paul,

Visconti kan ik aanbevelen ik bezit er vier en het zijn de pennen die ik bij voorkeur meeneem als ik vlieg.
Visconti is ook leverbaar met een Paladium punt, dat schrijft heerlijk! Iets meer flex dan 18k goud.
Akkerman heeft Visconti dat heeft Mediam.. goed gezien.

Zoek je het in de stijl van Mont Blanc, dan kan ik je het aloude Pelikaan aanbevelen. Klassiek design M600, M800, of de grote dikke M1000 (zelf heb ik ook een M800 met 18krt penpunt). Het is persoonlijk ik vind dat een heel prettige pen. Het is mijn work horse zal ik maar zeggen.

Naast Visconti en Pelikaan, ben ik absoluut een fan geworden van Sailor. http://www.sailorpen.com/
Sailor is een heel mooie klassieke pen met een perfecte punt. daar schrijf je heerlijk vier A4-tjes mee vol.
Er is een serie met penpunten door Mr. Nagahara (de meester bij Sailor) gemaakt. Het verschil is gewoon voelbaar.

Voor een fractie minder geld is het Italiaanse Delta ook een heel leuk pennenmerk. Vele Limited edities, maar een beetje schreeuwerig. http://www.deltapen.it/

Omas, Mont Blanc, Aurora, etc. zou ik even laten voor wat ze zijn. Beetje te veel issues. Althans als je echt schrijft en niet alleen tekent.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Charlie

• Gast
Reactie #612 Gepost op: 10 juli 2012 - 22:50:39
Tja, dan moet je er eens wat meer mee gaan schrijven.
Je bent van de computer generatie en ik vraag mij oprecht af wanneer jij voor het laatst meer dan twee A4 op ongelinieerd papier hebt volgeschreven (als je dat al eens hebt gedaan).

Werkelijk? Sinds mijn jeugd houd ik al een dagboek bij (ala Willem Oltmans). Alles staat erin met datum en tijd. In extenso, de hele rotzooi.

Ik mag ook regelmatig brieven aan vrinden en familie schrijven.

Dus gast, ik weet zeker dat ik meer geschreven heb dan jij in dat druilerige leventje van je.

Zo zien die er van mij ook uit; groene A5 klappers.
Laatst bewerkt op: 10 juli 2012 - 22:57:32 door Charlie

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #613 Gepost op: 10 juli 2012 - 22:51:02
"Lief dagboek,

Vandaag heb ik weer veel tijd doorgebracht op het internet. Ik weet niet waarom, maar op het Stijlforum waren ze heel onaardig. Ik heb ze gezegd dat ze me niet kennen en niet over me moeten oordelen. Toen iemand zei dat ik niet kon schrijven, heb ik ze een foto laten zien van alles wat ik je de afgelopen 16 jaar heb geschreven. Alle groene mapjes op m'n Lundia-stelling, met daaronder die foto van meneer Oltmans en de tekening, waarvan ik ze laat denken dat ik 'm zelf heb getekend. Nu moeten ze wel van me onder de indruk zijn."

Charlie

• Gast
Reactie #614 Gepost op: 10 juli 2012 - 22:56:51
Nog nooit een echt dagboek gelezen zeker, afgezien van het poesiealbum van je zusje toen ze 8 was?

De teleurstelling dat je niet in mijn dagboek bent gekomen, druipt ervan af.